Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilket smør/margarin bruker du på brødskiva?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvilken type smør/margarin bruker du på brødskiva?
Soft Soya 8 5,44%
Soft Soya Light 20 13,61%
Brelett 24 16,33%
Bremykt 21 14,29%
Vita Hjertegod 24 16,33%
Vita Pro Aktiv 0 0%
Tine Meierismør 15 10,20%
Tine Setersmør 3 2,04%
Annet - spesifiser gjerne i tråden 7 4,76%
Bruker ikke smør 25 17,01%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-08, 08:28   #1
Left
Passiv

Standard

Hvilket smør/margarin bruker du på brødskiva?

Poll kommer.

Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 08:40   #2
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket smør bruker du på brødskiva?

Vita Hjertegod

Gammel 06-08-08, 08:40   #3
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brukar ikkje smør

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 08:41   #4
bloma
Aktiv

bloma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
bloma er litt kul
Standard

Brelett!

Gammel 06-08-08, 08:41   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner dustepoll-alternativet.

Hvilket smør, liksom? Smør er smør. Margarin er ikke smør.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 08:42   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker vanligvis ikke smør, men vi har oftest soft soya eller bremykt i kjøleskapet som de andre bruker.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 08:42   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Varierer, men som regel noe den hvite Vita, men jeg kan noen ganger kose meg med meierismør også. Brelett (er det den gule) har vi også til tider.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 08:44   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo kun smør som er smør, så nesten alle alternativene er jo margariner.
Jeg bruker kun SMØR, altså meierismør eller setersmør. Holder meg langt unna alle margariner.

Gammel 06-08-08, 08:44   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Brelett (er det den gule) har vi også til tider.

Det er Bremykt, blanding av smør og olje.

Gammel 06-08-08, 08:45   #10
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bruker vanligvis soft light, men foretrekker helt klart bremykt.

Gammel 06-08-08, 08:45   #11
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Soft Ekstra!

Gammel 06-08-08, 08:47   #12
Left
Passiv

Standard

Dustepoll glemte jeg ja. