|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sending av pakker fra USA ...Jeg vet det finnes steder hvor man kan sende pakker til "over there", for at de så sender dem hit "privat". Altså at det merkes på en annen måte, og man får tak i ting som egentlig ikke sendes ut av USA. Men nå står det helt stille for meg hva disse stedene heter...
![]() |
#2 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
![]() Sv: Sending av pakker fra USA...Hva er egentlig poenget med å sende en pakke til USA for å få den sendt i retur? Eller har jeg kanskje bare misforstått... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Queen of intentions...
![]() Sv: Sending av pakker fra USA...Altså, jeg mente en adresse i Statene man kan får bestilte varer sendt til. Altså de varene man bestiller fra amerikanske nettsider. De sendes dermed fra en "privat" adresse, og man sparer toll etc.. Så vidt jeg har hørt.
![]() |
#4 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Sending av pakker fra USA...Hmmm. Man "sparer" vel ikke mva og evt toll. Tror heller det blir mer korrekt å si at man unndrar seg dette og begår lovbrudd. Har sett en som selger iphone fra USA til Norge som skryter av at han selger slike til en lavere pris enn andre ved å registrere det som gave når den sendes fra USA slik at varen ikke bli fanget opp av tollmyndighetene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sending av pakker fra USA...
Det skjønte jeg ikke.
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Sending av pakker fra USA...For mange år siden var det noen jeg vet om som brukte et selskap som jeg tror het Magnum. Dette var ifbm kjøp av vogn fra et nettsted i USA som ikke sendte ut av landet, så det dreide seg ikke om å unngå moms men om å få vogna til Norge i utgangspunktet, men jeg tror det endte med at hun ikke betalte moms. Vet ikke om selskapet finnes fortsatt.
![]() |
#7 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Sending av pakker fra USA...Jetcarrier = Magnum NO AS |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bare sær
Ikke trådstarter, jeg mente han du refererte til. Det ser vel ut som han driver virksomhet.
![]() |
#9 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Sending av pakker fra USA...Å ja... Om fyren i USA driver virksomhet eller bare på hobbybasis vites ikke. Men det virket som han henvendte seg til norske privatpersoner via qxl når han skulle selge iphone. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Sending av pakker fra USA ...Hvis man kjøper noe (feks vogn el.l.) fra USA brukt - tilkommer det noe ekstra avgifter her hjemme da?
![]() |
#11 |
Queen of intentions...
![]() Sv: Sending av pakker fra USA ...Jeg vet ikke om det er lettere å "få vekk" momsen da, men mener jeg har hørt noe om det. Har aldri oversteget 200,- jeg.
![]() |
#12 |
Forumamatør i lære
Hvor: Østlandet
![]() |
Det er sånn du sier på JetCarrier. Men prisene de oppgir er uten moms, det er det eneste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bare sær
![]() Sv: Sending av pakker fra USA ...
Jo, det er det.
![]() |
#14 |
Queen of intentions...
![]() Sv: Sending av pakker fra USA ...Ok.
![]() |
#15 |
nygift
|
![]() Sv: Sending av pakker fra USA ...Jeg har brukt Jet Carrier, det tar lenger tid, det er dyr frakt, du må inn å booke fly/båt selv, du må betale ekstra frakt og toll og moms før du får pakken.
![]() |
#16 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Sending av pakker fra USA ...Det er vel først dersom en privatperson sender "gave" til deg fra USA at du ikke er mva - og tollpliktig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Javel
|
![]() Sv: Sending av pakker fra USA ...Jeg vet at mannen til venninnen min har opprettet en "privatadresse" hos et firma i Usa. Dermed får han sendt varer dit (fra nettsteder som ikke sender utenfor Usa). Dette firmaet sender så kontainerlaster et par ganger i mnd til f.eks Norge.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sending av pakker fra USA ...Jeg vet ikke hvordan det gjøres. Men, vet av flere som har opprettet adresse i New Jersey for å kunne få kjøpt ting som ikke sendes fra produsenten i USA til Norge. Man slipper ikke toll/mva, for det må oppgis på vanlig måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|