|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Hva gjør du for trafikksikkerhet?Ja, sånn utenom bakovervendt bilstol, tenkte jeg.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva gjør du for trafikksikkerhet?Jeg har lagt ned veto for å ha noe som helst på hattehyllen, og prøver å begrense annet løsøre i bilen også. Vi legger sjeldent noe løst på setene, men setter det heller på gulvet mellom setene.
![]() |
#3 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva gjør du for trafikksikkerhet?Jeg er pertentlig med fartsgrensene, og fester alt løst i kabinen. Beltene blir strammet, det hindrer at man sklir frem med underkroppen ved en eventuell smell.
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør du for trafikksikkerhet?Mye av det du lister opp klarer jeg ikke å gjennomføre sjøl om jeg er enig i at det er viktig. Jeg er alene voksen i bilen 95 % av tida, så det er jeg som kjører, mekler, underholder, irettesetter, skryter osv osv mens jeg kjører. Hvis ungene sovner (det skjer ikke ofte) er det jeg som må holde meg våken. På den positive sida har vi verken klimaanlegg eller brukbart stereoanlegg i bilen (bare kassettspiller, ingen kassetter, og når vi kjører langt får vi ikke inn radio store deler av veien), så det er lite å fikle med.
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva gjør du for trafikksikkerhet?Jeg lar være å kjøre bil.
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva gjør du for trafikksikkerhet?Det med bagasje i BAGASJErommet var faktisk nytt for meg inntil i går (da leste jeg den rapporten det står linket til på TTs sider). At den kan smelle inn i baksetene og slå dem, og bilstoler, ut av stilling, med de følger det får for bilstolene.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva gjør du for trafikksikkerhet?
Ikke bare slå dem ut av stilling, men løse ting, som f. eks. verktøy kan komme gjennom setene som prosjektiler. Jeg tror det programmet viste en verktøykasse som gikk rett gjennom setene.
![]() |
#9 |
<*(((<
|
![]() Sv: Hva gjør du for trafikksikkerhet?Jeg er opptatt av stabling. Ting må ligge kompakt i bagasjerommet, og ikke over kanten. De tyngste tingene nederst og i midten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør du for trafikksikkerhet?Jeg sørger for at jeg er synlig i veibanen når jeg går langs veien (ikke mye fortau her i nabolaget). Og så har jeg festet på for- og baksiden av vinterjakken min. Jeg har tenkt at jeg burde begynne å bruke refleksvest eller noe hvis jeg begynner å gå turer i skumringen/mørket. Det gjør mange andre, og det er veldig lurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
tankefull
|
![]() Sv: Hva gjør du for trafikksikkerhet?Vi fester oss selv og barna forsvarlig, selvfølgelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva gjør du for trafikksikkerhet?Jeg er en veldig dyktig og observant sjåfør og jeg råkjører aldri (men har ingen problemer med å ligge 10-20 km/t over fartsgrensa hvis køen jeg følger ligger i den farten). Jeg har utrykningslappen (også kalt 160) og der lærer man å kjøre på en sånn måte at man vet hva som skjer i trafikkbildet 15-20 sekunder fremover i tid.
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
Shit!
![]() |
#15 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hva gjør du for trafikksikkerhet?Jeg lar være å irritere meg over andres uvettige kjøring, det samme gjelder forsåvidt andre potensielle irritasjonsmomenter som stop & go og trafikk-kork. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ringskrømt
|
Jeg lar meg sjelden irritere, men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor noen nærmest stopper opp før de svinger, eller de som ligger i 60 i 80-sonen o.l.
![]() |
#17 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hva gjør du for trafikksikkerhet?Vi har et sånt nett som vi drar opp sånn at det ligger som et slags mykt "gitter" mellom bagasjerommet og baksetet. Er det sikkert, tror dere?
![]() |
#18 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva gjør du for trafikksikkerhet?Forsøker å pakke alt som er løst så trygt å riktig som mulig (Så også program om ting som flyr løst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() |
#20 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Hva gjør du for trafikksikkerhet?Når jeg er ute på tur med vofsen passer jeg på å ha på refleksvest på oss begge to. Og er det veldig mørkt ute, får vofsen i tillegg på seg lys i selen, og jeg tar på reflekser på armer og ben. Alt for å være godt synlig.
![]() |
|
|