|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Dåpsgave til jenteJeg var fadder i helgen, og ga niesen min en barnebibel og en barnehagesekk (12 l Bergans). Sistnevnte passer kanskje ekstra godt for en familie som har det litt trangt økonomisk?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dåpsgave til jenteOm du vet at penger vil bli tatt i mot med glede, så hadde jeg kanskje villet gi penger. Det kan jo være et bidrag til bilstol, høystol eller noe annet jenta trenger
|
|
|
#4 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Dåpsgave til jente- Leker, kanskje litt større ting som hun kan ha glede av lenge (vi fikk nesten aldri leker i gave)
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Dåpsgave til jenteTja, ramser opp noen forslag "from the top of my head": |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Dåpsgave til jenteGavekort på f.eks barnas hus og en gave som er mer håndfast. Jeg synes bunadstilbehør er en fin faddergave om man vet at bunad vil bli tema, men det er kanskje ikke det man behøver mest da...
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Dåpsgave til jenteDåpsgavene jeg har satt mest pris på til nå er tripp trapp stolen og bergans sekken. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Sv: Dåpsgave til jenteMed mindre du med sikkerhet vet at penger er ok, ville jeg gått for en praktisk gave som de trenger nå eller ganske snart. Bilstol er jo for eksempel en ting de må ha og som vanskelig kan kjøpes billig, men det er jo også veldig dyrt, så det er kanskje i overkant råflott? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Dåpsgave til jenteBilstol eller Tripp Trapp kan absolutt være aktuelt. Bilstolen er vel kanskje mest problematisk med tanke på at det skal passe til bilen og så blir det nok på grensen til dyrt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Øyboer
Sv: Dåpsgave til jenteTripp trapp koster vel 1400kr ca med babydelen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
heimføing
|
Sv: Dåpsgave til jentePip fikk tripptrapp i navnefestgave fra tantene. Definitivt den gaven som er brukt mest. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
re:designer
Sv: Dåpsgave til jenteHvis du er fadder er det en kjempefin tradisjon å gi sølvbestikk, og så gi en og en ting i julegave hvert år. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Dåpsgave til jente
Sølvbestikk har vi selv brukt veldig mye til Herremannen. Men samtidig så tror jeg at familien primært trenger noe som er mer nyttig å bruke og som man virkelig trenger. En stol må man jo ha. Jeg tror at jeg satser på Tripp trapp, men er fortsatt åpen for forslag. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
re:designer
Sv: Dåpsgave til jente
Så snill du er! Jeg hadde blitt kjempeglad for noe sånn hvis jeg ikke hadde hatt råd selv. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Dåpsgave til jenteSå flott gave! Vår yngste fikk tripp-trapp i gave fra mine besteforeldre, og det er absolutt en av tingene vi har satt aller mest pris på. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
Sv: Dåpsgave til jenteJeg synes gavekort hos fotograf er en veldig god idè. Dersom de har det litt trangt er dette helt sikkert noe de vil nedprioritere. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dåpsgave til jenteHeier på Tripp Trapp. Vi gav det i dåpsgave til mitt fadderbarn. Stas å hele tiden se gaven i bruk også da!
|
![]() |
|
|