|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sjuske trenger tips til hvordan å holde gulvene reneOverskriften sier i grunnen det meste.
![]() |
![]() |
#2 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Sjuske trenger tips til hvordan å holde gulvene reneVi spiser mat kun på kjøkkenet. Dersom det skal drikkes andre steder i huset er det vann eller på verandaen. Sko kles av på teppet i gangen før man kommer inn. Også raser vi over med tørrmoppen en gang om dagen, og støvsuger et par ganger i uka. Voila. Gulv i allefall ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Sjuske trenger tips til hvordan å holde gulvene renehva med å ha en mopp ståendes på kjøkkenet? Så er det bare å sveipe over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
frakoblet
|
![]() Sv: Sjuske trenger tips til hvordan å holde gulvene reneMin erfaring er at forebygging er alfa og omega. Altså er det forbudt å gå inn med sko, og det er lurt å være påpasselig med å dytte inntil bordet, passe på at glassene står godt inn på bordet (eventuelt bruke kopper med lokk og sugerør). Vi spiser på kjøkkenet, og det er kun lov å ta med "sølesikker" mat i sofaen.
![]() |
#7 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Sjuske trenger tips til hvordan å holde gulvene reneJeg følger også aCs taktikk. Og fremfor alt: aldri se på sokkene når du tar dem av deg. Jeg har vurdert å la rullestolmannen kun bo i vinterhagen, men har foreløpig kommet fram til at det vil være litt dårlig gjort. Får se hva jeg gjør når det blir høst og sørpe ute.
![]() |
#8 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Sjuske trenger tips til hvordan å holde gulvene rene
Jeg også. Og så går jeg ikke barbeint inne om sommeren ...
![]() |
#9 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Sjuske trenger tips til hvordan å holde gulvene reneHer er det også sånn, og man kan si det sånn at det ikke blir vasket i mellom hver gang vaskehjelpen er her. Ikke en god løsning, men det blir da ihvertfall vasket når hun er her...
![]() |
#10 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Sjuske trenger tips til hvordan å holde gulvene rene
Dere er flinke! :klapper:
![]() |
#11 |
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Sjuske trenger tips til hvordan å holde gulvene rene"Ikke se ned" låter som en knallplan, men dessverre så er det økende fare for at uventet besøk kommer og ringer på døra mi her, og da orker jeg bare ikke å sjemmes over gulvene mine.
![]() |
![]() |
#12 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Sjuske trenger tips til hvordan å holde gulvene reneJeg var på besøk hos en venninne, en av disse Born Organized-damene. Da hun skulle rydde av etter maten, kostet hun kjøkkengulvet først. På den måten blir det ikke glemt, sa hun. Det har hun jo aldeles rett i.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|