Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan får jeg hundehår ut av ullteppet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-08, 08:00   #1
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Hvordan får jeg hundehår ut av ullteppet?

Overskriften sier det meste....

Min kjære far hadde lagt et babyteppe min bestemor strikket i en av hyblene som resulterte i at en av leieboerne hadde brukt det som underlag til hunden sin...

Etter en runde med milo på ullprogram er teppet enda fult av hundehår. Finnes det noen triks eller er det en tapt sak?

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 09:04   #2
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan får jeg hundehår ut av ullteppet?

Jeg har et munnstykke på støvsugeren som er veldig god til å fange opp dyrehår og annet støv.
Kanskje du skal ta støvsugeren på lav effekt og prøve? Ellers kan du prøve med klesrulle? Eller sette deg ned en søndagskveld og kose deg med håndplukking av hundehår

Gammel 06-07-08, 10:58   #3
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Flere tøyruller og god tålamod! Lykke til!!

Gammel 06-07-08, 14:24   #4
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Flere tøyruller og god tålamod! Lykke til!!

Sleng på en pinsett, så har du meg sittende en lørdagskveld

Jentene har hvert sitt nøstebarnteppe, og det er en tålmodighetsprøve å plukke hundehår ut av det.

Gammel 06-07-08, 16:28   #5
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker torketrommel. Har 3 hunder som royter.

Gammel 06-07-08, 19:31   #6
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Klesbørste med sånn taperull. De er så klebrige at de tar det meste.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 19:42   #7
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Inviter faren din på besøk, gi han en pinsett babyteppet og en kopp kaffe eller fler. Da burde teppet være fri for hundehår når faren din drar hjem og han har rettet opp en stor tabbe.

Alternativt kan leieboeren som brukte babyteppet i hundesengen gjøre jobben.

Jeg har bare testet "plukkehundehårforhånd"-metoden, men om noen av de andre metodene fungerer bra så er det kanskje en bedre idè å bruke noen av dem.

Er tørketrommel lurt å bruke på ull, kisha?

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 20:19   #8
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kommer litt an på type hund/pels også. Noen hundehår stikker seg innimellom (eks Dalmatiner) og det virker som hårene har mothaker. Andre pelstyper er greiere å støvsuge av eller bruke klesbørste på.

Sist redigert av Beathe : 06-07-08 kl 22:48.
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 21:33   #9
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Takk for tips.
Har fått ut endel med klesbørste. Det er heldigvis ikke dalmatinerhår nei. Sambo har en kompis som har en dalmatiner. En gang han dro på besøk hadde han på Ulvang sokker og de er fulle av dalmatinerpels ennå, to år seinere...

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.