|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
VeloppDragen
|
![]() BunadJeg har fått bunad. Jeg skal bruke den for første gang på søndag. Den er ikke ny, men den er jo ny for meg.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: BunadGratuler med bunad, det er du fin i
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: BunadSølvet kan du pusse, men det aller beste er å levere det inn til gullsmed og få dem til å gjøre jobben. |
![]() |
![]() |
#5 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: BunadAh, levere sølvet til gullsmed. Det var jo en god idé. Til neste gang. Q-tips er også et glimrende tips. Sølvpussemiddel fra dagligvare, eller trenger jeg noe spesielt fra husfliden?
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: BunadDu trenger egentlig ikke noe mer enn en søppelsekk som du trer over hengeren for å frakte. Hvis du ikke absolutt vil kjøpe en sånn posesak da. |
![]() |
![]() |
#7 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: BunadSøplesekk?!
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BunadGratulerer med bunad. Heldiggrisen.
![]() |
#10 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2008
![]() |
![]() Sv: BunadSølvet kan legges i en kopp med vann og bakepulver over natten, og pusses med ei fille og sølvpuss dagen etter. Bunadsskjorta kan du dynke med lunket vann og rulle den sammen og legge den i et rent kopphåndkle til dagen etter. Da er den fin til å strykes. ellers er en bunadspose el søppelpose evt posen til bryllupskjolen fin å frakte i. Ikke brett skjorta! Stakken kan dampes med et kopphåndkle mellom. Lykke til |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
fri
|
![]() Sv: BunadJeg fikk kjøpt en ganske genial sølvpusseklut på Husfliden som er genial å pusse med. Spesielt sølvet som er sydd på bunaden og som ikke er like lett å pakke inn i plast mens den lagres. Har også brukt kluten på annet sølvtøy. Blir ikke helt perfekt, men absolutt bra nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BunadDet som er best for at skjorter ikke skal bli skrukkete under transport, er aa ha saanne tynne plastgreier som man faar utenpaa klaerne fra renseriet utenpaa dem. Virkelig genialt. Jeg hadde sikkert faatt renseriet til aa ta seg av strykingen ogsaa, men jeg har jo ikke bunad. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|