|
Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
![]() |
![]() Jeg har lyst på speilrefleks...Men har aldri brukt det skikkelig. Bare prøvd forsiktig.
![]() |
#2 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Jeg har lyst på speilrefleks...Uansett hva du velger, tror jeg du vil bli fornøyd. Speilrefleks gir bedre bilder enn kompaktkamera, sånn er det bare. Men jeg ville nok hatt et kompaktkamera i tillegg, sånn at man bare kan raske det med seg når man ikke egentlig har planer om å ta bilder.
![]() |
#3 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har lyst på speilrefleks...Jeg har "alltid" hatt både kompakt og speilrefleks. Kompakt er alltid tilgjengelig, mens speilrefleks tar jeg med når jeg planlegger å ta litt bedre bilder. Noen ganger syns jeg det blir for mye å dra på, f.eks. på fjelltur der vekta på sekken skal være minimum.
![]() |
![]() |
#4 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Jeg har lyst på speilrefleks...Hvor store objektiv bør man ha for "vanlig" fotografering?
![]() |
#5 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Jeg har lyst på speilrefleks...Har forøvrig et Canon digital ixus 850 is også, som jeg skal beholde.
![]() |
#6 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har lyst på speilrefleks...Jeg har i mange år brukt 28-200 mm, og syns det er supert. Funker til alt! Tamron har forholdsvis rimelige, og veldig bra objetiver. 55mm er alt for lite syns jeg.
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har lyst på speilrefleks...Jeg har Canon 400d og bruker så og si bare standard innstillingen. Orker ikke sette meg inn i det. Men bildene blir fine de, og kan ikke sammenliknes med de bildene jeg får når jeg bruker kompaktkameraet mitt. Men på den andre siden er jeg veldig glad for at jeg har et godt kompaktkamera. Det er ikke alltid jeg gidder å ta med meg speilreflekskamera. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|