Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tips: Stek pizza i gassgrillen

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-08, 17:00   #1
Kneazle
Passiv

Standard

Tips: Stek pizza i gassgrillen

Det er genialt!
Vi varmer opp vår nye Webergrill () til den holder ca 400 grader, og lar pizzasteinen ligge inni der til den er skikkelig varm. Lager en stor pizzadeig, sauser og garnityr klart før gjestene kommer. Så får alle mekke sin egen pizza, som er ferdig på fem min. i grillen. Garantert suksess!

Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 17:05   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips: Stek pizza i gassgrillen

Hmm ...

Kanskje jeg må stjele pizzabakesteinen til broder'n og prøve. :undrer.

Gammel 19-07-08, 18:10   #3
Kneazle
Passiv

Standard

Jepp, gjør det, Ru. :drikker rødvin og venter på gjestene og gleder meg:

Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 08:28   #4
T-bone
Fullverdig medlem

T-bone sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
T-bone har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Det er genialt!
Vi varmer opp vår nye Webergrill () til den holder ca 400 grader, og lar pizzasteinen ligge inni der til den er skikkelig varm.

Dette hørtes veldig kult ut for en grill-og-pizza-slave som meg selv. Men hva er en pizzastein?

T-bone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 09:14   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Grillpizza blir kjempegodt! Jeg har ikke pizzastein, men har med stort hell brukt silikonbakeunderlaget fra Eva Trio. Jeg steker pizzen 2 min på ene siden uten fyll, snur og legger på fyll og griller 5 min til. Begynner når grillen er glovarm.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 11:20   #6
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av T-bone, her.

Dette hørtes veldig kult ut for en grill-og-pizza-slave som meg selv. Men hva er en pizzastein?

Pizzastein:

Fås på kjøkkenutstyrsbutikker, Jernia etc. Koster et par hundrelapper. Men du kan vel egentlig bruke en hvilkensomhelst flat og ren stein.

Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 11:33   #7
T-bone
Fullverdig medlem

T-bone sin avatar

Standard

Takk! Da blir det Jernia, butikken og pizza-grill-tid i dag.

Gammel 22-07-08, 20:24   #8
Kneazle
Passiv

Standard

Takk! Da blir det Jernia, butikken og pizza-grill-tid i dag.

Så bra. Håper det smakte.

Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 20:30   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette skal jeg også prøve. Mangler bare steinen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 20:30   #10
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Tror dere det går med Høyang takke sten?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 20:34   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I "Irmas kokebok" har jeg lagt ut to innlegg vedrørende pizzabaking i (gass)grill:

http://www.foreldreportalen.no/forum...9&postcount=15

http://www.foreldreportalen.no/forum...1&postcount=37

Gammel 22-07-08, 21:18   #12
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Nå fikk jeg latterlig lyst på pizza.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 21:22   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Tips: Stek pizza i gassgrillen

Hmm, det har vi ikke prøvd, må ha pizzastein skjønner jeg. Vi elsker vår Weber gassgrill sånn generelt.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 21:53   #14
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Tror dere det går med Høyang takke sten?

Ja, det er vel egentlig bare en aluminiumsplate, som tåler høy varme? Vil tro det funker helt supert.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

I "Irmas kokebok" har jeg lagt ut to innlegg vedrørende pizzabaking i (gass)grill:

Også vi som syntes vi var så innovative her i heimen. Ble sulten av bildene dine, som vanlig.

Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 21:55   #15
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Også vi som syntes vi var så innovative her i heimen. Ble sulten av bildene dine, som vanlig.

Er dere ikke det da?

Mulig jeg har skrevet det i en av linkene jeg la ut, men vi har en Weber pizzastein, og er kjempefornøyd. Litt bedre plass på den enn de runde pizzasteinene. Den koster sikkert litt mer også, kjenner jeg Weber rett.

Gammel 22-07-08, 22:42   #16
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Mulig jeg har skrevet det i en av linkene jeg la ut, men vi har en Weber pizzastein, og er kjempefornøyd. Litt bedre plass på den enn de runde pizzasteinene. Den koster sikkert litt mer også, kjenner jeg Weber rett.

Åh! Finnes det? Mulig jeg må nevne det for mannen. Han er veldig ivrig på å shoppe når det kommer til (unødvendig) ekstrautstyr.

Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 22:43   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Du ser bilde av den i en av linkene, så får du et inntrykk. Lurer på om vi betalte 399,- eller noe sånt for den på Plantasjen.

Gammel 23-07-08, 08:38   #18
T-bone
Fullverdig medlem

T-bone sin avatar

Standard

Kjøpte en bake-/pizzastein på Jernia for to dager siden. Den var firkantet og dekket drøyt to av de tre brennerområdene på grillen. Fulgte også med en spade. Kostet kr 199, og det synes jeg ikke var dyrt.

Nå er ikke min sterke side baking, så den første pizzaen havnet ustekt i søpla etter at jeg klarte å revne hele greia da jeg skulle legge den på steinen. Men de to neste gikk bra, selv om den ene ble litt svidd (de blir jo så innmari fort ferdig). Det smakte jo bare så mye bedre enn hva jeg har klart tidligere!

Har noen tips om hvordan man lett kan få deigen plassert på steinen for steking uten for mye plunder med at den setter seg fast, revner osv? Mengden mel jeg brukte for å få det til å skli bedre var nok i overkant mye.

Gammel 23-07-08, 08:51   #19
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg slår igjen et slag for silikonbakeunderlag på grillen. Den blir like varm som en pizzastein, og deigen sklir av underlaget når bunnen er ferdig.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 09:09   #20
Kneazle
Passiv

Standard

Har noen tips om hvordan man lett kan få deigen plassert på steinen for steking uten for mye plunder med at den setter seg fast, revner osv? Mengden mel jeg brukte for å få det til å skli bedre var nok i overkant mye.

Vi "jukser", og kjevler ut pizzaen på bakepapir, oppå en fjøl. Da er det bare å la pizzaen skli over på grillen, med papiret under.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.