Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Jeg er forelsket i en boks

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-08, 01:08   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er forelsket i en boks

http://www.get.no/web/produkt/digitalTV/Dekoderside

Ja, i en boks I vår nye PVR-HD-boks fra GET. Den er fantastisk! Nå kan jeg sette alt jeg ser på tv (både serier, filmer, direktesendte programmer osv) på pause, ta dem opp, spole osv. Jeg slipper å sitte mega-tissetrengt eller snopesyk i sofaen og vente på reklamen, kan bare pause programmet når jeg vil! Ja, jeg trenger ikke engang se på reklame, kan bare spole over den hveeer eneste gang!
I tillegg kan jeg ta opp alt som går, inntil 70 timer! Jeg går gjennom alle kanalene med et tastetrykk og trykker på en knapp for å sette det jeg vil ta opp på "vent", så tar den opp programmet helt automatisk når det begynner. Nå har jeg 27 programmer liggende på vent, det første går automatisk på opptak i morgen tidlig kl. 6. Det er huskelapp-funksjon på den også. Om det begynner en film jeg bare måå se på tirsdag klokken 20, trykker jeg på en påminningsknapp, og får automatisk beskjed når filmen begynner. Flott for meg som ALLTID glemmer ut sånt.

TV-slave jeg? Jeg var ikke det før, men GJETT om jeg er det nå. Jeg har sittet og sett gjennom alle kanalene nå i kveld og trykket febrilsk på alt jeg vil ta opp, både filmer, serier og dokumentarer. Så kan jeg se det når jeg vil.

Sist redigert av Dixie Diner : 27-07-08 kl 22:59.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 01:09   #2
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg er forelsket i en boks

Helt enig med deg, elsker den boksen jeg også.

Gammel 27-07-08, 07:48   #3
Left
Passiv

Standard

En sånn boks skal ikke jeg ha. Ser ikke så mye på TV, men det er nok som det er.

Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 08:01   #4
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Det høres jo helt fantastisk ut.

Men selv (ingen andre i huset heller) har jeg ikke tid til å se så mye på TV at en sånn boks er nødvendig her i huset.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 08:40   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

En sånn boks skal ikke jeg ha. Ser ikke så mye på TV, men det er nok som det er.

hvis du ser lite på TV er den også flott! Da kan du se bare akkurat de programmene du vil, når du selv vil. Genialt spør du meg.

Jeg tar opp innredningsprogrammer for det meste, eneste dumme er at det er maks to program samtidig, og da må man i tillegg se på en av dem. (mandagskvelder er det Tid for hjem, Sommartorpet og Sommer med Ernst omtrent samtidig, men det går akkurat)

Gammel 27-07-08, 08:45   #6
Left
Passiv

Standard

Det er nok sant det ja - da går det jo an å faktisk få se akkurat de programmene man vil, og ikke det man vanligvis blir sittende å se på. Jeg glemmer ofte å slå på når det jeg virkelig vil se går, og så blir jeg sittende å se på pjatt.

Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 11:59   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja det er jo det som er så genialt. Jeg ser sjelden på tv, egentlig (nå blir det nok litt mer siden jeg har 30 programmer på vent ), og nå får jeg sett det som interesserer meg i stedet for å bare se på pjatt, som Sjugger sier. Har masse flotte dokumentarer fra bla. Discovery liggende på opptak, så det er liksom alltid noe BRA å se på når jeg har lyst.

Har i tillegg tatt opp masse barnegreier til vesla. Hun er IKKE av den sorten som er oppe kl. 6 om morgenen (heldigvis!) og da går hennes yndlingsprogrammer som er bla. Mikkes klubbhus og Mummidalen, og de tar jeg heller opp så kan hun se dem når hun kjeder seg/har lyst.

Gammel 27-07-08, 12:31   #8
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Jeg elsker også denne boksen, vi har hatt den noen måneder. Jeg føler jeg ser mindre på tv og kun ser det jeg vil se.

Et par tips:
Den kan kun ta opp 2 kanaler av gangen, og du kan ikke se på en 3. samtidig som den tar opp. Du kan imidlertid se på programmer fra harddisken dersom du ikke vil se et av de programmene som tas opp.

