|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Salt in the rainbow
|
![]() Visumproblemer! HJELP! (Haster)Min mann har inne en søknad om oppholdstillatelse i Russland, ergo sitter russiske myndigheter på passet hans. De hadde lovet at det skulle være ferdig i dag, siden han skal reise til Polen i kveld. Det er det selvfølgelig ikke, og han får ikke passet sitt tilbake.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Visumproblemer! HJELP! (Haster)Utrolig kjipt. Du får slå ut håret og prøve å kose deg likevel! |
![]() |
![]() |
#7 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Visumproblemer! HJELP! (Haster)Saann til en evt. neste gang: Det er mulig - og veldig praktisk - aa ha to pass dersom man maa levere fra seg passet sin naa og da ifm. visumsöknader. Mannen min reiser mye og har to pass nettopp pga. slike situasjoner. Hjelper jo ikke naa da, men jeg haaper du faar det fint selv uten han naa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Visumproblemer! HJELP! (Haster)Uff, så kjedelig. Håper du koser deg allikevel.
![]() |
#9 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Visumproblemer! HJELP! (Haster)
Er dette til hvis man har dobbel statsborgerskap ? Trodde det ikke var lov å ha to pass/nasjonaliteter mere, i.o.m. det da blir bråk om hvilket land er ansvarlig hvis man trenger repatriering og bistand.
![]() |
#10 |
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Visumproblemer! HJELP! (Haster)Jeg forstod liefje som at det er mulig å ha to identiske pass, altså med samme statsborgerskap.
![]() |
#11 |
Salt in the rainbow
|
Ikke når man skal til Russland, visst. Han spurte nemlig om dette, men da hadde han hatt store problemer med å komme inn i Russland igjen, ettersom han allerede har et gyldig pass inne hos russiske myndigheter.
![]() |
#12 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Det skal være mulig ja. Det ene passet blir da merket med 'Duplikat. Vet om flere på jobb som har måttet gjøre dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Min far har også to pass. Han reiser mye og i forskjellige verdensdeler. I enkelte land kommer man ikke inn hvis man har stempel fra "feil" land. Dermed er det mest praktisk med to pass.
![]() |
#14 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Visumproblemer! HJELP! (Haster)Jeg mente to identiske pass, ja, hvor det ene er et duplikat. Men dette maa jo planlegges tidligere, da, for man maa vel bruke samme pass hver gang man besök ett bestemt land for at det ikke skal bli totalt kaos, regner jeg med. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|