|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan få basilikumplanten til å leve?Nå har jeg prøvd så mange ganger å kjøpe sånn krydderplante og ha stående på kjøkkenet for matlaging.
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan få basilikum planten til å leve?Jeg kan ha mine i det "uendelige". Jeg har Eva Solo selvvanningssak og så lenge jeg ikke glemmer å fylle den med vann (går den tørr en gang er løpet kjørt) så går det bra. I tillegg fjerner jeg røtter som gror ned i vannet.
![]() |
#3 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan få basilikum planten til å leve?Min overlever fint, men den er følsom for trekk. Står den på et trekkutsatt sted, så tar den kveld. Jeg har min stående i en selvvanningspotte fra EvaSolo, og i en vinduskarm med godt med lys. Om vinteren overlever de under blomsterlys/benkbelysningen på kjøkkenbenken.
![]() |
#5 |
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan få basilikum planten til å leve?Det kan også lønne seg å plante de over i en større potte og ha i mer jord. Det er veldig lite næring igjen i jorda på de pottene man kjøper i butikken.
![]() |
#6 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan få basilikum planten til å leve?Jeg har mine stående på kjøkkenbenken, altså ingen trekk og godt med kunstig lys. De er aldri tørre.. mulig jeg har for mye vann i?
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan få basilikum planten til å leve?Den vil ikke ha det trekkfult og den vil ha det lyst uten at den skal stå i direkte sollys og den trenger å ha det jevnt fuktig. Ikke tørke ut og ikke druknes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vaklende
|
![]() Sv: Hvordan få basilikum planten til å leve?
Jeg lurer mer og mer på hvorfor min ikke dør? Den har stått tre uker og vekselsvis druknet/tørket, i trekk. Direkte sollys har den bare fått innimellom, men uansett står den der på benken og strutter, fremdeles i plastikken men plassert på en tallerken. :sjuske: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan få basilikum planten til å leve?Etter at jeg fikk tips om å vanne urtene på skåla istedenfor oppi potta, har de levd myyye lenger. |
![]() |
![]() |
|
|