|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Vi har fått lagt nytt tak på huset, og i den forbindelse har vinduene våre blitt svarte og grimete og fulle av skitt.
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Du må vaske med såpe, og trolig flere ganger. Jeg synes Jifs vaskemiddel for vinduer tar brukbart på møkkete vinduer.
Det ville jeg bare gjort på utsiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Du kan spyle vekk det verste med høytrykkspyler, og så vaske godt med såpevann og så spyle en gang til. |
![]() |
![]() |
#8 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Du kan bruke zalo og salmiakk i første runde, så du får av det meste. Så ville jeg spart Jif Vindusvask til siste finish bare.
![]() |
#9 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Hva bør jeg tørke av med for å unngå skjolder og striper?
![]() |
#10 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nal og mikrofiberklut funker bra.
![]() |
#11 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Du har fått mange gode tips! Og så skal du prise deg lykkelig for at du ikke har fått det inn i huset. Det fikk jeg. I mitt nyvaskede hus, som ble vasket av meg, som var gravid med vond, vond bekkenløsning. Gjett om jeg ble hysterisk da jeg kom hjem fra stranden og trakket inn i gangen? Jeg ble svart under bena.
![]() |
#12 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Jo, vi fikk litt av det inn i huset før vi skjønte at vi burde lukke vinduene.
![]() |
#13 |
Bedreviter
|
Nei, det er ikke sprayversjonen jeg mener. Den duger bare på vinduer som er nesten rene i utgangspunktet. (For eksempel for å ta vekk fingermerker fra ellers rene vinduer.)
Bruk nal og gni med avispapir til slutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Den har vi også. Men har jeg brukt den?
![]() |
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Den har jeg også kjøpt. Dyr, men vel verdt pengene. Jeg fikk et nytt "liv" hva vindusvask angår, herreguud så gode resultater jeg fikk. Jeg har aldri hatt teket på vindusvask, men med denne får jeg helt fantastiske vinduer hver gang.
![]() |
#18 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Det har jeg også gjort, og jeg synes absolutt ikke det er pinlig. For vår del har det vært en strålende investering. Vinduene har blitt vasket flere ganger siden den kom i hus, enn de 6 årene vi bodde i huset uten den
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
Det er ikke så mye det at det er pinlig å ha kjøpt den; jeg kjøper stadig vekk ting som jeg håper skal gjøre drepende kjedelig husarbeid mindre drepende kjedelig. :utstyrsnerd: |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Den JIF-bøtta har jeg også, og pusset vinduer til visning. Men jeg syntes faktisk vinduene ble VERRE!? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|