Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Sperre Cartoon Network?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-08, 08:53   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sperre Cartoon Network?

Ja, kan man det? Min datter elsker desverre den kanalen og siden hun er gammel nok til å skru på tven og flashe gjennom kanalene selv, så velger hun alltid den drittkanalen. Jeg pleier å skru over på feks. NRK Super, men så fort jeg er ute av syne så er det rett tilbake på hjernedød-kanalen igjen. Elendige, saiko reklamer, ingen av de som har stemmene kan synge (det er faktisk grusomt å høre på) og det er bare slåssing og hjernedød underholdning der (med unntak av et par programmer som alltid selvsagt går sent på kvelden når ungene er i seng).

Så jeg lurer på om det er mulig å sperre for enkelte kanaler, og hvordan man gjør det?

*Så nettopp en møkkareklame der som gjorde meg litt sur*

Gammel 17-06-08, 08:57   #2
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sperre Cartoon Network?

Lillevenn har heldigvis akseptert at vi ikke har 'den fæle kanalen', så hun zapper ikke etter den.....Om dere har Lyse, mener jeg at det skal gå an å sperre enkeltkanaler.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 08:57   #3
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel bare å stille om på kanalen så det kommer en annen kanal der.

Gammel 17-06-08, 08:57   #4
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Du kan vel bare ta den bort, altså søke fram en annen kanal og legge den der Cartoon ligger nå, kan du ikke? :dårlig til å forklare:

Jeg har ikke noen erfaring med Cartoon selv, men har hørt mye negativt om den. Mine unger lever heldigvis i lykkelig uvitenhet om dens eksistent.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 08:57   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg regner ikke med at hun søker etter kanaler selv på innstillinger?

Gammel 17-06-08, 08:59   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde den et års tid i grunnpakken, men da var den ikke godkjent for de små. De godtok det, men hadde de ikke gjort det så hadde jeg søkt den bort. Er helt enig i at den ikke er noe for små barn.

Gammel 17-06-08, 08:59   #7
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

På endel tv-apparat kan du legge inn slik at du må inn med et passord for å se enkelte kanaler. Sjekk bruksanvisningen for tv`n din, eller gå gjennom innstillingene på den.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 09:00   #8
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil anta at du har en digital dekoder? I så fall skal det gå an å sperre enkeltkanaler. Om du ikke får det til, ring TV-distributøren din

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 09:00   #9
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Du kan vel bare ta den bort, altså søke fram en annen kanal og legge den der Cartoon ligger nå, kan du ikke? :dårlig til å forklare:

Jeg har prøvd å fjerne den, men vi har kabel-tv med digital dekoder, og der er kanalene plassert på forhånd eller hvordan jeg nå skal si det. : også dårlig til å forklare: Det er mulig det går an å gjøre noe likevel, men jeg har ikke funnet ut av det. Går ut fra at dere også har digital dekoder, Iset?

Gammel 17-06-08, 09:00   #10
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Det finnes vel noe barnesikring eller noe sånt? *helt ny i flerekanaler verden*

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 09:20   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror rett og slett at du må finne frem bruksanvisningen til tv'en. Det må da være mulig å legge den som kanal 78 eller noe. Mannen min kunne gitt deg et veldig godt svar og sannsynligvis en forklaring på hvordan du gjør det også, men jeg er på jobb nå.

Jeg kjenner at jeg er veldig lykkelig over at snuppa tror på oss når vi sier at "slossing-tv" er for barn som har begynt på skolen. Hun kommer skremt springende hvis det er noe skummelt og ber oss bytte kanal. Mannen har nå kjøpt Playhouse Disney, men selv om jeg synes alt går i reprise der så er det i hvert fall ganske uskyldige programmer.

Gammel 17-06-08, 09:28   #12
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Me berre sletta den fra lista.
No har me kun norgespakka og slepp alle barnekanalane. NRK super klarer seg i massevis.

Gammel 17-06-08, 09:51   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips. Vi har digital dekoder ja, den vanlige boksen fra GET. Jeg kan prøve å få mannen til å legge kanalen et annet sted, men da kommer hun til å sitte og zappe seg gjennom alle kanalene til hun finner den. Høres ut som om det er hun som er sjefen her, men hun er jo snart 5 år og vet hva hun vil (man vet fader ikke hva ordet stahet betyr før man har en fire-femåring i hus) og så fort jeg går på badet eller lager middag, er kanalen der. Så det beste hadde vært å få den VEKK vekk dekk!

Gammel 17-06-08, 09:52   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Mannen har nå kjøpt Playhouse Disney, men selv om jeg synes alt går i reprise der så er det i hvert fall ganske uskyldige programmer.

Den kanalen har jeg litt lyst på ja, men problemet er at det desverre (teit) ikke går an å kjøpe EN kanal, så da må jeg ha en pakke med en haug med drittkanaler jeg aldri ser på og betale for dem, bare for å få Playhouse Disney. Men NRK Super er jo knall da, dessuten laster vi ned alt hun har lyst på og legger det inn på xboxen, så der har vi en haug med Disneyfilmer og diverse.

Gammel 17-06-08, 09:53   #15
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Lage en ny liste, og la være å laste ned cartoon?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 09:54   #16
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

No har me kun norgespakka og slepp alle barnekanalane. NRK super klarer seg i massevis.

Samme her. Vi hadde hele familiepakken en periode, i forbindelse med noe promoteringsgreier. Fikk ha familiepakken gratis i et par måneder. Da fikk vi prøvd det, og det fristet i grunnen lite å betale 300 ekstra i måneden for et par kanaler som var verd å se på. Da får vi heller klare oss med Super, og DVDer.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 09:54   #17
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Fra Gets sider:
Barnesikring

Alle våre dekodere har barnesikring, en funksjon som gir deg mulighet til å sperre kanaler du ikke vil at barna skal ha tilgang til med en personlig 4-sifret PIN-kode. Dette gjør du enkelt og raskt med noen få tastetrykk på fjernkontrollen: Trykk på OK, velg sikkerhet i menyen og følg instruksjonene.

http://www.get.no/web/produkt/digitalTV

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 09:55   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nei? HAH! At jeg ikke tenkte på å lese på GET sine sider. *dåne*
Tusen takk!

Gammel 17-06-08, 09:56   #19
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Samme her. Vi hadde hele familiepakken en periode, i forbindelse med noe promoteringsgreier. Fikk ha familiepakken gratis i et par måneder. Da fikk vi prøvd det, og det fristet i grunnen lite å betale 300 ekstra i måneden for et par kanaler som var verd å se på. Da får vi heller klare oss med Super, og DVDer.

Ja akkurat. Mannen såg litt på Discovery, eg har fortsatt kanalane eg ser på og ungane har nok med dvd og nrk super. Mange pengar spart.

Gammel 17-06-08, 10:02   #20
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Men det burde virkelig vært mulig å få kun en og en kanal. Jeg skulle med glede betalt en femtilapp i måneden for Playhouse, egentlig.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.