Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Trenger litt info om Teutonia

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-08, 21:04   #1
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Trenger litt info om Teutonia

Vi klarte selvsagt å mose vogna i det sekundet vi ankom hytta. Den som er most er en mistral sport 05 som jeg har vært veldig fornøyd med, og vil helst ha en helt lik hvis jeg må kjøpe ny. Spørsmålene er: heter de fortsatt mistral sport? Og hvor mye koster en sånn? Og hvor har de dem i tønsberg? Og hvor kan jeg prøve å få reparert den gamle i samme by? Hjelper det forresten noe med fem års garanti når jeg ikke har kvittering? Og hvis de kan fikse den, kan dere anbefale en trille jeg kan bruke imens, trenger ikke bli absolut flat, men må duge til litt soving. Tusen takk.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 21:38   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger litt info om teutonia

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Vi klarte selvsagt å mose vogna i det sekundet vi ankom hytta. Den som er most er en mistral sport 05 som jeg har vært veldig fornøyd med, og vil helst ha en helt lik hvis jeg må kjøpe ny. Spørsmålene er: heter de fortsatt mistral sport? Og hvor mye koster en sånn? Og hvor har de dem i tønsberg? Og hvor kan jeg prøve å få reparert den gamle i samme by? Hjelper det forresten noe med fem års garanti når jeg ikke har kvittering? Og hvis de kan fikse den, kan dere anbefale en trille jeg kan bruke imens, trenger ikke bli absolut flat, men må duge til litt soving. Tusen takk.

Garantien er kun for fabrikasjonsfeil. Om dere ikke har forsikret vognen utenom så er det ingen mulighet å få den fikset gratis/til redusert pris.

Hva er det som er most?

Du får sånne vogner fortsatt. Se på teutonia sine hjemmesider.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 22:47   #3
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

De het sport kun i siste del av 04, og i 05 kolleksjonen. Fra 06 og fremover heter de bare Mistral igjen. De har blitt litt høyere i understellet, og jeg synes de er stivere å trille. Var veldig fornøyd med min(e) 05 modell(er), men klarte ikke å bli like glad i 06 modellen som var innom. Men det er jo selvfølgelig bare smak og behag, helt sikkert.

Ellers har du Teutonia Timmy, mye lik Mistral, men ikke vendbar. Blir like liten sammenslått, og vekten er vel omtrent lik.

Hva har gått i stykker da? Skulle forundre meg mye om du ikke fikk reparert den igjen, men stikk innom en barneutstyrsbutikk og sjekk.

Gammel 13-07-08, 22:52   #4
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Det står noe om utvidet garanti til 3 år på teutonia sine hjemmesider, men er usikker når det gjelder fra. Mistral S er vel også en versjon, den har små hjul framme og er vendbar. Aner ikke om det er samme som Sport siden jeg ikke vet hvordan den ser ut.

Gammel 13-07-08, 23:07   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Det står noe om utvidet garanti til 3 år på teutonia sine hjemmesider, men er usikker når det gjelder fra. Mistral S er vel også en versjon, den har små hjul framme og er vendbar. Aner ikke om det er samme som Sport siden jeg ikke vet hvordan den ser ut.

Nei, ikke samme som sport. Mistral og mistral sport er "vanlige" firehjulinger.

Gammel 14-07-08, 10:34   #6
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Jeg tror sånn forbrukermessig at garantien er lenger enn to år iom at vognen er ment å holde betydelig lenger enn det, men det finnes ingen garantier som dekker feil man har påført vognen selv uansett. Det er bare ikke sånn det fungererer.

Gammel 14-07-08, 10:56   #7
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser jeg har ordlagt meg litt klønete. Det jeg prøvde å få fram var at garantien var utvidet fra 2 til 3 år, ikke utvidelse av hva garantien dekker.

Nå ser jeg at det reklamasjonstid det er snakk om:

Sitat:

Barnevogner og originaltilbehør fra teutonia fremstilles utelukkende av nøye kontrollerte materialer. Vi vet at produktene våre holder beste kvalitet og derfor gir vi tre års reklamasjonstid i stedet for de vanlige to som forbrukerkjøpsloven krever.

Siden bare faghandelen kan gi de rådene som behøves i forbindelse med kjøp og vedlikehold, gjelder ikke den utvidete reklamasjonstiden ved kjøp via internett.

Gammel 14-07-08, 11:05   #8
Joika
Pauset

Standard

Jeg er ganske sikker på at man kan klage og få medhold enda lenger enn det.

Gammel 14-07-08, 11:20   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Oooh, hele tre års reklamasjonstid, det var jo generøst av dem. Forbrukerkjøpsloven gir 5 års reklamasjonstid, uansett hva de selv sier. Med mindre vognene deres ikke er ment å vare mer enn 2 år, og det er jo ikke akkurat mye å skryte av

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 12:04   #10
Left
Passiv

Standard

Du finner sikkert flere brukte på finn til ok pris.

Som denne f.eks: http://www.finn.no/finn/bap/object?f...18&WT.svl=Link

Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 13:11   #11
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Det som skjedde, var at hele understellet knakk da mannen tok vogn uten barn ned to små trappetrinn. Det er tusen bittesmå sprekker rundt der det knakk, og i følge ingeniøren som bestemor har med, er det helt åpenbart et tretthetsbrudd. Nå har nevnte bestemor og kavaler reist til "Liten" for å se om de kan gjøre noe med saken. Jeg har fått låne en vogn av familie i nærheten, så jeg slipper å hurtigshoppe ny vogn nå som jeg ikke får gjort research på nett. (Dette er fra mobil.) Vet ikke om jeg vil ha ny Teutonia hvis de ikke er like herlige som 05-ern. Tusen takk for alle nyttige svar. Jeg lurer forresten fortsatt på hva en sånn Teutoniasportsvogn koster da, sånn ca.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 14:03   #12
Left
Passiv

Standard

En ny Mistral koster ca 5000,- og en Timmy koster ca 3000 tror jeg.

Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 14:08   #13
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vår tre år gamle Simo knakk også i understellet, uten noen foranledning, på flat mark. Vi fikk det reparert som reklamasjonssak. Det var en av de metallstengene som danner et kryss, og de byttet ut den ene stangen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 19:17   #14
Joika
Pauset

Standard

Ikke si at det skjedde i en trapp om dere klager :tips:. Enkelte forhandlere mener at trappekjøring ikke er normalt bruk.

Jeg mener dere kan klage og det er snakk om at den gikk i tusen knas av normalt bruk. Men dere må ha kvittering. Forhandleren er ikke pliktig å reparere vogner som er kjøpt andre steder og vil derfor ha bevis for at den er kjøpt hos dem.

Gammel 14-07-08, 21:06   #15
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Uff det var syn.

Om du er åpen for et nytt merke med samme spesifikasjoner ca så skal jeg selge en nå. Men den er jo dyrere opprinnelig.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=44263

Håper du finner en vogn du kommer til å være fornøyd med!!

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 02:59   #16
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Trenger litt info om Teutonia

Liten (Reflex) nede i byen (ikke langt fra Tønsberg Torg) skal føre Teutonia tror jeg. De har den ikke på Barnas Hus.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.