Kinesiske dyreparker - fy f***!
Jeg er så sint at jeg sitter her og skjelver. Har nettopp lest et blad der jeg kom over en artikkel om kinesiske dyreparker. Hva er det egentlig med kinesere og dyremishandling? Hver eneste gang jeg leser om de mest ekstreme tilfellene av dyremishandling, gjerne offentlig "godkjent" mishandling, er det kinesere som står bak. 
Dyreparken i Badaling utenfor Beijing synes feks. det er kjempeartig å ta tak i levende geiter, høner, sauer og kveg, KASTE dem over de høye murene ned til løvene og stå sammen med et hvinende publikum fullstappet av barn og se på dette mens dyrene, som med knekte ben pga. fallet, prøver å komme seg unna men fort blir overfalt av 20 sultne løver og revet i filler mens publikum står og heier og roper.
Turistene får kjøpt levende høner som de selv kan kaste over murene. Barn blir oppfordret til å delta i denne "leken". Først koser de feks. med dyrene, og så kan de velge å kaste dem utfor.
Du kan også (dette er helt grusomt) leke "fiskeleken" med høner. Du trer ei LEVENDE høne på ei fiskestang og "fisker" etter løver. Løvene biter kanskje beina av høna og så heiser du den opp og ned og ler deg ihjel, barn synes dette er spesielt moro. 
Eller du kan kjøre rundt med buss i en safaripark og kaste levende høner ut vinduene slik at løvene koser seg skikkelig med dem. Også her blir barn spesielt oppmuntret til å delta.
I tillegg kommer jo alt det andre man ser i groteske dyreparker; bjørner som sitter i bittesmå trange bur, de kan gjerne ikke engang snu seg og de fleste har gått fra forstanden.
Øst for Badaling ligger det en annen dyrepark der man kan delta i Kinas siste nye farsott; å kaste mynter på skilpadder. Skilpaddene har elastiske plast-krager som hindrer dem i å trekke hodet inn under ryggskjoldet. Samtidig er for langsomme til å flykte. Så publikum synes det er fantastisk moro å stå og kaste mynter på dem. Å treffe en skilpadde midt på hodet, bringer visstnok lykke.
I en annen dyrepark (Xiongsen, Guillin) fores tigrene med hjelpeløst levende kveg, mens bjørnene dresseres med særdeles brutale metoder til å utføre diverse "kunster", feks. sykle, gå med kjoler eller ri på hester. Glansnummeret i denne jævla parken er en bjørn som sykler på line over en grop med sultne tigre.
Lurer på hvor mange turister som kommer til å besøke disse parkene under sommer-OL ... Hvordan kan de holde på sånn ustraffet?