Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

sommerkoteletter -haster-

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-08, 13:07   #1
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Spørsmål

sommerkoteletter -haster-

Jeg ELSKER sommerkoteletter, og jeg har kjøpt inn det til i dag. Men..

Schærsten her i huset synes det er for salte, og jeg kom til å tenke på om det var mulig å skylle de eller legge de i vann som med pinnekjøttet
De skal grilles, og jeg synes kanskje de blir enda mer saltere i smaken da, men det er noe jeg liker. Er jeg helt på jordet? Noen som vet evnt hvordan det gjøres, og om det blir bra?

Gammel 17-07-08, 13:09   #2
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: sommerkoteletter -haster-

Jeg er ikke noen kokk, så fasitsvaret har jeg ikke. Men jeg hadde tatt en sjefsavgjørelse, og lagt dem i vann.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 13:09   #3
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Man kan helt fint vanne dem ut, ja.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 13:15   #4
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

så bra! noen t-skje forklaring? og evnt når jeg burde begynne for å få et godt resultat?

Gammel 17-07-08, 13:17   #5
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Legg dem i en bolle eller i en ren oppvaskkum. La de ligge frem til grilltid.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 13:18   #6
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Det er nok ikke verre enn å legge dem i vann noen timer. Hvor lenge er vel avhengig av hvor lite salt du vil ha dem, og hvor salte de er i utgangspunktet. Du får teste i dag!

Gammel 17-07-08, 13:23   #7
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

1. Fyll vann i egnet beholder. Bør være større enn kotelettene for å oppnå ønsket resultat. Beholderen bør ikke være helt full.
2. Åpne emballasjen kotelettene ligger i.
3. Legg kotelettene i vannet, uten emballasje. Merk punkt 1 vedr egnet størrelse på vannbeholder.
4. Dersom du ikke leste punkt 1 helt ferdig, og fylte beholderen helt full av vann, kan du nå tørke opp vannet som ble fortrengt av kotelettene. Archimedes var en luring!
5. Ta kotelettene ut av vannet etter en stund.

Ferdig!

Gammel 17-07-08, 13:25   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:fniser av Mauser:

Jeg må bare påpeke at hva slags mann er det som ikke liker salte sommerkoteletter? Er du nå helt sikker på dette, Superior? :tsktsktsk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 13:25   #9
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Mauser er alltid smart.

Gammel 17-07-08, 13:28   #10
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sommerkoteletter er ikke mat! Koteletter skal være saftige, feite og godt krydret - ikke tørre, magre og salte.

Kåte lammeletter, da snakker vi!

:Freudian slip:

Gammel 17-07-08, 13:29   #11
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Da prøver jeg.. Har lagt noen stykker, da til han, så får de ligge fram til gillings. Det blir vel som vanlig i 16-17 tiden.
Takk for hjelpen!

Gammel 17-07-08, 13:31   #12
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Sommerkoteletter er ikke mat! Koteletter skal være saftige, feite og godt krydret - ikke tørre, magre og salte.

Kåte lammeletter, da snakker vi!

:Freudian slip:

Takk for herlig t-skje forklaring!
Ja, han sier det samme.. Det er ikke mat, men er jeg som bestemmer i dag. Har kjøpt noen saftige pølser da, for barna griner også på nesa.

AlfaCharlie:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.