Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jordbær?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-08, 14:27   #1
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jordbær?

Har dere lagd syltetøy/frysetøy i år?

Er det jeg som er treig, eller har det liksom ikke vært skikkelig jordbærsesong i år? Jeg har nemlig til gode å kjøpe en kasse med billige, ålreite jordbær for å lage syltetøy. Det er mulig jeg ikke har hatt tid til å tenke på det.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 14:28   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jordbær?

Synes jordbærene er dyre og få av i år.

Har forsatt tilgode å se brukenes jordbær jeg og.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 14:32   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nix (men vi pleier ikke å gjøre det heller, da). Jeg synes ikke det er lenge siden jeg hørte et radiointervju med en jordbærbonde eller noe sånt som "spådde" at den varme sommeren (på det tidspunktet) kom til å medføre en flom av jordbær og kurver ned mot 4 kr pr stk.

Gammel 18-07-08, 14:40   #4
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Nei det har vi ikke, men har aldri gjort det før heller.
Men jeg også savner det store rushet av jordbær...

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 14:52   #5
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har fryst ned ei kasse med jordbær,og i dette øyeblikk lager jeg jordbærpai.Men ja mye dårig jordbær.

Gammel 18-07-08, 15:27   #6
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har fryst ned jordbærsyltetøy (For første gang tror jeg faktisk) Kjøpte et par kasser med stort sett veldig bra bær i går.

Jordbærpai hørtes forresten veldig godt ut, Jinx. Oppskrift?

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 15:45   #7
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Det er veldig godt med litt frysetøy. Lager små glass som vi fryser ned, det er supert til frokost eller vafler.

Da har jeg altså ikke gått glipp av den store jordbærboomen, det er bare de dumme jordbærene som ikke har skjønt at de skal bli mange, røde, søte og billige.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 15:50   #8
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oppskriften ligger på det www.detsoteliv.no .Søk på pai, så er det den med vaniljekrem. Ikke smakt den enda,men veldig lovende.

Gammel 18-07-08, 15:56   #9
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Oppskriften ligger på det www.detsoteliv.no .Søk på pai, så er det den med vaniljekrem. Ikke smakt den enda,men veldig lovende.

Takk

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 15:57   #10
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte jordbær i går, men de var ikke billige. Billige frysebær har vært tilgjengelig her tidligere i uka, har jeg hørt rykter om, men da hadde jeg ikke tid.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 16:35   #11
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jordbærsesongen begynte tidlig i år. Bæra i butikkene har vært dårlige i perioder, men vi har vært direkte på gården og henta og da har vi fått fine, store bær. Pga mye mindre bær i år så ble det aldri noe billigbær. Sesongen er omtrent over nå.

Gammel 18-07-08, 16:58   #12
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg frøs ned en kasse før jeg dro til Spania. 190 kroner, og slett ikke verst kvalitet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 17:57   #13
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg frøs ned en kasse før jeg dro til Spania. 190 kroner, og slett ikke verst kvalitet.

Det var jammen billig,betalte 450kr jeg

Gammel 19-07-08, 12:22   #14
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Det var jammen billig,betalte 450kr jeg

Det var svindyrt. Vi kjøpte ganske dyre bær, 300 kr for en kasse.

Gammel 19-07-08, 12:48   #15
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Var fin jordbær vår sør på men så ble det bare dritt tror jeg.

har kjøpt 2 kurver til desert. 40 kr stykke yeah.

Trønderbæra vet jeg ikke hvordan det går\gikk med

Her er ikke jordbærsesongen for straks.
Utskarpen bær :namnam:

Turbo har jordbær hos svigermor de har 5 rader. og turbo og snoopy intok 5 jordbære hver før vi dro på tirsdagen

Sist redigert av Honda : 19-07-08 kl 12:59.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 12:53   #16
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi gjorde det forrige helg.
Kjøpte norsk jordbær til kr. 10.- pr. kurv.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 13:07   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg venter på de nordnorske bærene, i og med at de vi fikk oppover hit var av elendig kvalitet. Ulempen med de nordnorske er selvfølgelig at de pleier å ligge rundt 60 kroner kurven.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:12.