|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Tips til rimelig reisemål for lang ferie?Vi har akkurat kommet hjem fra vår sedvanlige ukesferie. Jeg er egentlig ikke så glad i det å reise i seg selv, men jeg liker å tilbringe tid på andre plasser. Føler nesten alltid at jeg skulle ha tilbrakt lenger tid dit jeg har reist. Nå leker mannen og jeg oss med tanken på å ta med de tre barna våre på en lengre ferie neste år. Ser for oss at vi kunne ha bodd en måned på en plass. Hvor det skulle ha vært er vi forsåvidt veldig åpne for. Landet, mindre by eller større by ... Begrensningene ligger stort sett i kostnadene. Jeg kommer bare til å ha studielån og ingen inntekt kommende år, og vi har vel strengt tatt ikke råd til noen særlige krumspring i det hele tatt.
![]() |
#2 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til rimelig reisemål for lang ferie?innland? utland?
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Tips til rimelig reisemål for lang ferie?Hellas høres ut som et potensielt oppholdsland da. |
![]() |
![]() |
#4 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til rimelig reisemål for lang ferie?I Danmark er det jo mange fine steder. Ikke bare parker som man må betale for å besøke, men også masse fine strender og gamle bygater man kan gå i. Et dansk sommerhus på Jylland kan man få ganske rimelig.
![]() |
#5 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Tips til rimelig reisemål for lang ferie?Har dere vurdert boligbytte? En venninne av meg gjør dette hvert år, og har kun positive erfaringer. I år skal de bo i København i 14 dager, i fjor var de i Frankrike. Billig og anderledes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Tips til rimelig reisemål for lang ferie?
Nja, vi har vel tenkt mest utland, men er i prinsippet åpne for alt.
Hellas er absolutt aktuelt! Tar gjerne tips til aktuelle plasser i Hellas.
Vi leide hytte på Jylland gjennom sol og strand i forrige uke. Det var fint, ja.
Det høres veldig smart ut, selv om jeg ikke vet om jeg er tøff nok. Hvordan går man fram for å gjøre noe sånt, da?
![]() |
#7 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Tips til rimelig reisemål for lang ferie?
Venninnen min bruker dette nettstedet: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Tips til rimelig reisemål for lang ferie?thailand er jo knallbillig. Litt dyrt å reise, men sommer er jo ikke hovedsesongen heller dza....
![]() |
#9 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til rimelig reisemål for lang ferie?Jeg ville forhørt meg med kollegaer, naboer, venner av foreldre osv for å finne ut om noen hadde en leilighet noe sted som kunne leies billig. Min erfaring er at det alltid dukker opp noen som vet om en leilighet man kan leie billig i Spania, Tyrkia, på Kreta etc. Det er veldig mange som bare tar noen få tusenlapper i uka for utleie av flotte, store og velutstyrte leiligheter. Bruk evt finn.no, eller legg ut spørsmålet her? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|