|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Epilator vs voks (Hva er vondest?)Jeg så en epilator på butikken i dag, og så tenkte jeg: Hvor mye vondere enn voks kan dette være da egentlig? (For alle sier den er sååå vond.)
![]() |
#2 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Epilator vs voks (Hva er vondest?)Det er litt vondere de første gangene du bruker den, men etter noen epileringer så er det på linje med voksing. Jeg kjenner mindre og mindre for hver gang jeg epilerer med mindre jeg lar pelsen gro for lang da.
![]() |
#4 |
Live and let live
|
![]() Sv: Epilator vs voks (Hva er vondest?)Det er litt dumt at man ikke kan få prøve dem før man kjøper, men det ville vært litt dumt å brette opp leggen og teste i butikken også.
![]() |
#5 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Epilator vs voks (Hva er vondest?)Jeg har en epilator liggende på baderomshylla. Der samler den støv. Ikke hår. Brukt én gang. Det får da være måte på selvpåført smerte.
![]() |
#7 |
Etylbarbital
![]() Sv: Epilator vs voks (Hva er vondest?)Voksing er raskere overstått ifht. epilator ettersom epilator tar mindre områder av gangen. Hvis du takler litt småvondt over lengre periode så går det greit. Jeg har en Philipssak med iselement (skal avkjøle og dempe "smerten") - denne har også et barbermaskinhode hvis man skulle pingle ut. Jeg har aldri hatt bruk for iselementet, men jeg har begrenset hårvekst i tillegg til at hårene er tynne. Jeg bruker epilator på beina, bikinilinjen og under armene.
![]() |
#8 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Epilator vs voks (Hva er vondest?)Jeg synes ikke at å bruke epilator gjør noe særlig vondt. Det kjipe er at det tar lang tid og må gjøres ofte |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Epilator vs voks (Hva er vondest?)Det er ikke så ille, synes jeg. Jeg har epilert i perioder, nå lar jeg noen vokse meg i salong. Tåler du voksing så tåler du epilering. Huden blir nokså fort litt bedøvet, det er i allefall min erfaring, så det er det første minuttet det gjør vondest. Utsiden av leggen nederst er det vondeste stedet. Resten er barnemat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Epilator vs voks (Hva er vondest?)Enig med Nenne.
![]() |
![]() |
#13 |
Etylbarbital
![]() Sv: Epilator vs voks (Hva er vondest?)Selvfølgelig varer det like lenge som voksing.
![]() |
#15 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Epilator vs voks (Hva er vondest?)Epilator er vondt med en gang, men en blir litt nummen etter hvert, og da er det ikke så ille. Det tar lang tid, men på meg tok den i hvert fall mere av hårene enn det en voksing gjør. Mine hår vil nemlig ikke vokses ut, og vondt gjør det uansett. Som Allium fikk jeg inngrodde hår etter epilatorbruk, så for min del ble det fort slutt på selvpiningen. Sverger til høvel, eller på vinterstid ganske skjeggete legger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Lager seg en tittel.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Epilator vs voks (Hva er vondest?)Jeg gjør det bare på leggene og så lenge jeg gjør det jevnlig så er det ikke vondt. Er det lenge siden og lange hår, så kjennes det ja, men fullt overkommelig. Jeg har mørk og kraftig hårvekst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Epilator vs voks (Hva er vondest?)Ja, jeg merker ikke forskjell på mengden inngrodde hår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Epilator vs voks (Hva er vondest?)Hvis man ikke har prøvd voksing før, er det er godt tips å sjekke på et lite område om man tåler voksen. Sist redigert av Filifjonka : 17-07-08 kl 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Lager seg en tittel.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Epilator vs voks (Hva er vondest?)
Godt å høre, kanskje jeg skal tørre å prøve voks en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|