Dersom du opplever at opptaket har startet for sent er det sannsynligvis fordi du har tatt opp noe annet på samme kanal like før samtidig som et annet opptak er i gang. Det manglende finner du da på slutten av det forrige opptaket. Ikke slett før du har sjekket det.

Kos deg.

Gammel 27-07-08, 12:44   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åh takk for tipsene! Jeg er ganske fersk i dette og vet sikkert ikke alt enda, jeg satt i hele går kveld og så gjennom menyer, programmer osv. Dette med at jeg ikke kan se på en tredje kanal visste jeg ikke, men jeg får vel varsel om det på skjermen da? For jeg husker jo ikke hva jeg tar opp alltid, nå ligger det jo en haug på vent.

Gammel 27-07-08, 13:51   #10
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åh takk for tipsene! Jeg er ganske fersk i dette og vet sikkert ikke alt enda, jeg satt i hele går kveld og så gjennom menyer, programmer osv. Dette med at jeg ikke kan se på en tredje kanal visste jeg ikke, men jeg får vel varsel om det på skjermen da? For jeg husker jo ikke hva jeg tar opp alltid, nå ligger det jo en haug på vent.

Ja, du får iallefall varsel om du prøver å se på en 3. kanal (da må du velge hvilket opptak du skal stoppe, evt. kan du velge å se på en av kanalene som tas opp).

Om det kommer varsel når du legger inn fram i tid er jeg usikker på, men kan ikke si å ha sett det (tar opp mye). Det er jo en ting å sjekke dersom det går galt med noen av opptakene.

Gammel 27-07-08, 13:57   #11
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Høres ikke så dum ut den boksen. Vi har bare nrk, tv2 og tvnorge, men ingen av oss ser noe særlig på tv, så vi savner det vel ikke så mye. Bare innimellom, og da skulle jeg gjerne hatt en sånn boks altså..

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 14:03   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Ja, du får iallefall varsel om du prøver å se på en 3. kanal (da må du velge hvilket opptak du skal stoppe, evt. kan du velge å se på en av kanalene som tas opp).

Om det kommer varsel når du legger inn fram i tid er jeg usikker på, men kan ikke si å ha sett det (tar opp mye). Det er jo en ting å sjekke dersom det går galt med noen av opptakene.

Jeg fikk varsel. I går hadde jeg visst stilt inn to programmer til opptak nå i dag, og de begynte nå nettopp og da fikk jeg varsel på skjermen om å klikke meg inn på en av de to kanalene. Satte på et program fra harddisken i stedet. Geniaaalt!

Gammel 27-07-08, 16:26   #13
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har også den boksen. Veldig glad i den!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 18:47   #14
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er forelsket i en boms, leste jeg, og så var det bare en boks...

*skuffet*

Gammel 27-07-08, 20:31   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg blir sjelden forelsket i bomser altså. :golddigger:

Gammel 27-07-08, 20:32   #16
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker også denne boksen og er ganske bekymret for hva som skjer når vi flytter ut av byen. Vi har jo tatt opp alle seriene til Junior på denne boksen.

Gammel 27-07-08, 22:54   #17
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke en slik boks Kan man ha en slik boks når en har parabol, eller er det bare med kabel?

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 22:59   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Vet ikke, kanskje det står mer her?

http://www.get.no/web/produkt/digitalTV/Dekoderside

Det er denne vi har. Vi har bare grunnpakken (tror jeg), man kan få ganske mange kanaler om man vil.

Gammel 27-07-08, 23:02   #19
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Jeg har ikke en slik boks Kan man ha en slik boks når en har parabol, eller er det bare med kabel?

Jada

Canal Digital:
http://www.canaldigital.no/TV/Parabo...ttakere-HDPVR/

Gammel 27-07-08, 23:07   #20
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Jada

Canal Digital:
http://www.canaldigital.no/TV/Parabo...ttakere-HDPVR/

Da blir det nok ikke lenge før vi har en slik boks

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.