Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Køyeseng til mor og barn (delt soverom)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-08, 01:17   #1
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Køyeseng til mor og barn (delt soverom)

Ser dette ut som noe en voksen og et barn kan bruke? Når det står slik som vist under, tolker jeg det som at minimumsbredde er den øverste, og maksimum den nederste.
Jeg har ikke peiling på mål på senger.. er 149 i bredde som en enkeltseng, eller som en dobbeltseng?
Og vet noen om noe tilsvarende fra andre butikker?

Lengde: 208 cm
Bredde: 150 cm
Min. bredde: 90 cm
Maks bredde: 140 cm
Høyde: 182 cm
Madrasslengde: 200 cm

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 01:20   #2
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Køyseng til mor og barn (delt soverom)

Ja, og jeg vet at det heter køyEseng. Feel free til å rette opp.

Gammel 04-08-08, 01:24   #3
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Absolutt brukbar! 90 er bred enkeltseng, minstemålet er vel 75 til voksne. 140 er på en måte 1,5 seng, og goood voksenbredde. 150 er vel minstebredde beregnet på to voksne. Vi har 180, jeg må ha litt armslag.

Gammel 04-08-08, 01:36   #4
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Standard

Hva mener de med 75x120x200?
...Tror forresten jeg skjønte det nå. Den er mindre, ja?

Gammel 04-08-08, 01:38   #5
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

75 cm bredde oppe, 120 nede.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 01:42   #6
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Standard

Og denne skal være 90x120x200. Jeg vet ikke... senga jeg har nå er nesten 200x200 tror jeg, så jeg har blitt vant til god plass. Hvilken bør man velge av disse tre? Min estetiske sans protesterer på den første, som var billigst. Den siste er dyrest, men det skal ikke stå på det.

Gammel 04-08-08, 01:43   #7
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Standard

Tror dere det går an å male den første?

Gammel 04-08-08, 01:58   #8
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns den første var penest. Og skulle jeg malt noen, skulle det sannelig vært en av de to nederste. Hvit!

Gammel 04-08-08, 07:54   #9
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den kan du spraymale.

Gammel 04-08-08, 08:21   #10
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes også den første var penest. Hvis du absolutt ikke liker fargen så går det sikkert ann å spraylakkere den.

Gammel 04-08-08, 08:40   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I og med at den første er fra Ikea, så hadde jeg styrt unna den. Møbler i slik utforming som det der, som skal monteres på egen hånd, har en tendens til å bli veldig rælete.

Gammel 04-08-08, 10:33   #12
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg og eldstejenta delte soverom kjøpte jeg en loftsseng til meg selv og en vanlig seng til henne som jeg plasserte under loftssenga. Jeg syns det var en veldig god løsning. Fikk mye bedre gulvplass og jeg fikk litt mer privatliv. Det forutsetter selvsagt litt takhøyde i rommet.

Gammel 04-08-08, 10:35   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Broder'n hadde den øverste i loftsengvariant, den funka som bare det. (som i ikke rælete)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 10:47   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville tatt den første.
150 er en bra bredde på voksenseng det altså - jeg hadde 120 da jeg bodde alene og det var romslig nok det; mannen og jeg delte 120 en periode også. 150 alene er fint.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 10:49   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

180 alene er til tider litt ensomt.

:ekko:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 12:09   #16
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Standard

Har IKEA noen sånn kjekk-ung-svensk-mann-monterer-møblene-for-deg-tjeneste?
Ville nok tatt sjansen på den første. Men spraylakkert den først, ja.

Gammel 04-08-08, 12:14   #17
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ville tatt den øverste, syns metall har en tendens til å bli mindre rælete enn digre tresenger.

Gammel 04-08-08, 12:24   #18
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Synes den IKEA-sengen ser sykt høy ut!! Vi har sett på den selv men jeg vil ikke at min største nattvandrer skal sove der.
Mamma har en sånn type treseng som er kjøpt på Sengetøylageret (eller Jysk eller hva det nå heter)for endel år siden. Den er stødig og fin og ikke rælete. Vi har sovet der masse, vi har vært på besøk. Barna mine har klatret opp og ned på den siden de kunne gå. Man kan vel sikre den ved å skru i bolter i veggen.

Gammel 04-08-08, 12:47   #19
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde tatt den øverste, fordi den var best plass i. Sånne (billige) tresenger har jo ofte lett for å bli veldig vinglete.

Gammel 04-08-08, 14:36   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Problemet med de tre-sengene du viser til, Gremli, er at det veldig ofte er lav "takhøyde" mellom etasjene.
Da blir det veldig klaustrofobisk.
Vi har nemlig slike på hytten, både med og uten ekstra høyde, og de uten er veldig trange.

Her er et eksempel på en med høyere takhøyde.
Dog vil jeg ikke anbefale denne sengen, jeg vet nemlig prisen på den.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.