|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Barnebursdagskake for dummies?Vi skal straks feire fireårsdag her. Jeg hadde i grunnen håpet at noen kunne nettkurse en konditoridiot på hvordan man forholdsvis enkelt kan lage en barsnlig kake uten å gå til innkjøp av en haug nye cacas-duppeditter.
![]() |
#2 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnebursdagskake for dummies?Sånn ferdig langpannekakemix er vel ganske idiotsikker? Har ikke prøvd det selv, men har prøvd mye av det andre med godt resultat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Barnebursdagskake for dummies?Et tips er i alle fall å dekke hele kaken med sjokoladeglasur først, og så risse inn det mønsteret du vil ha (enten det er en avansert tegning eller bare et stort 3-tall) med tannpirker eller noe slikt. Da er det veldig lett å rette opp skjevheter med å stryke ut og tegne på nytt. Når du er fornøyd, lager du mønsteret f.eks. med sprøytepose (hvis du ikke har "ordentlig" sprøytepose kan du bare rulle en trekantet pose av bakepapir, fylle med hvit eller farget glasur, og klippe et lite hull) eller med Nonstop eller lignende.
![]() |
#4 |
Naiv og Super
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnebursdagskake for dummies?Hvis du kjøper en bakeform som er høy med hull i midten og riller:
![]() Sist redigert av Adrienne : 14-11-06 kl 17:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnebursdagskake for dummies?Her er de tre siste års bursdagskaker for min seksåring. Hun har stort sett valgt dem selv.
![]() |
#6 |
Superaktiv
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnebursdagskake for dummies?Vi feiret 4-års bursdag i forrige uke. Og vi lagde Sjørøverskip kake - med kjempesuksess. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bare sær
![]() Sv: Barnebursdagskake for dummies?Jeg fant treårskaken også...
![]() |
#8 |
Juba Juba
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnebursdagskake for dummies?
Det var den jeg har brukt også, veldig morsom å lage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Barnebursdagskake for dummies?Tusen takk for mange fine tips, dere!
![]() |
#10 |
Øyboer
![]() Sv: Barnebursdagskake for dummies?Jeg har laget en veldig enkel men kansje litt kjedelig kattekake.. kan nok pyntes mye finere enn hva jeg gjorde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Barnebursdagskake for dummies?
Så fin den var. Har du bare brukt vanlig langpannekake-oppskrift?
![]() |
#12 |
Øyboer
![]() Sv: Barnebursdagskake for dummies?tror det var kakeoppskrift med denne her..men så lenge du har en kakeoppskrift som kan fylle 2 hele rundformer er det nok. det er vel det samme som en langpanne siden man dobbler rundkaker for å få langpanne.. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|