|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Vaklende
|
![]() Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Hva gjør dere andre? Advarer dere alltid/aldri andre bilister? Ser dere an fartsgrensen og politiets plassering av kontrollpunkt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg synes ikke det burde være nødvendig å advare mot slikt, folk burde bruke vettet og følge trafikkreglene.
![]() |
#3 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg synes det er helt ok. Vi varsles jo via disse varslingene på sms og div andre måter lell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Men det er vel litt bekymringsverdig at kontroller er det som gjør at folk holder fartsgrensen, bare fordi de ikke vil betale noen lapper? Samme med bilbelter, jeg kjenner desverre maange som kun bruker belte fordi de er redde for å havne i kontroll. Se bare også på disse idiotiske t-skjortene som var i media i fjor, med påtrykt bilbelte på slik at man lurte politiet. Dåne.
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg synes det er helt greit. :amoralsk fartssvin:
![]() |
#6 |
Nattrangler
![]() Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg blinker noen ganger i lysene for å varsle ja, men hvis jeg ser en bil komme veldig fort så gjør jeg ikke det.
![]() |
#7 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?
Jo, det er bekymringsverdig, men sånn har det alltid vært, sog sånn vil det nok alltid være. Derfor må det mer politi og flere kontroller til ute på veiene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
![]() Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg varslet alltid før, men ikke nå lenger. Vi bor nær en høyt traffikert vei, på en strekke der maaange kjører for fort. Når jeg tenker på at barna mine må krysse denne veien for å komme avsted til skole etc når de blir større, må jeg si at for min del, kan alle som kjører for fort gjerne få en tankevekker ved at politiet plutselig står der, enten de kjører 15 eller 40 km over.
![]() |
#10 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg synes ikke det er greit å varsle. Tvert i mot - jeg kunne godt tenke meg å varsle politiet om at de burde sette opp en fartskontroll på veien jeg kjører hver dag til jobb.
![]() |
#11 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Synes det er greit å blinke jeg. :Kjører for fort litt for ofte.:
![]() |
#12 |
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg synes ikke det er greit. Hva om du blinker med lysene for å advare en som senere skader eller i verste fall dreper noen i traffikken? Dette er selvsagt satt på spissen, men likevel? Jeg er enig med deg, Iset. mange ganger synes jeg folk kan være veldig lite voksne, der de prater om 'å bli tatt av politiet' i kontroll. Dere som så lettsindig forteller her på forumet om at dere ofte kjører for fort, er dere ikke for flaue til å fortelle det her? Det hadde jeg vært.
![]() |
#14 |
Heldig
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg skulle handle noen matvarer her om dagen, bare noe jeg hadde glemt da jeg tok ukehandelen. Jeg gikk forbi frysedisken, og ble plutselig veldig fysen på en Grandiosa, så jeg tok den innenfor kåpa mi. Jeg betalte alt det andre jeg handlet, og tenkte det skulle gå greit. Men tror dere ikke han stod der, purken, og spurte om han kunne få sjekke under jakka mi? Fyttirisen, jeg fikk en klekkelig bot, bare for å stjele en Grandiosa! Det burde ikke være lov. Jeg som oftest betaler for det jeg handler og alt. Typisk altså.
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Hm. Skulle det være en analog til å kjøre for fort?
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg trodde det var blitt ulovlig å varsle bilister,at man kunne få bot for å gjøre det.
![]() |
![]() |
#17 |
frakoblet
|
![]() Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Nei, jeg syns ikke det er greit. Ikke i det hele tatt, faktisk. Jeg har veldig lite til overs for folk som ikke syns det er nødvendig å holde fartsgrensen, og håper flest mulig blir tatt og får bøter som svir på pungen. Eller dåsa.
![]() |
#18 |
Heldig
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Kanskje? Hva er den verste kriminelle handlingen, stjele eller kjøre for fort? Om det er konsekvensene som kan komme som avgjør, vil jeg si det er mye verre å kjøre for fort. Ingen blir skadet av litt stjeling, men råkjøring har ført og fører til mye stygt. bare spekulasjoner fra min side her, men hva om vi hadde sluttet å 'brife' med at vi tråkker vel hardt på gasspedalen, hadde det blitt mindre råkjøring da? Vi er forbilder for ungdommer som får sertifikatet utlevert i ung alder, og vi burde ikke signalisere at det er greit, i alle fall ikke at det er stilig.
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?For å svare på spørsmålet (?) ditt: jeg hverken skryter eller er flau over at jeg kjører for fort (som i over fartsgrensen). Jeg konstaterer det. Jeg synes ikke det er en riktig ting å gjøre, men jeg synes heller ikke det er amoralsk. Det er en trafikkforeseelse.
![]() |
|
|