Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere som er på facebook ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-08, 22:54   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Dere som er på facebook ...

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=505274

Kanskje ikke dumt å merke seg, nå i disse reise-bort tider.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:56   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som er på facebook...

Det sier seg vel selv? (Tenkte jeg, da jeg leste artikkelen.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:58   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som er på facebook ...

Jepp, det tenkte jeg også, men jeg ser at det er uhyggelig mange som legger ut info som dette. "reiser til langtvekkistan, blir borte i to uker"...

Og da er man registrert med fult navn, og et kjapt søk på telefonkatalogen unna for å finne ut hvor vedkommende bor...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:58   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skriver ikke noe sted hvor jeg er......

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:59   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjelder da ikke bare Facebook, men generelt på nett.
Det er uhyre enkelt å finne ut hvem folk er om man virkelig vil.

Gammel 18-06-08, 23:01   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er en av "kjepphestene" mine, og jeg pleier å advare om å legge ut ferieinfo her inne, jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:04   #7
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Slike opplysninger er farlige.

Gammel 18-06-08, 23:14   #8
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror ikke at noen på vennelisten min er innbruddstyver...

Gammel 18-06-08, 23:26   #9
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Legger ikke ut slik info hverken her eller der inne.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 08:45   #10
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, dette kan jo være greit å merke seg

Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 09:26   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette har jeg heldigvis hatt nok omløp i hodet til å tenke ut helt selv. Jeg legger ikke ut info om at jeg er på butikken en gang. Jeg legger ikke ut info om at jeg er på ferie i åpent forum heller. Og har ikke full adresse eller telefonnr. registrert på facebook.

Og alt dette har jeg klart å få til enda jeg er fryktelig naiv.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 09:42   #12
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som er på facebook...

Så nylig en venn skrive "Ferie i USA i 1 måned!!" Da tenker man ikke særlig langt nei...

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 10:01   #13
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er faktisk ikke registrert med fullt navn engang, jeg. :flink:

Gammel 20-06-08, 10:06   #14
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Var inne på face book nå i sted og det var maaange av mine venner som srev at de var bortreist. Tror ikke de tenker over det jeg, for man tror jo stort sett så pent om folk.

Gammel 20-06-08, 10:13   #15
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Tror ikke at noen på vennelisten min er innbruddstyver...

Det er veldig mange flere enn dem du har på vennelisten som får tilgang på veldig mye mer informasjon om deg, enn hva du ser ut til å tro. Facebook *eier* hvert eneste tastetrykk du legger inn, og kan gjøre akkurat hva de vil med absolutt all informasjon om deg, i all fremtid, også etter at du er død. Dette inkluderer også informasjon du ikke selv har lagt inn, men som andre har gjort på sine sider, eller som er googlet om deg, eller som er gitt fra samarbeidspartnere som f eks Amazon.

Dette har du akseptert da du registrerte deg. Og det virkelig morsomme er at Facebook til en hver tid kan forandre spillereglene uten å fortelle deg om det - det er ditt ansvar å holde deg oppdatert på hva reglene er til en hver tid.

Beklager, men - venneliste my ass!

Link: http://www.dinside.no/php/art.php?id=493992

Gammel 20-06-08, 10:55   #16
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Mauser ler av meg...

Var ikke klar over at andre kunne lese profilen min når jeg har krysset av for at bare venner kan se den.
Selv har jeg aldri opplevd å komme inn på profilen til andre enn de som har åpnet for det.

Gammel 20-06-08, 11:03   #17
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jepp, det tenkte jeg også, men jeg ser at det er uhyggelig mange som legger ut info som dette. "reiser til langtvekkistan, blir borte i to uker"...

Og da er man registrert med fult navn, og et kjapt søk på telefonkatalogen unna for å finne ut hvor vedkommende bor...

Ser folk som man ikke har i vennelisten det man skiver der ?

Gammel 20-06-08, 11:22   #18
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har skrevet hvor jeg er, men har en venn som sjekker innom katta to ganger om dagen, og sover over noen ganger.
Men det er nok best å ikke informere om hvor man er

Gammel 20-06-08, 13:04   #19
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Ser folk som man ikke har i vennelisten det man skiver der ?

Ikke offisielt. Men les linken og google litt om temaet, så ser du hvordan det egentlig er.

Gammel 20-06-08, 13:12   #20
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Dere som er på facebook...

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Det sier seg vel selv? (Tenkte jeg, da jeg leste artikkelen.)

Jeg ville ikke skrevet noe sånnt noe sted i grunnen.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.