Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Bil i hagen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-08, 22:53   #1
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Bil i hagen

I dag skjedde det jeg har forutsett kom til å skje, nemlig ubudne gjester i bil i hagen. Naboene våre har en bratt oppkjørsel på siden av hagen vår, og de spinner opp og skrenser ned, ikke helt bilkyndige. De forrige naboene i dette huset pleide å rygge opp og kjøre ned, men disse gjør akkurat motsatt. I ettermiddag skulle den ene rygge ned. Det er en lang, rett bakke. Likevel klarte han å få den ene siden av bilen på utsiden av veien og dermed godt nedi skråningen som utgjør en del av hagen vår. Bilen var selvfølgelig ikke til å rikke og sto temmelig på skrå uten å få noe mer mén.

Vel, dette ble strøkets underholdning et par timer i kveld, åtte menn klarte til slutt å få bilen opp igjen med håndmakt. De løftet bakparten opp og brukte en bjelke som vektstang under hjulet, så fikk de buksert framhjulet også opp på veien.

Ja, ja. Vi har ikke klart å kommunisere så godt med dem siden de er polakker og snakker veldig begrenset med norsk. Men i dag fikk vi formidlet via den ene av dem at de må rygge opp og kjøre ned. Ellers kan dette godt skje igjen. Det er egentlig rart at det ikke har skjedd tidligere når det har vært glatt

Egentlig er jeg litt skuffa siden de unngikk å velte bilen oppå garasjen vår (der bilen selvsagt ikke står parkert, den er full av ved). Garasjen er fra 1969, taket er ikke helt tett lenger og vi ønsker oss en ny!

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 23:02   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil i hagen

He he - hvorfor kan ikke biler velte på et passende sted når de først skal gå utfor skrenten?

Kjekt med underholdning når A: det ikke er personskade involvert og B: Det ikke er din bil som får gjennomgå.

Gammel 04-07-08, 23:04   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Åj. Det er sånn vi holdt på der vi bodde sist. Håper de treffer garasjen neste gang!

Gammel 04-07-08, 23:04   #4
Nebbia
Passiv

Standard

Er det mulig å skrive et slikt innlegg uten et vedlagt bilderas?

Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 23:06   #5
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Kunne du ikke gått ut og gitt den en ekstra puff da.

Gammel 05-07-08, 08:14   #6
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har filmet det. Ingen skader på personer eller materiell (noen små bulker på bilen da de brakk den løs igjen).

Kanskje jeg klarer å legge ut filmen på nett og linke til den? Jeg hadde oppsyn med 1,5-åring og 5-åring i kveldsmodus samtidig, videokameraet var allerede for hånden. Det var noen som ble litt snurt for at jeg filmet dem, det var tross alt ganske flaut å kjøre i grøfta på den måten.

Fake it 'til you make it
Gammel 05-07-08, 08:18   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper garasjen ryker neste gang. Så godt at det ikke ble skader på folk og utstyr sånn bortsett fra at det var synd med garasjen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 09:03   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Youtube!

(Kunne dere potensielt blitt truffet av bilen, forresten? I så fall tror jeg at jeg hadde blitt reddsint.)

Gammel 05-07-08, 22:47   #9
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Det som er småskummelt er at jeg pleier å sette vogna til lillebror under verandaen i skyggen ganske nær der dette skjedde. Bjelkene som bærer verandaen kunne ha fått seg en god smell om en bil hadde rast ned i hagen vår.

Egentlig er jeg veldig lite glad for at de fleste av sjåførene som kjører opp og ned denne oppkjørselen helt tydelig er dårlige sjåfører. Jeg har ikke sett makan til spinning og tullekjøring på sommer- som vinterføre.

Fake it 'til you make it
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.