Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tips til rimelig reisemål for lang ferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-08, 10:11   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips til rimelig reisemål for lang ferie?

Vi har akkurat kommet hjem fra vår sedvanlige ukesferie. Jeg er egentlig ikke så glad i det å reise i seg selv, men jeg liker å tilbringe tid på andre plasser. Føler nesten alltid at jeg skulle ha tilbrakt lenger tid dit jeg har reist. Nå leker mannen og jeg oss med tanken på å ta med de tre barna våre på en lengre ferie neste år. Ser for oss at vi kunne ha bodd en måned på en plass. Hvor det skulle ha vært er vi forsåvidt veldig åpne for. Landet, mindre by eller større by ... Begrensningene ligger stort sett i kostnadene. Jeg kommer bare til å ha studielån og ingen inntekt kommende år, og vi har vel strengt tatt ikke råd til noen særlige krumspring i det hele tatt.

Jeg er ute etter tips til et sted vi kan komme oss til forholdsvis billig, hvor det er rimelige bokostnader og hvor det generelt er rimelig å bo.

Tips?

Gammel 21-07-08, 10:37   #2
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til rimelig reisemål for lang ferie?

innland? utland?

Gammel 21-07-08, 10:43   #3
Left
Passiv

Standard

Hellas høres ut som et potensielt oppholdsland da.
Der har du utrolig mange steder å velge i, og det er stort sett ganske billig å komme seg dit.

Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 10:47   #4
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

I Danmark er det jo mange fine steder. Ikke bare parker som man må betale for å besøke, men også masse fine strender og gamle bygater man kan gå i. Et dansk sommerhus på Jylland kan man få ganske rimelig.
Gå inn her: www.sologstrand.no eller her: www.cofman.no eller her: www.feriepartner.no eller her: www.dansommer.no/ eller her: www.dancenter.com/feriehus/danmark.html

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 11:00   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere vurdert boligbytte? En venninne av meg gjør dette hvert år, og har kun positive erfaringer. I år skal de bo i København i 14 dager, i fjor var de i Frankrike. Billig og anderledes.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 11:54   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

innland? utland?

Nja, vi har vel tenkt mest utland, men er i prinsippet åpne for alt.

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Hellas høres ut som et potensielt oppholdsland da.
Der har du utrolig mange steder å velge i, og det er stort sett ganske billig å komme seg dit.

Hellas er absolutt aktuelt! Tar gjerne tips til aktuelle plasser i Hellas.

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

I Danmark er det jo mange fine steder. Ikke bare parker som man må betale for å besøke, men også masse fine strender og gamle bygater man kan gå i. Et dansk sommerhus på Jylland kan man få ganske rimelig.
Gå inn her: www.sologstrand.no eller her: www.cofman.no eller her: www.feriepartner.no eller her: www.dansommer.no/ eller her: www.dancenter.com/feriehus/danmark.html

Vi leide hytte på Jylland gjennom sol og strand i forrige uke. Det var fint, ja.

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Har dere vurdert boligbytte? En venninne av meg gjør dette hvert år, og har kun positive erfaringer. I år skal de bo i København i 14 dager, i fjor var de i Frankrike. Billig og anderledes.

Det høres veldig smart ut, selv om jeg ikke vet om jeg er tøff nok. Hvordan går man fram for å gjøre noe sånt, da?

Selv har vi tenkt Hellas, Kroatia, Frankrike, Storbritannia, men har ikke sjekket ut priser.

Gammel 21-07-08, 12:12   #7
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Det høres veldig smart ut, selv om jeg ikke vet om jeg er tøff nok. Hvordan går man fram for å gjøre noe sånt, da?

Selv har vi tenkt Hellas, Kroatia, Frankrike, Storbritannia, men har ikke sjekket ut priser.

Venninnen min bruker dette nettstedet:
http://www.boligbytte.no/

De har kun valgt å bytte bolig med erfarne boligbyttere, og har aldri opplevd problemer av noe slag. De har låst av ett soverom med med de mest personlige einedelene, og svigerforeldre oppbevarer to kasser med foto, sølvtøy, smykker, viktige papirer o.l

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 12:18   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

thailand er jo knallbillig. Litt dyrt å reise, men sommer er jo ikke hovedsesongen heller dza....

Gammel 21-07-08, 12:47   #9
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville forhørt meg med kollegaer, naboer, venner av foreldre osv for å finne ut om noen hadde en leilighet noe sted som kunne leies billig. Min erfaring er at det alltid dukker opp noen som vet om en leilighet man kan leie billig i Spania, Tyrkia, på Kreta etc. Det er veldig mange som bare tar noen få tusenlapper i uka for utleie av flotte, store og velutstyrte leiligheter. Bruk evt finn.no, eller legg ut spørsmålet her?

Selv har vi vært 3-4 uker på ferie de siste to gangene vi har vært på skikkelig ferie. Det kan absolutt anbefales! Man får en helt annen ro over ferien. Vi var 4 uker i Brasil for 2 år siden, og 3 uker i Tyrkia i år.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.