|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
nygift
|
![]() Kreta - hva er viktig?Ja vi reiser til kreta i august.
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kreta - hva er viktig?Vi har akkurat kommet hjem fra 15 dager på Kreta med to barn på 4 og 6. Litt vanskelig å svare på spørsmålet ditt, kan du være litt mer presis? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Kreta - hva er viktig?Kulltabletter eller flytende kull kan være greit å ha med seg om man får magetrøbbel.
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kreta - hva er viktig?Det kan sikkert være greit å ta med bærbar pc/dvd spiller til flyreisen. Nintendo DS e.l. er også genialt på fly. Ellers trenger du vel ikke noe spesielt på Kreta, en får tak i det meste tenker jeg. Solkrem med høy faktor kan det kanskje være greiest å ta med hjemmefra. Ellers lette klær, det er som regel varmt i august. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Kreta - hva er viktig?Vi skal også til Kreta i august. Det meste er vel å få kjøpt der nede, men jeg ville tatt med solkrem og leker til barna.
![]() |
#7 |
Stadig underveis
![]() Sv: Kreta - hva er viktig?Kreta er en fredelig øy hvor du får tak i det meste og sjangsen for å rammes av magetrøbbel er ganske liten.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kreta - hva er viktig?
Kreta er eneste plassen jeg har gått ned for telling med akkurat magetrøbbel. Fikk en ganske så kraftig Salmonella infeksjon og var satt ut i ukesvis. Akkurat det året (2003) var Kreta på "magesyketoppen"
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
nygift
|
![]() Sv: Kreta - hva er viktig?Ja tenkte jo egentlig på det dere har svart, sånn generellt til barn i syden og på fly, siden det er første gang de gjør begge deler!
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Kreta - hva er viktig?Et tips kan være litt vaskepulver og litt Vanish eller noe sånt. Vi slet en del med å få bort flekker på tøy, og det var ikke så mye som var effektivt. De hadde riktignok Vanish, men det var dyrt. Jeg mener ikke at du skal dra med deg en hel flaske altså, men vært obs på at man få mer flekker enn hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Kreta - hva er viktig?Vi fløy forresten hjem om natta og da sov ungene (dog ikke vi...) Hvis dere reiser med Thomas Cook/ MyTravel, har de puter og tepper, men vær kjapp med å ta. Andre selskaper har nok de også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Stadig underveis
![]() Sv: Kreta - hva er viktig?Jeg fant ikke flekkfjerner, så det ville jeg tatt med. Annet vaskepulver får du tak i lett som en plett. Det jeg var mest glad for på vår tur, var at vi hadde pakket sekker til ungene med leker, Mp3 spillere med lydbøker, noe å spise på og overraskelser. Det var gull verdt på den flyturen hvor de ikke sov.
![]() |
#14 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Kreta - hva er viktig?Man får jo tak i det meste over alt, men her er noen generelle tips. Sist redigert av emm : 15-07-08 kl 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
|
![]() Sv: Kreta - hva er viktig?De har det meste der. Jeg var nettopp i Bulgaria, og siden jeg ikke er bereist i forhold til "syden" så var jeg innom apoteket. Der ble jeg anbefalt å ta to kapsler Idoform fra tre dager før og til vi kom hjem. Jeg fikk også med meg Imodium. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Kreta - hva er viktig?Å ha på solkrem - ofte. Og bruke Aloe Vera gele på ettermiddagen til hud som har vært i solen hele dagen. Deilig å ta på også. Tror det reddet storebror sin rygg når vi var på tur i fjor vår. Får kjøpt sånt på Apotek der også da..
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Da har du vært ekstremt uheldig, for sjansen for å få Salmonella på Kreta er ikke stort større enn å få det i Norge. Dersom ulykken allikevel skulle være ute, så finnes magesyketabletter å få kjøpt på Kreta også.
![]() |
|
|