Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Lekkert

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-08, 18:31   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Lekkert

Det har vært en del mimretråder her i det siste. Mimring om hine hårde dager langt tilbake på 80-tallet. Inspirert av det begynte jeg å tenke på den fantastisk herlige (!?) kles- og hårmoten vi hadde. Måtte bare hente frem og sette meg for å bla i et gammelt fotoalbum og så meg selv i en kreasjon som nesten ikke kan beskrives med ord. Jeg husker hvor utrolig stilig jeg følte meg da jeg ikledde meg cerise miniskjørt og cerise blazer i skinn. For å toppe det hele var Grorudpalmen godt plassert akkurat sånn midt opp på toppen slik den skulle være.

Har du noen slike klesminner? Noe du virkelig følte deg fin og flott i, men som du nå i ettertid får frysninger av?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 18:35   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lekkert

Å, ja da. 17. mai-antrekket fra 1985 er en høydare. Jeg må nesten få skannet det bildet. Et sett med kinaskjorte (dobbeltspent skjorte) og piratbukse i ikke-flatterende tungt bomullsstoff, fage: hvit med mintgrønne "penselstrøk". Selvsagt var pynten det viktigste. Det besto av matchende mintgrønn sløyfe (til å ha rundt halsen selvsagt, ikke til håret), mintgrønne nettinghansker, mintgrønt belte, mintgrønne sokker med blondekant og mintgrønne sykkelsko.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 18:35   #3
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

For en flott tråd. Vi skal være 80 talls på midnattsrocken i år, og klestips ønskes. Gjerne bilder.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 18:37   #4
Libra

Libra sin avatar

Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Scanneren min har tatt seg en liten hvilepause, så jeg kan ikke bidra med noen bilder selv. Men, hvis andre har gode bildebidrag å komme med så kan det bli en riktig så festlig tråd.

Gammel 17-06-08, 18:38   #5
Libra

Libra sin avatar

Standard

Divine - Det hørtes jo rett og slett fantatisk ut. Det er nesten så jeg ikke våger å oppfordre til bilde.

Gammel 17-06-08, 18:44   #6
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Å ja.
Cerise strekkbukse, rutete lilla, svart og cerise flanellsskjorte med lilla belte i livet, sorte lakkpumps og kreppet sidehestehale med to lilla og ett svart strikk i.
For ikke å snakke om da neon var superhot våren 1989:
Da var jeg den kuleste på en bursdagsfest med neongrønn tights, neonrosa miniskjørt, svarte lakkpumps og en svart genser med en diger neonrosa og -grønn rose på hele fronten.
Oi oi.

Gammel 17-06-08, 19:01   #7
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Scanneren min har tatt seg en liten hvilepause, så jeg kan ikke bidra med noen bilder selv. Men, hvis andre har gode bildebidrag å komme med så kan det bli en riktig så festlig tråd.

Ett med blå maskara og grorudpalme, og ett med annen, flott frisyre.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1987.jpg (105,0 KB, 43 visninger)
Filtype: jpg Passbilde6.jpg (80,0 KB, 38 visninger)

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 19:10   #8
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, jeg var imot mote.

Gammel 17-06-08, 19:13   #9
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var veldig ung da ettersom jeg er født i 77. Men jeg hadde da noen Ball-gensere, noe Poco Loco osv. Mamma var litt opptatt av at jeg skulle ta meg ut.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 19:21   #10
Libra

Libra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Nei, jeg var imot mote.

Men, du kledde deg vel i noe du selv syntes var fint og flott?

Gammel 17-06-08, 19:26   #11
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei egentlig ikke, jeg så antagelig ikke ut.

Gammel 17-06-08, 20:17   #12
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Husker ikke et bestemt antrekk. Minnes ballgensere, neonfarger, seilersko, min lys lilla haremsbukse (grøss)...

Gammel 17-06-08, 20:22   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Joika: 77-modell her også, men vi (jeg og venninnene mine) var skikkelige wannabe-fjortiser og svært opptatt av mote, hår og sminke allerede i 9-10-års alderen.
Hadde eldre søstre også, som jeg nok ble mer enn litt påvirket av.

Gammel 17-06-08, 20:26   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tidligere lagt inn et bilde av meg selv som sint ungdom.

Gammel 17-06-08, 20:27   #15
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg husker et bilde av meg der jeg sitter ettertenksomt i den lyseblå sovesofaen min under en vekk full av bilder av Limahl. Jeg har på meg lysrosa tennissokker, lysrosa snekkerbukse, mintgrønn tennisskjorte og har rosa plastøredobber i ørene. Tror også jeg har lysrosa perlemorsneglelakk, og håret er en kort variant av frisyren på det høyre bildet i Xian sitt innlegg.

Jeg kler i utgangspunktet høstfarger ...

Gammel 17-06-08, 20:28   #16
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Mimre... Så lekre vi syns de ballgensrebe var.

Gammel 17-06-08, 20:31   #17
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Plastøredobbene ja. Hadde masse slike i knall rosa og grønn. De var ganske fæle egentlig. Var på Glitter her en dag og de hadde fått inn masse sånn 80-tallsstæsj i gul og orange plast. Følte ikke behov for å kjøpe...

Gammel 17-06-08, 20:33   #18
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Plastøredobbene ja. Hadde masse slike i knall rosa og grønn. De var ganske fæle egentlig. Var på Glitter her en dag og de hadde fått inn masse sånn 80-tallsstæsj i gul og orange plast. Følte ikke behov for å kjøpe...

Det gjør jeg, i grunnen.

Gammel 17-06-08, 21:03   #19
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Det gjør jeg, i grunnen.

Jeg satt akkurat og lurte på om jeg turte spørre om ikke det var noe for deg?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:06   #20
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg satt akkurat og lurte på om jeg turte spørre om ikke det var noe for deg?

Jeg har en svært - eh, variert smak, kan man si.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.