Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan får jeg kabareten ut av formen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-08, 19:39   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan får jeg kabareten ut av formen?

Jeg har brukt en glatt randform. Det står at man skal dyppe formen et øyeblikk i varmt vann eller legge en klut oppvridd i varmt vann over formen for å få den ut, jeg har prøvd begge deler men den rikker seg ikke. Hva gjør jeg? Nå har formen stått opp-ned over serveringsfatet i et kvarter. Har dere et tips?

Gammel 02-08-08, 19:43   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan får jeg kabareten ut av formen?

Dyppe den enda mer?

Gelen smelter jo når den blir varm. og den vil jo da smelte fortest ytterst og da gå ut av formen. Enkelt og greit.

Prøv å holdt den i vannet lenger.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 19:44   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja jeg har holdt den i vannet ganske lenge, men turte ikke mer siden jeg har laget et mønster på toppen og om geleen smelter for mye der så ødelegger det jo hele mønsteret. Men jeg kan prøve litt til.

Gammel 02-08-08, 19:49   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Noen ganger så sitter det ekstra helt øverst (nederst) du bør løsne forsiktig med en smørkniv e.l før du dypper den raskt og hvelver. Hjelper ikke om den løsner nederst om den sitter fast øverst (eller det blir jo nesten motsatt)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 19:57   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Takk for tips. Nå fikk jeg den ut, tror vannet jeg dyppet den i ikke var vamt nok først, nå kokte jeg vann i vannkokeren og dyppet den. Desverre smeltet den litt på toppen slik som jeg fryktet, men kan man egentlig ikke SE det så det går greit.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.