|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
Se resultatene: Ødelegger tøymykner klærne? | |||
Ja! Fysj og fy. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
19 | 22,89% |
Nei. Må ha det, bare måå ha det. |
53 | 63,86% |
I ekte FP-tradisjon: Dustepoll |
11 | 13,25% |
Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prematurmamma
|
![]() Tøymykner - bra eller dårligInspirert av en tråd på et annet forum.
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Tøymykner - bra eller dårligDet jeg har lært er at man beskytter klærne mot slitasje ved bruk av tøymykner. Godt argument som jeg suger til meg for jeg er avhengig av å bruke det, synes alt blir så stivt og ekkelt hvis jeg ikke gjør det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Tøymykner - bra eller dårligEnig. Dessuten er det godt med en diskre duft også. Comfort sensitive.
![]() |
![]() |
#4 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Tøymykner - bra eller dårligJeg synes de ødelegger klærne, de blir jo så myke at jeg får angst av å bruke dem. Fysj og fy!
![]() |
#5 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Tøymykner - bra eller dårligMå ha tøymykner på babytøyet, i hvert fall.
![]() |
![]() |
#7 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tøymykner - bra eller dårligtøymykner hjelper vel til å holde fibrene ( bomull, lin osv) myke slik at klærne holder seg lenger. Altså slik at fibrene ikke går i stykker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Borte
|
![]() Sv: Tøymykner - bra eller dårligJeg har ikke funnet noen som er totalt uten lukt, totalt uten negativ effekt på eksemhud og som ikke gjør klærne "seige", så jeg bruker det ikke.
![]() |
#9 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Tøymykner - bra eller dårlig
![]() |
#11 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tøymykner - bra eller dårligVi benytter vaskenøtter og det gjør ikke klærne stive, så da er tøymykner overflødig. Har heller noen dråper lavendleolje på vaskeposen hvis jeg ønsker duft av klærne.
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Sv: Tøymykner - bra eller dårligHelt unødvendig. Vi tørker håndklær i fekllesvaskeriets gigantiske tørketrommel, så de er ikke stive. Ser ikke noe poeng i at klær skal lukte noe som helst.
![]() |
#15 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Tøymykner - bra eller dårligJeg vet ikke om det ødelegger klærne, men jeg liker bedre å vaske klær uten, og bruker det aldri. Klær som oser parfymert skyllemiddel er fryktelig, (jeg kjenner jeg blir allergisk når jeg går forbi hos en nabo som tromler klær med skyllemiddel). |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
superbruker
|
![]() Sv: Tøymykner - bra eller dårligKlarer meg fint uten.
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Tøymykner - bra eller dårligDet kan nok godt være at det er bra for tøyet, men det er ikke bra for miljøet. Har man tørketrommel er skyllemiddel helt unødvendig. |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tøymykner - bra eller dårlig
Ja det er det som er greia ikke sant? Grunnen til at tøyet blir like mykt uten, er at folk bruker tørketrommel... ? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|