|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvor får jeg tak i kjernemelk (buttermilk)?Du kan bruke skummet kulturmelk istedet, det går helt fint.
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvor får jeg tak i kjernemelk (buttermilk)?Pingis: Det kan man også gjøre ja. Men om man skal ha i natron i oppskriften (altså ikke bakepulver) så må det være noe surt i deigen sånn at natronen virker, og da har det vært litt lite futt når jeg har brukt matyoghurt og melk sammen (melken er jo ikke sur sånn som yoghurt og kefir er det), så da har jeg tatt oppi en spiseskje med sitronsaft i tillegg for å få det surt nok.
![]() |
#6 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvor får jeg tak i kjernemelk (buttermilk)?
Jepp. Bakepulveret består av natron og fosfater (som blir som syre), men natronen trenger noe surt, som f.eks yoghurt eller kulturmelk.
![]() |
#7 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hvor får jeg tak i kjernemelk (buttermilk)?Eller du kan lage buttermilk: kjør fløte/rømme i mikseren til det blir til smør. Væsken du får rundt smøret er kjernemelken.
![]() |
#8 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor får jeg tak i kjernemelk (buttermilk)?Jeg er mest nysgjerrig på hva du skal bake?
![]() |
#9 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor får jeg tak i kjernemelk (buttermilk)?Her er det buttermilch aa faa over alt. :tysklandsboer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvor får jeg tak i kjernemelk (buttermilk)?Jeg skal lage scones med chocolate chips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hvor får jeg tak i kjernemelk (buttermilk)?
Nei, si det? Jeg kan bare teorien, har aldri prøvd det ut i praksis. Men ifølge google går det 2 liter rømme på en kg smør, så da må det vel bli ca like mye kjernemelk også? Altså 4 dl rømme gir 2 dl kjernemelk og 200 gram smør? Kanskje?
![]() |
|
|