Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hjelp til å friske opp kragen på en skinnjakke

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-08, 12:48   #1
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Hjelp til å friske opp kragen på en skinnjakke

Jeg har en jakke i semsket skinn med en krage med glatt skinn som ser falmet ut. Hva kan jeg gjøre for å få den fin igjen? Jeg bruker den ikke lenger, men vil selge den og da må det se bedre ut enn den gjør nå. Kanskje jeg kan selge den her på FP etterhvert?

Håper noen har gode råd til meg!

Gammel 16-07-08, 12:49   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til å friske opp kragen på en skinnjakke

Vask forsikig av med klut med lunket vann dersom den er møkkete, så kan du smøre den inn med nøytral skokrem eller skofett. ikke for fet, fordi det er så tett oppi fjeset. Alternativt kan du bruke alo vera-krem. La det virke en stund, og så polerer diu av med en tørr fille.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 12:52   #3
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Vask forsikig av med klut med lunket vann dersom den er møkkete, så kan du smøre den inn med nøytral skokrem eller skofett. ikke for fet, fordi det er så tett oppi fjeset. Alternativt kan du bruke alo vera-krem. La det virke en stund, og så polerer diu av med en tørr fille.

Den er ujevn i fargen, vil skokrem rette på det problemet? Jeg må vel bruke noe annet først?

Gammel 16-07-08, 12:55   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Den er ujevn i fargen, vil skokrem rette på det problemet? Jeg må vel bruke noe annet først?

Jeg ville ikke hatt på noe med farge i, for det kan gå dårlig. Fuktighet hjelper utrolig bra på skinn. Det funker akkurat som huden vår, de trenger fuktighet.

minibolle mai 2012
Gammel 16-07-08, 13:02   #5
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Fuktighet hjelper utrolig bra på skinn. Det funker akkurat som huden vår, de trenger fuktighet.

Gammel 16-07-08, 13:06   #6
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du kan også prøve slik olje som er beregnet til seletøy til hest. Mange sverger til dette til å fikse utslitte skinnsofaer.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 13:27   #7
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Ta med jakken på en møbelbutikk og spør om de har noe du kan bruke.

Har du foresten skinnsalong hjemme ? da har du kanskje noen pleiemiddler stående ? det finnes en pakkning med en spesiell såpe som en vasker skinn med og en krem (fuktighetskrem) til å smøre på etterpå.

Gammel 16-07-08, 13:48   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Mange gode tips her ser jeg. Det eneste jeg ville tenkt på før jeg prøvde sterkere midler er at det er en jakke, ikke sko eller møbler. Du skal ha det inntil fjeset og da er det greit at det ikke lukter død og fordervelse eller at det smitter av Har erfart kunder som har smørt inn fine skinnvesker med sadelkrem at det tar ganske lang tid før det tørker, så det hadde ikke vært pop når vesken smittet av fett i lange tider etterpå

minibolle mai 2012
Gammel 16-07-08, 14:15   #9
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Mange gode tips her ser jeg. Det eneste jeg ville tenkt på før jeg prøvde sterkere midler er at det er en jakke, ikke sko eller møbler. Du skal ha det inntil fjeset og da er det greit at det ikke lukter død og fordervelse eller at det smitter av Har erfart kunder som har smørt inn fine skinnvesker med sadelkrem at det tar ganske lang tid før det tørker, så det hadde ikke vært pop når vesken smittet av fett i lange tider etterpå

Tror ikke det er noen fare med å bruke det som er beregnet på skinnmøbler på en skinnjakke, en ligger jo ofte på sofaen med ansiktet inntil skinnet, i allefall gjør jeg det

Sist redigert av Mor til 4 : 16-07-08 kl 15:17.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.