|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Facebook og venner ...Jeg lurer på en ting. Jeg har registrert meg på facebook i høst. Jeg har fått kontakt med mange tidligere venner, kollegaer osv. Nå i det senere har flere kommet til, og det som er litt merkelig er at det er folk jeg ikke kjenner. Jeg tenker litt slik at de jeg egentlig vil ha som venner der inne er de som jeg kjenner eller har kjent. Nå har jeg plutselig fått en venn som er søster til min tidligere frisør, ei mor som jeg har hatt sønnen til på skolen (ikke kontaktlærer) og som jeg ikke kjenner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Facebook og venner...Er det noen jegf ikek kjenner eller sånn type "tanta til Hepstasj...." så sier jeg nei til vennskap.
![]() |
#4 |
Pauset
|
![]() Sv: Facebook og venner...Personene jeg har er ikke totalt ukjent, men de er jo ikke venner som jeg har kjent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Facebook og venner ...Jeg har noen på vennelista som jeg har møtt en gang, fordi vi har hatt en god tone og jeg gjerne vil fortsette å ha en slags kontakt. Så har jeg noen som jeg aldri snakker med, fordi vi kun har gamle minner felles, men som jeg fortsatt hadde sagt hei til på gata, lissom. De jeg derimot har slettet i mengder av er forumfolk som jeg aldri har møtt IRL, og som jeg ikke er på forum med lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Facebook og venner ...Jeg har ei i vennelista mi på facebook som jeg aldri har hverken møtt eller snakka med. Hun er en bekjent av ei veninne som også er på facebook. Jeg fikk en venneforespørsel av henne, aksepterte da jeg i farten trodde det var en arbeidskollega (samme fornavn, men forskjellig etternavn). Jeg stussa på etternavnet da jeg jo trodde kollegaen hette noe annet, men tenkte at jeg hadde tatt feil. Denne dama "samler" tydligvis på venner. Det virker som om hun og mannen kappes om å ha flest "venner". Jeg vet hvem dama er og har henne fortsatt som "venn", aner ikke helt hvorfor.
![]() |
#7 |
Stort sett blid
![]() Sv: Facebook og venner ...Har fått flere venneforespørsler av totalt ukjente, men har da tvert avvist disse.
![]() |
#8 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() Sv: Facebook og venner ...jeg kommer nok muligens i kategorien "vennesamler". Jeg vet hvem alle på lista mi er, men det er jo bare en brøkdel av disse som virkelig er venner. De som har villet lagt meg til som er helt ukjente for meg har jeg avvist.
![]() |
#10 |
Stort sett blid
![]() Sv: Facebook og venner ...
Med "vennesamlere" tenker jeg helst på de som sender venneforespørsler til venners venner som de ofte ikke aner hvem er en gang.
![]() |
#11 |
kamelkonsument
|
![]() |
#14 |
Glad
|
![]() Sv: Facebook og venner ...De du ikke kjenner så godt kan du begrense tilgangen til slik at de bare ser den mest overflatiske informasjonen. Har en del slike "venner" jeg også fra min første uke på fb
![]() |
#15 |
kamelkonsument
|
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Facebook og venner ...Nå er det jo heller ingen som har påstått at Facebook har noe med det virkelige liv å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Leser
|
Samme har jeg gjort. Jeg bruker ikke facebook som en vennebok, jeg bruker den mer som kontaktlista på mobilen, det er venner, familie, bekjente, naboer, kollegaer etc
![]() |
#18 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Facebook og venner...Jeg opplever å bli forsøkt lagt til av folk jeg ikke vet hvem er. Da spør jeg hvem de er, og det viser seg gjerne at det er folk som gikk kullet over meg på skolen, for eksempel. De avviser jeg. Samme med folk jeg vet hvem er, men aldri har snakket med. De finner ikke ut at jeg avviser dem, så jeg tråkker ikke på noen tær.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Facebook og venner ...Jeg har avvist en for første gang i mitt liv nå. En fyr spurte om å få lov å legge meg til som venn. Når jeg hadde grubla litt, kom jeg på at "jo vi var på samme språkreise til England i 1985, og så var han sammen med venninna mi et års tid etter det."
![]() |
#20 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Facebook og venner ...Jeg synes det er fornøyelig å se på hvor utvidedt enkeltes begrep er. Spesiel når en to mennesker hvis eneste kontakt i RL (i henhold til den ene) er at jeg kjente dem begge og de treftes en gang hos meg, da humrer jeg litt for meg selv. |
![]() |
![]() |