Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Facebook og venner ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-08, 19:42   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Facebook og venner ...

Jeg lurer på en ting. Jeg har registrert meg på facebook i høst. Jeg har fått kontakt med mange tidligere venner, kollegaer osv. Nå i det senere har flere kommet til, og det som er litt merkelig er at det er folk jeg ikke kjenner. Jeg tenker litt slik at de jeg egentlig vil ha som venner der inne er de som jeg kjenner eller har kjent. Nå har jeg plutselig fått en venn som er søster til min tidligere frisør, ei mor som jeg har hatt sønnen til på skolen (ikke kontaktlærer) og som jeg ikke kjenner.

Jeg har akseptert dem, men for meg blir det litt rart å få kontakt med noen jeg ikke kjenner. Om jeg møter dem på gata så vil jeg ikke kunne kjenne dem. Hun ene har til og med antydet om vi kunne møtes, fordi hun syns vi er så på "nett". Hun har tatt kontakt på chat på facebook, og virker hyggelig ut. Det blir litt kunstig, men jeg vil ikke avvise heller.

Har dere opplevd dette, og hvor setter dere grensen for vennskap på facebook?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 19:47   #2
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook og venner...

Er det noen jegf ikek kjenner eller sånn type "tanta til Hepstasj...." så sier jeg nei til vennskap.

Gammel 22-06-08, 20:08   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg godtar så sletter jeg de etter noen uker. Må liksom se profilen for å være sikker på at det er en ukjent person.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 20:11   #4
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Personene jeg har er ikke totalt ukjent, men de er jo ikke venner som jeg har kjent.

Jeg tenker at dersom de skal være på vennelista mi så må jeg være meget forsiktig med hva jeg legger ut der for å unngå sladder. Om enn så bør jeg jo være det uansett....

Jeg ser også folk som tydeligvis "samler" på kjendiser. Det blir "Harry" syns jeg....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 20:17   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og venner ...

Jeg har noen på vennelista som jeg har møtt en gang, fordi vi har hatt en god tone og jeg gjerne vil fortsette å ha en slags kontakt. Så har jeg noen som jeg aldri snakker med, fordi vi kun har gamle minner felles, men som jeg fortsatt hadde sagt hei til på gata, lissom. De jeg derimot har slettet i mengder av er forumfolk som jeg aldri har møtt IRL, og som jeg ikke er på forum med lenger.

...og så merker jeg meg at mange av mine venner kan kalles kjendissamlere. Eller hva, Ami? Du er gjennomskuet!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 20:28   #6
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ei i vennelista mi på facebook som jeg aldri har hverken møtt eller snakka med. Hun er en bekjent av ei veninne som også er på facebook. Jeg fikk en venneforespørsel av henne, aksepterte da jeg i farten trodde det var en arbeidskollega (samme fornavn, men forskjellig etternavn). Jeg stussa på etternavnet da jeg jo trodde kollegaen hette noe annet, men tenkte at jeg hadde tatt feil. Denne dama "samler" tydligvis på venner. Det virker som om hun og mannen kappes om å ha flest "venner". Jeg vet hvem dama er og har henne fortsatt som "venn", aner ikke helt hvorfor.

Ellers har jeg venner, kollegaer, tidligere klassekamerater, naboer m.m Noen "prater" jeg med og andre ikke. Har ikke en eneste kjendis på vennelista.

Gammel 22-06-08, 20:29   #7
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Har fått flere venneforespørsler av totalt ukjente, men har da tvert avvist disse.

Gammel 22-06-08, 20:54   #8
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

jeg kommer nok muligens i kategorien "vennesamler". Jeg vet hvem alle på lista mi er, men det er jo bare en brøkdel av disse som virkelig er venner. De som har villet lagt meg til som er helt ukjente for meg har jeg avvist.

Gammel 22-06-08, 21:00   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg avviser ikke helt ukjente før jeg finner ut av hvem de er. De kan jo faktisk være kule. Derimot, de som jeg faktisk kjenner og vet er idioter, de avviser jeg.

Gammel 22-06-08, 21:07   #10
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

jeg kommer nok muligens i kategorien "vennesamler". Jeg vet hvem alle på lista mi er, men det er jo bare en brøkdel av disse som virkelig er venner. De som har villet lagt meg til som er helt ukjente for meg har jeg avvist.

Med "vennesamlere" tenker jeg helst på de som sender venneforespørsler til venners venner som de ofte ikke aner hvem er en gang.

Gammel 22-06-08, 21:24   #11
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

...og så merker jeg meg at mange av mine venner kan kalles kjendissamlere. Eller hva, Ami? Du er gjennomskuet!

Hva mener du? De er nære venner.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 21:24   #12
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke fått venneforespørsler fra folk jeg ikke kjenner. Om jeg får fra folk jeg vet hvem er gjennom andre venner eller familie, så gir jeg dem bare tilgang til min begrensede profil.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 21:25   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Hva mener du? De er nære venner.

...av kjæresten din, kanskje. :erter:

Gammel 22-06-08, 21:25   #14
Dali
Glad

Dali sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De du ikke kjenner så godt kan du begrense tilgangen til slik at de bare ser den mest overflatiske informasjonen. Har en del slike "venner" jeg også fra min første uke på fb

Gammel 22-06-08, 21:29   #15
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

...av kjæresten din, kanskje. :erter:

Vel, jeg har et par hundre "venner" på Fæiser'n, men i det Virkelige Liv kan jeg kun smykke meg med en håndfull ekte venner. Gode venner. Bekjente er noe helt annet. Jeg synes ikke jeg skal skytes for at det heter "friends" der inne. Men kjenner samtidig at tiden gjerne kunne vært inne for en opprydning i rekkene.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 21:30   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Nå er det jo heller ingen som har påstått at Facebook har noe med det virkelige liv å gjøre. Heldigvis. Tenk om folk prøvde å presse på deg bamseklemmer og "hvem er du i Hotel Cæsar"-tester til vanlig?

Gammel 22-06-08, 21:31   #17
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Samme har jeg gjort. Jeg bruker ikke facebook som en vennebok, jeg bruker den mer som kontaktlista på mobilen, det er venner, familie, bekjente, naboer, kollegaer etc

Gammel 22-06-08, 21:43   #18
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg opplever å bli forsøkt lagt til av folk jeg ikke vet hvem er. Da spør jeg hvem de er, og det viser seg gjerne at det er folk som gikk kullet over meg på skolen, for eksempel. De avviser jeg. Samme med folk jeg vet hvem er, men aldri har snakket med. De finner ikke ut at jeg avviser dem, så jeg tråkker ikke på noen tær.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 22:04   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har avvist en for første gang i mitt liv nå. En fyr spurte om å få lov å legge meg til som venn. Når jeg hadde grubla litt, kom jeg på at "jo vi var på samme språkreise til England i 1985, og så var han sammen med venninna mi et års tid etter det."

Nei - når jeg ikke har hatt noe som helst kontakt med mannen siden slutten av 80-tallet, så ignorerte jeg ham glatt, gitt.

Gammel 22-06-08, 22:12   #20
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er fornøyelig å se på hvor utvidedt enkeltes begrep er. Spesiel når en to mennesker hvis eneste kontakt i RL (i henhold til den ene) er at jeg kjente dem begge og de treftes en gang hos meg, da humrer jeg litt for meg selv.

Jeg slettet halve listen min for et år siden, og har slettet flere siden. Det er fremdeles noen litt perifere bekjentskap på listen, som f.eks barn av søskenbarna mine osv. Mennesker jeg ikke ønsker å ha noe med å gjøre sletter jeg stille og rolig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
facebook, venner

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.