|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Potterose som dør - hva gjør jeg galt?Er det noen som har peiling på potteroser? Jeg fikk en for noen dager siden og har vannet hver dag samt at den står i lett skygge til lys. Men den visner, bladene faller av og rosene henger nå til trist utstilling.
![]() |
#3 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Potterose som dør - hva gjør jeg galt?Antakelig var det rosen det var noe galt med! Men det kan hende den overlever, bare klipp av de visne rosene og gi den litt tid. Eller kjøp en ny. Men potteroser er "vanskelige", de kan fort bli fulle av lus og meldugg.
![]() |
#4 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Potterose som dør - hva gjør jeg galt?Venninna mi sier at mange slike blomster er dyrket fram veldig raskt, og derfor ikke blir så holdbare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Potterose som dør - hva gjør jeg galt?Du har ikke gitt de for mye vann, da??
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Potterose som dør - hva gjør jeg galt?Her i huset stryker også potteroser med på rekordtid. Jeg skal ikke påberope meg grønne fingre, men merkelig nok pleier det meste å klare seg ganske lenge her. Potteroser er de overlegent mest kortlivede plantene jeg har hatt. Tror det er noe i det de andre skriver over her - at mange av dem er dyrket fram veldig raskt (og det er sikkert en grunn til at de ofte er billige).
![]() |
![]() |
#9 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Potterose som dør - hva gjør jeg galt?Pott om den, klem godt og luft rundt røttene. Gi den riktig jord, klipp ned det som er vissent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Potterose som dør - hva gjør jeg galt?Egentlig greit å høre at det er flere som har døende potteroser
![]() |
#11 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Potterose som dør - hva gjør jeg galt?Har aldri fått til en eneste potterose. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Potterose som dør - hva gjør jeg galt?Min potterose overlevde da jeg plantet den ut. :lysegrønne fingrer:
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Sv: Potterose som dør - hva gjør jeg galt?Kun når jeg har plantet dem ut har de overlevd, ellers dør de for fote her også.
![]() |
#14 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Potterose som dør - hva gjør jeg galt?De få potterosene jeg har hatt har lidd samme sjebne som alle mine blomster/planter lider. En sikker død.
![]() |
|
|