Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Jordslag

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-08, 10:27   #1
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Jordslag

Mine søte små har blitt veldig flinke til å rydde opp etter seg, nesten for flinke. Derfor havnet det klissvått tøy nederst i skittentøyskurven. Jeg har vært så dårlig en uke nå, og har derfor ikke vasket klær ( ). Idag fant jeg endel plagg som det har gått skikkelig jordslag i. Er det i det hele tatt mulig å få bort dette? Gode råd ønskes, for det er fine klær som jeg overhodet ikke har lyst til å kaste.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 14:19   #2
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Jordslag

Det går an å prøve gallesåpe.

Gammel 18-06-08, 14:22   #3
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis klærne er fargeekte kan du prøve Ship Shape: http://www.shipshape.nu/

Gammel 18-06-08, 14:42   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor kjøper man Ship Shape?

Gammel 18-06-08, 15:23   #5
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvor kjøper man Ship Shape?

Mener jeg har sett det på Jernia her. Ellers kjøpte jeg på Tv-shop for maange år siden - vet ikke om de har der enda?

Gammel 18-06-08, 15:26   #6
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg brukte noe jeg kjøpte på Byggmix og bløtla, men selv da måtte jeg høytrykksspyle for å få vekk alt. (Utendørstekstiler, det var stoltrekk)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 16:56   #7
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Domestos Freash tar jordslag.
Man tar Domestos på flekkene og legger tøyet i en pose som man IKKE knyter igjen, men lar ligge ,åpen. (skal ha luft, men ikke tørke ut)
La det ligge en time eller to og vask det som vanlig.
Om alle flekkene ikke blir borte med en gang gjør det en gang til.
Tøyet bør luftes godt etterpå.

Jeg har gjordt dette med jodslag på vogner og markise blant annet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.