|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Tips i hverdagenBring it on! Jeg har ikke så utrolig mye å bidra med selv, men kanskje dere andre har? Bare for å varme opp litt slenger jeg på et tips som bidrar til å gjøre hverdagen enklere; Når kjøttdeigen skal i fryseren, ha den i en brødpose og klem den flat først. Da tines den opp på null komma svisj.
![]() |
#5 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Tips i hverdagenJeg skal ikke skyrte på meg noe ryddig og ordentlig hjem, men jeg prøver da litt, v.hj.a. bl.a.:
![]() |
#8 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips i hverdagenEr dette for sjusker også?
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Tips i hverdagenKjør oppvaskbørsten i oppvaskmaskinen innimellom. (Jeg følte meg kjempedum som ikke hadde tenkt på det før.)
![]() |
#10 |
kåt vikingbrud
![]() Sv: Tips i hverdagenOg tenk matpakker når du lager middag, lag litt for mye av det som passer til lunsj. Lag alle matpakkene når du rydder etter middagen. Inviter gjerne et barn eller to med, utrolig hvor mye bedre en kald broccolikvast i matboksen er hvis treåringen har fått plukke den ut selv.
![]() |
#11 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips i hverdagen*Når du vasker vinduer, tørk av dem med avispapir, da blir de veldig flotte.
![]() |
#12 |
kåt vikingbrud
![]() Sv: Tips i hverdagen
Det kan jeg skrive under på, kjøkkenvasken min er alltid skinnende blankskurt. (Kommer-bare-til-første-leksjon-i-FlyLady-syndromet) Sleng litt bakepulver nedi sluket med det samme, så tetter ikke rørene seg.
![]() |
#14 |
Vaklende
|
Du kan ta oppvaskkluten i også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Einsam
|
Jeg setter gjerne en vifteovn på full guffe rettet mot isen jeg, da løsner det fort så man kan fjerne alle isklumper.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
frakoblet
|
![]() Sv: Tips i hverdagenSorter skittentøyet i ulike dunker. Du vil ikke tro hvor mye tid (og energi) jeg har spart siden jeg organiserte meg slik. Når en dunk er full er det jo bare å hive alt i maskinen, og jeg slipper å tømme alt utover gulvet hver gang jeg skulle sette på en vask.
![]() |
#18 |
Vaklende
|
Jeg er så enig. Hvis du har plass til det selger Plantasjen en slags nett med tre rom, merket 30, 40, 60. Jeg har 2 stk, rosa til mørk vask og offwhite til hvit vask. Jeg elsker dem, selv om de egentlig tar litt for mye plass siden badet her er under 4 kvm (med dusj, vask og badekar!). |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Tips i hverdagen*Re opp senga med en gang man står opp. |
![]() |
![]() |
#20 |
frakoblet
|
Jeg har kjøpt mine på IKEA, og de lar seg stable i høyden. Klesvasken går som en lek!
![]() |
|
|