Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Leverer barn på gata til ulovlig barnehage (nrk nyheter)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-06, 13:57   #1
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Leverer barn på gata til ulovlig barnehage (nrk nyheter)

Er det virkelig mulig å bli så desperat?
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.1291496

Ojsann, var visst mer i denne saken...
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1526651.ece

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1527987.ece

(sånn går det når en sakser fra andre forum uten å lese hele tråden først )

Sist redigert av Beckett : 14-11-06 kl 14:03.
Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 09:36   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leverer barn på gata til ulovlig barnehage (nrk nyheter)

Tillegg til Hattifnattens oppklaring: Bydelen visste OGSÅ hvor dette var. De hadde adressen hele tiden.

Så dette er en kombinasjon av regelrett heksejakt, samt rot og slurv fra bydelen.

Gammel 15-11-06, 12:19   #3
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er så trist når media hopper rett på saker som omhandler barn uten å sette seg skikkelig inn i tingenes faktiske tilstand.

Gammel 15-11-06, 12:38   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så egentlig så er ikke dette noen sak å skrive om i media?

Da synes jeg at media driver med skremmende ting og da tydeligvis også bydelen mfler.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 13:14   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns også vinklingen har vært litt rar og bærer preg av heksejakt. Ut i fra medieomtale syns jeg ikke foreldrene har gjort en spesielt dårlig vurdering når de leverer barna St.Hanshaugen for at de så blir busset til et annet sted.

Den store barnehagen på Sophie Minde skrøt tross alt av sitt "kiss and drive" opplegg for henting og bringing av barn. I friluftsavdelinger leveres barna i barnehagen for så å busses ut til det faste stedet i skogen. Kommunen satte også opp system for bussing av sentrumsbarn ut til alnabru hvor det var ledige barnehageplasser for noen år siden. Poenget mitt er ikke at "kiss and drive" er bra, jeg ville ikke hatt mitt barn et slikt sted, poenget er at fortausleveringen hverken er spesielt mye bedre eller verre enn opplegg i mange kommunale barnehager.

Det blir feil å sette foreldrene i skammekroken og oje seg over hvor desperate foreldrene er på bakgrunn av kun fortauslevering. En 15 min busstur skader ikke barna på noen måte.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 13:40   #6
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Det blir feil å sette foreldrene i skammekroken og oje seg over hvor desperate foreldrene er på bakgrunn av kun fortauslevering. En 15 min busstur skader ikke barna på noen måte.

Selv ojet jeg meg først og fremst fordi jeg var sløv og ikke fikk med meg hele historien, og trodde at hele opplegget var ulovlig. Burde vel kanskje ha slettet tråden min, men tenkte at det allikevel kunne bli en grei diskusjon ut av dette.

Det later til at media har servert oss et noe forvrengt bilde, ja.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.