|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tips til billig og god mat til barseltreff?Jeg skal ha et barseltreff her hjemme om et par uker, og skal lage en haug med god mat siden vi skal være her hele dagen. Vi tenkte først å ha tacobuffet med alt tenkelig tilbehør, men jeg ser at det blir litt vel dyrt kanskje. Jeg må jo alltid overdrive når jeg lager sånt. Skal jo bake noen kaker og ha snacks og sånt i tillegg. Vi tenkte å spleise, men jeg synes kanskje det er litt bedre om vi heller blir enige om at folk tar med seg noe når de kommer, eller? Feks. brus, chips, snacks ... Ja, det er jo typisk meg å komme med et helt referat når jeg bare skal spørre om noe i en tråd. Så tilbake til poenget; har noen tips til billig og god mat for både voksne og barn? Gjerne litt lettlaget siden jeg må stå på kjøkkenet endel fra før av, for å bake 2-3 kaker. *husmor* Spaghetti, kjøttboller og hvitløksbrød? Hadde det vært noe? Jeg vet at jentene til Ms.Lee og meg elsker dette, men tar gjerne imot andre tips. Paier er jo også godt men det tror jeg ikke jentene er så glade i, men de kunne jo fått spaghetti uansett de to.
![]() |
#2 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Tips til billig og god mat til barseltreff?Du skal jo ikke lage alt alene da.
![]() |
![]() |
#3 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til billig og god mat til barseltreff?Spaghetti, kjøttboller og hvitløksbrød høres bra ut. Det er jo noe som de fleste liker.
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Tips til billig og god mat til barseltreff?
Ja det tenkte jeg også på, men siden alle har bittesmå babyer hjemme, vil jeg ikke bry dem med sånt, det er nok lettere å bare kjøpe noe. Men det er jo litt artig å gjøre det på den måten. Jeg får gå litt i tenkeboksen.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jammen, det har jo du også
![]() |
#6 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Kan jo hende de hadde syns det var gøy og så. Luft det for dem. Om det blir dagens middag, blir det jo ikke mer arbeid på dem enn vanlig. Men det sosiale samværet er jo viktigst, så det blir nok bra uansett hva som serveres.
![]() |
#7 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Tips til billig og god mat til barseltreff?Du har jo en bitteliten baby hjemme du også.
![]() |
#8 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Tips til billig og god mat til barseltreff?Men kjære deg, Iset! Du har jo også liten baby hjemme, men planlegger tacobuffet og to-tre kaker?
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Tips til billig og god mat til barseltreff?Hehe ja, men jeg har jo en mann hjemme som hjelper til, så det går greit her. Fredagskvelden er han hjemme og tar seg av ungene mens jeg lager kakene og vasker og rydder, og på lørdagen er han jo også hjemme og kan gå litt ut med dem, feks. mens jeg gjør ting klart. Men nå kommer jo dere i 11-tiden så da kan jo de store leke sammen og de små ligge under min NYE babygym (takk, Alexxy) mens jeg og du styrer litt, hehe.
![]() |
#10 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Tips til billig og god mat til barseltreff?Barselsgruppa mi treffes ofte - vi har treff fra 11- 16 som oftest...Vi har enten gjort det slik at en ordner med brød og alle har med litt pålegg + at en eller to stiller med kake.
![]() |
#11 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til billig og god mat til barseltreff?Jeg lagde posesuppe til et barselstreff. Jeg serverte i kopper, og det var populært. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Tips til billig og god mat til barseltreff?Det enkleste hadde vært å bestille fra Pizzabakeren.
![]() |
![]() |
#13 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Tips til billig og god mat til barseltreff?Liker ikke kjøpepizza. :sær:
![]() |
#14 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Tips til billig og god mat til barseltreff?Barselgruppa mi bruker å ha pålegg og rundsykker/brød. Det er lettvindt, ikke det du selv foreslår Iset.
![]() |
#16 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Tips til billig og god mat til barseltreff?ÅÅH!!! Iset!!! Kinamat fra Hinna!!!!
![]() |
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Tips til billig og god mat til barseltreff?Mine barselgrupper har alltid gjort dette veldig enkelt. Vertinnen står for rundstykker (varme), og så tar de som kommer med seg litt fancy pålegg. Utrolig enkelt, men det blir godt.
![]() |
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Tips til billig og god mat til barseltreff?Takk for alle tips!! Jeg er ikke såå begeistret for rundstykker og slikt, egentlig.
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
Er det godt der altså? Thaimat er jo knallgodt. Den Thaien i Pedersgata har rykte på seg for å være verdens beste ... Men det er litt lenger unna da.
![]() |
|
|