Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dåpsgave til jente

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-08, 09:33   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dåpsgave til jente

Kan dere gi meg innspill hva jeg kan gi som dåpsgave til en jente? Jeg skal være fadder. Familien har det litt trangt økonomisk.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 09:38   #2
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dåpsgave til jente

Jeg var fadder i helgen, og ga niesen min en barnebibel og en barnehagesekk (12 l Bergans). Sistnevnte passer kanskje ekstra godt for en familie som har det litt trangt økonomisk?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 09:45   #3
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Om du vet at penger vil bli tatt i mot med glede, så hadde jeg kanskje villet gi penger. Det kan jo være et bidrag til bilstol, høystol eller noe annet jenta trenger

Ellers så synes jeg at barnepleddene fra Røros Tweed er fine dåpsgaver.

Gammel 29-07-08, 09:46   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- Leker, kanskje litt større ting som hun kan ha glede av lenge (vi fikk nesten aldri leker i gave)
- fine bøker, den store barnasangboka osv
- penger på sparekonto/fond
- barnemøbler, så som stol og bord

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 10:02   #5
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Tja, ramser opp noen forslag "from the top of my head":
Vogntilbehør, soveskinn, sengetøy, skiutstyr (til barnet er litt større), Reimadress, bæremeis, bilsete, trehjulssykkel.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 10:13   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gavekort på f.eks barnas hus og en gave som er mer håndfast. Jeg synes bunadstilbehør er en fin faddergave om man vet at bunad vil bli tema, men det er kanskje ikke det man behøver mest da...

Gammel 29-07-08, 10:22   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Dåpsgavene jeg har satt mest pris på til nå er tripp trapp stolen og bergans sekken.

Fikk og en del penger som havnet i bilstol. Alt dette blir jo brukt hver dag og settes veldig pris på når man har dårlig økonomi.

Vist du ønsker å hjelper de så ville jeg nok valgt en gave som kan brukes. Det er ikke sikkert de har de like trangt om 4-5 år. Så jeg ville valgt noe de kan bruke nå.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 10:33   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med mindre du med sikkerhet vet at penger er ok, ville jeg gått for en praktisk gave som de trenger nå eller ganske snart. Bilstol er jo for eksempel en ting de ha og som vanskelig kan kjøpes billig, men det er jo også veldig dyrt, så det er kanskje i overkant råflott?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 10:41   #9
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bilstol eller Tripp Trapp kan absolutt være aktuelt. Bilstolen er vel kanskje mest problematisk med tanke på at det skal passe til bilen og så blir det nok på grensen til dyrt.

Røros-pledd var også en flott gave som man kan bruke lenge.

Gammel 29-07-08, 10:45   #10
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Soveskinn, tripp trapp, gavekort hos fotograf, trehjulsykkel.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 10:45   #11
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Tripp trapp koster vel 1400kr ca med babydelen.
Bilstol koster fra 2000. og opp til 4000. Da vil nok et gavekort på en butikk med veldig godt utvalgt vert best. Men det kommer jo veldig ann på bilen. Hadde noen venner som nettopp lette seg i hel før de enda opp med TWE for ingen andre satt godt i bilen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 22:21   #12
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pip fikk tripptrapp i navnefestgave fra tantene. Definitivt den gaven som er brukt mest.

Ellers er det jo også helt vanlig å få penger i dåpsgave, er det ikke? (Konto kan bare foreldrene opprette).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 22:27   #13
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Hvis du er fadder er det en kjempefin tradisjon å gi sølvbestikk, og så gi en og en ting i julegave hvert år.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 22:30   #14
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Hvis du er fadder er det en kjempefin tradisjon å gi sølvbestikk, og så gi en og en ting i julegave hvert år.

Sølvbestikk har vi selv brukt veldig mye til Herremannen. Men samtidig så tror jeg at familien primært trenger noe som er mer nyttig å bruke og som man virkelig trenger. En stol må man jo ha. Jeg tror at jeg satser på Tripp trapp, men er fortsatt åpen for forslag.

Gammel 30-07-08, 22:31   #15
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har de siste gangene gitt en av disse bøkene.
Ellers må vel sølvbestikk være kjempefint. Kanskje med et porselensbarnesett ved siden av.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 00:18   #16
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Sølvbestikk har vi selv brukt veldig mye til Herremannen. Men samtidig så tror jeg at familien primært trenger noe som er mer nyttig å bruke og som man virkelig trenger. En stol må man jo ha. Jeg tror at jeg satser på Tripp trapp, men er fortsatt åpen for forslag.

Så snill du er! Jeg hadde blitt kjempeglad for noe sånn hvis jeg ikke hadde hatt råd selv.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 00:22   #17
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Tripp Trapp er den beste idéen. Har vært med på å gi det i dåpsgave selv, og den blir fremdeles satt veldig godt pris på.

Gammel 31-07-08, 00:23   #18
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Så flott gave! Vår yngste fikk tripp-trapp i gave fra mine besteforeldre, og det er absolutt en av tingene vi har satt aller mest pris på. Gavene i sølvplett ligger og støver ned i en skuff, men den stolen kommer til å bli brukt daglig i mange år.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 00:26   #19
Jaria
Aktiv

Jaria sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Jaria er litt kul
Standard

Jeg synes gavekort hos fotograf er en veldig god idè. Dersom de har det litt trangt er dette helt sikkert noe de vil nedprioritere.

Jaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 00:29   #20
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Heier på Tripp Trapp. Vi gav det i dåpsgave til mitt fadderbarn. Stas å hele tiden se gaven i bruk også da!

Ellers tror jeg den fineste gaven hun fikk var en brosje, i håndmalt emalje (fra farmor, men egentlig etter tipp-oldemor). Smykkeskrinet det kom i var fint det og, men det er noe spesielt med "familieklenodier" selv om det kanskje ikke er verdt så mye i kroner og øre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.