Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Visumproblemer! HJELP! (Haster)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-08, 13:20   #1
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Visumproblemer! HJELP! (Haster)

Min mann har inne en søknad om oppholdstillatelse i Russland, ergo sitter russiske myndigheter på passet hans. De hadde lovet at det skulle være ferdig i dag, siden han skal reise til Polen i kveld. Det er det selvfølgelig ikke, og han får ikke passet sitt tilbake.

Den norske ambassaden mente at de ikke kunne hjelpe fordi de "ikke har den typen kontakt med de russiske myndighetene", noe jeg synes høres MEGET rart ut. Trodde det var jobben dems, liksom...

De kunne utstede et nødpass, men det hjelper ikke så lenge han ikke får visum, for uten visum kommer han ikke ut av landet. Ambassaden mente at kopien han har av visumet ikke var godt nok.

What to do? Noen som har noen geniale forslag? Bryllupet i Polen står i morgen tidlig, ergo han MÅ få reist i dag...

Gammel 18-07-08, 17:53   #2
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Visumproblemer! HJELP! (Haster)

Og det var ingenting som kunne bli gjort..

Ergo, jeg er alene i Polen..

Gammel 18-07-08, 20:54   #3
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Så kjedelig. Håper at du likevel får det koselig i bryllupet.

Gammel 18-07-08, 21:56   #4
Kneazle
Passiv

Standard

Utrolig kjipt. Du får slå ut håret og prøve å kose deg likevel!

Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 22:08   #5
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Å nei så kjipt! Håper du får en hyggelig helg likevel!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 07:44   #6
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Takk takk, alle sammen... Nå har jeg ordnet hår og sminke, og blir snart hentet av bruden. Blir nok koselig dette her!

Gammel 22-07-08, 18:36   #7
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Saann til en evt. neste gang: Det er mulig - og veldig praktisk - aa ha to pass dersom man maa levere fra seg passet sin naa og da ifm. visumsöknader. Mannen min reiser mye og har to pass nettopp pga. slike situasjoner. Hjelper jo ikke naa da, men jeg haaper du faar det fint selv uten han naa.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 18:46   #8
Manga

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Uff, så kjedelig. Håper du koser deg allikevel.

Gammel 22-07-08, 19:06   #9
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Saann til en evt. neste gang: Det er mulig - og veldig praktisk - aa ha to pass dersom man maa levere fra seg passet sin naa og da ifm. visumsöknader. Mannen min reiser mye og har to pass nettopp pga. slike situasjoner. Hjelper jo ikke naa da, men jeg haaper du faar det fint selv uten han naa.

Er dette til hvis man har dobbel statsborgerskap ? Trodde det ikke var lov å ha to pass/nasjonaliteter mere, i.o.m. det da blir bråk om hvilket land er ansvarlig hvis man trenger repatriering og bistand.

Gammel 22-07-08, 19:10   #10
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg forstod liefje som at det er mulig å ha to identiske pass, altså med samme statsborgerskap.

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 22:53   #11
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Ikke når man skal til Russland, visst. Han spurte nemlig om dette, men da hadde han hatt store problemer med å komme inn i Russland igjen, ettersom han allerede har et gyldig pass inne hos russiske myndigheter.

Han fikk i allefall endelig passet sitt tilbake i dag, og er på vei hit nå!

Gammel 22-07-08, 22:56   #12
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Det skal være mulig ja. Det ene passet blir da merket med 'Duplikat. Vet om flere på jobb som har måttet gjøre dette.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 23:34   #13
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det skal være mulig ja. Det ene passet blir da merket med 'Duplikat. Vet om flere på jobb som har måttet gjøre dette.

Min far har også to pass. Han reiser mye og i forskjellige verdensdeler. I enkelte land kommer man ikke inn hvis man har stempel fra "feil" land. Dermed er det mest praktisk med to pass.

Så bra at mannen din kommer etter da!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 13:34   #14
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg mente to identiske pass, ja, hvor det ene er et duplikat. Men dette maa jo planlegges tidligere, da, for man maa vel bruke samme pass hver gang man besök ett bestemt land for at det ikke skal bli totalt kaos, regner jeg med.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.