|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Billig og god dåpsmat?Hva serverte dere? Vi tenkte å ha koldtbord, men i dag da jeg går i posten ligger det en pokkers uforutsett regning på 2000,- kroner (nei ikke NRK, men den lå fader der også), så da blir det litt mer lavbudsjetts enn vi hadde tenkt.
![]() |
#2 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Billig og god dåpsmat?Vi skal ha gryterett. Lager to forskjellige. En med oksekjøtt, og en med kylling da vi har noen i familien som ikke spiser annet kjøtt enn det. Så har vi ris til. Vi fikk også en uforutsett regning, så det ble mye mer lavbudsjett enn planlagt. Men vi er jo flere enn dere da. Faktisk 13 personer flere enn i bryllupet.
![]() |
![]() |
#3 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
![]() Sv: Billig og god dåpsmat?Hva med å ha snitter?
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Billig og god dåpsmat?Jeg regnet på hvor mange vi blir nå, og det er faktisk 17 stk! 13 voksne, 2 barn og 2 babyer. Babyene spiser jo ikke da, så 15 stykker som skal ha mat. Vurderer å avlyse hele driten pga dårlig plass og råd, men det er jo litt kjipt det og. Hva slags gryterett serverer dere? Lager du fra bunnen av? :trenger oppskrifter:
![]() |
#5 |
Textrovert
|
![]() Sv: Billig og god dåpsmat?Vi serverte Rondane-gryte i dåpen til yngstemann, men brukte karbonadedeig i stedet for viltkjøtt. Jeg bakte loff og laget en lekker salat til å ha ved siden av. Serverte med ris og tyttebærsyltetøy. Det ble stor suksess. Men det er jo ikke et alternativ hvis man har vegetarianene til bords.
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Billig og god dåpsmat?Med loff og salat blir det jo et ganske godt måltid som de fleste liker ja. Spesielt om man baker brødet selv, og det koster jo ikke noe. :vurdere:
![]() |
#7 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Billig og god dåpsmat?Å lage snitter selv går jo også ganske greit og koster ikke skjorta.
![]() |
#8 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Billig og god dåpsmat?
I tillegg til gryteretten kan du lage eggerøre og kjøpe litt laks? Samt en boks reker/majones/sitron? Da har du litt av hvert til alle, og alt passer til loff og salat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Billig og god dåpsmat?Takk for alle tips!
![]() |
#10 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Billig og god dåpsmat?Lage koldtbord selv er jo en mulighet som ikke trenger koste skjorta.
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Billig og god dåpsmat?Forresten, hadde dere blitt sure om dere var bedt i dåp og vertene spurte om dere kunne ta med en liten rett? For det hadde jo vært litt spennende om alle tok med seg noe (trenger jo ikke være noe dyrt og flott) og alt ble satt på bordet? Det er jo bare nær familie og noen venner som kommer, tror ikke de blir fornærmet for noe sånt, men er det litt teit? Jeg står jo uansett for drikke, brød, smør og mye annet.
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Billig og god dåpsmat?Hva med å kjøpe en spekeskinke og litt annen spekemat, lage eggerøre og potetstuing selv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Ikke spleiselag i en dåp, ikke på maten. At mor eller søster tar med en kake er greit men ikke fordele mat på hele gjengen som kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Ja det kunne jeg gjort! Men jeg tror jeg går for snitter, og har litt god spekeskinke og sånt i tillegg. Kan jo bare lage et rimelig koldtbord, egentlig, så alle kan forsyne seg selv.
Okei, jeg har ikke peiling på sånt.
![]() |
#16 |
Textrovert
|
![]() Sv: Billig og god dåpsmat?Hadde jeg hatt dårlig råd, hadde jeg ikke hatt noen skrupler med å arrangere spleiselag. Og jeg hadde heller ikke blitt det minste fornærmet hadde jeg blitt bedt til et slikt lag heller. Jeg ville heller ha bidratt litt selv enn at vertsskapet skulle ha fått økonomiske problemer.
![]() |
#17 |
Tankefull
|
![]() Sv: Billig og god dåpsmat?*ikke lest hele tråden*
![]() |
#18 |
Øyboer
![]() Sv: Billig og god dåpsmat?Storcash er en del billigere om man kjøper store kvanta. Vi kjøpte mye der til bryllupet. Fek hotellskinke er fine skinkeskiver, og så har de fryste reker, billige egg, Majones i gigantpakkninger til 25kr. Roastbiff og sånt har de og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Billig og god dåpsmat?Jeg hadde ikke invitert på spleiselag i dåp. Vet ikke helt hvorfor, men det føles feil. Når det ikke er flere enn 15 gjester så trenger det jo ikke bli så dyrt uansett? Du må jo ikke ha en stor middag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billig og god dåpsmat?I dåpen til nest yngste, laget mannen to varmretter, en pastarett med fløte, hvitløk, løk og bogskinke, og en pastarett med laks og gorgonzolaost i. Veldig enkle retter begge to, men veldig gode! Attåt var det fuccatiabrød og salat.
![]() |
|
|