Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-08, 22:09   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?

Hva gjør dere andre? Advarer dere alltid/aldri andre bilister? Ser dere an fartsgrensen og politiets plassering av kontrollpunkt?

Normalt tenker jeg at kjører man for fort så har man ikke rett på varsel om kontroll. Dette er ikke fordi jeg alltid kjører fartsgrensene selv. Men her om dagen kjørte jeg forbi en kontroll i motsatt retning. Politiet hadde stilt seg opp i 80-sone, fine veier med fin sikt, en søndag kveld etter kl 21. Av en eller annen grunn endte jeg opp med å blinke til de første bilene jeg møtte, og jeg har dvelt litt ved hvorfor, og hva som er riktig å gjøre.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 22:11   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?

Jeg synes ikke det burde være nødvendig å advare mot slikt, folk burde bruke vettet og følge trafikkreglene.
På den annen side er det fort gjort å kjøre i feks. 85 i 80 sonen, og det er jo fader meg en tusenlapp vel? Eller mer? Grøss. Men man kan jo bare takke seg selv da altså.

Gammel 17-06-08, 22:15   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er helt ok. Vi varsles jo via disse varslingene på sms og div andre måter lell.
Det viktigste er jp å få folk til å kjøre roligere, og om det er medtraffikanter eller kontrollen i seg selv som får dem til det, er for meg ett fett.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 22:17   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er vel litt bekymringsverdig at kontroller er det som gjør at folk holder fartsgrensen, bare fordi de ikke vil betale noen lapper? Samme med bilbelter, jeg kjenner desverre maange som kun bruker belte fordi de er redde for å havne i kontroll. Se bare også på disse idiotiske t-skjortene som var i media i fjor, med påtrykt bilbelte på slik at man lurte politiet. Dåne.

Gammel 17-06-08, 22:22   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt greit. :amoralsk fartssvin:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 22:22   #6
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg blinker noen ganger i lysene for å varsle ja, men hvis jeg ser en bil komme veldig fort så gjør jeg ikke det.

Gammel 17-06-08, 22:23   #7
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men det er vel litt bekymringsverdig at kontroller er det som gjør at folk holder fartsgrensen, bare fordi de ikke vil betale noen lapper? Samme med bilbelter, jeg kjenner desverre maange som kun bruker belte fordi de er redde for å havne i kontroll. Se bare også på disse idiotiske t-skjortene som var i media i fjor, med påtrykt bilbelte på slik at man lurte politiet. Dåne.

Jo, det er bekymringsverdig, men sånn har det alltid vært, sog sånn vil det nok alltid være. Derfor må det mer politi og flere kontroller til ute på veiene.

Men, når det gjelder varsling slik vi snakker om her, så mener jeg opp mot de som kjører litt over, men alikevel pent og trygt. Jeg kan godt blinke for å varsle møtende om kontroll, men kommer det en susende i mot i hundre og ørten, så blinker jeg ikke...da håper jeg at heller ingen andre blinker, og at vedkommende faktisk blir tatt i kontrollen. For det er forskjell på å kjøre litt for fort, og mye for fort. Og selvfølgelig forskjell på hvor man kjører for fort. 20 over i 30 sonen er MYE, mens 20 over i 80 sonen ikke er fullt så ille igjen.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 22:28   #8
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg synes det er helt greit. :amoralsk fartssvin:

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 22:32   #9
IdaM
Aktiv

Medlem siden: Feb 2008
IdaM har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg varslet alltid før, men ikke nå lenger. Vi bor nær en høyt traffikert vei, på en strekke der maaange kjører for fort. Når jeg tenker på at barna mine må krysse denne veien for å komme avsted til skole etc når de blir større, må jeg si at for min del, kan alle som kjører for fort gjerne få en tankevekker ved at politiet plutselig står der, enten de kjører 15 eller 40 km over.

Gammel 17-06-08, 22:35   #10
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes ikke det er greit å varsle. Tvert i mot - jeg kunne godt tenke meg å varsle politiet om at de burde sette opp en fartskontroll på veien jeg kjører hver dag til jobb.

Gammel 17-06-08, 22:38   #11
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Synes det er greit å blinke jeg. :Kjører for fort litt for ofte.:

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 22:55   #12
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Jeg synes ikke det er greit. Hva om du blinker med lysene for å advare en som senere skader eller i verste fall dreper noen i traffikken? Dette er selvsagt satt på spissen, men likevel? Jeg er enig med deg, Iset. mange ganger synes jeg folk kan være veldig lite voksne, der de prater om 'å bli tatt av politiet' i kontroll. Dere som så lettsindig forteller her på forumet om at dere ofte kjører for fort, er dere ikke for flaue til å fortelle det her? Det hadde jeg vært.

Gammel 17-06-08, 22:57   #13
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjør det ikke selv, men blir veldig glad dersom andre gjør det.

Neida, jeg racerkjører ikke.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 22:58   #14
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Standard

Jeg skulle handle noen matvarer her om dagen, bare noe jeg hadde glemt da jeg tok ukehandelen. Jeg gikk forbi frysedisken, og ble plutselig veldig fysen på en Grandiosa, så jeg tok den innenfor kåpa mi. Jeg betalte alt det andre jeg handlet, og tenkte det skulle gå greit. Men tror dere ikke han stod der, purken, og spurte om han kunne få sjekke under jakka mi? Fyttirisen, jeg fikk en klekkelig bot, bare for å stjele en Grandiosa! Det burde ikke være lov. Jeg som oftest betaler for det jeg handler og alt. Typisk altså.

Gammel 17-06-08, 23:03   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Skulle det være en analog til å kjøre for fort?

- No. 4 -
Gammel 17-06-08, 23:08   #16
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg trodde det var blitt ulovlig å varsle bilister,at man kunne få bot for å gjøre det.
Men hvis det er bare meg som har hørt om det, så har jeg sikkert drømt det.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:08   #17
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg syns ikke det er greit. Ikke i det hele tatt, faktisk. Jeg har veldig lite til overs for folk som ikke syns det er nødvendig å holde fartsgrensen, og håper flest mulig blir tatt og får bøter som svir på pungen. Eller dåsa.

Gammel 17-06-08, 23:08   #18
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Standard

Kanskje? Hva er den verste kriminelle handlingen, stjele eller kjøre for fort? Om det er konsekvensene som kan komme som avgjør, vil jeg si det er mye verre å kjøre for fort. Ingen blir skadet av litt stjeling, men råkjøring har ført og fører til mye stygt. bare spekulasjoner fra min side her, men hva om vi hadde sluttet å 'brife' med at vi tråkker vel hardt på gasspedalen, hadde det blitt mindre råkjøring da? Vi er forbilder for ungdommer som får sertifikatet utlevert i ung alder, og vi burde ikke signalisere at det er greit, i alle fall ikke at det er stilig.

Gammel 17-06-08, 23:10   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

For å svare på spørsmålet (?) ditt: jeg hverken skryter eller er flau over at jeg kjører for fort (som i over fartsgrensen). Jeg konstaterer det. Jeg synes ikke det er en riktig ting å gjøre, men jeg synes heller ikke det er amoralsk. Det er en trafikkforeseelse.

- No. 4 -
Gammel 17-06-08, 23:12   #20
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man får bot om det blir oppdaget at man advarer.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.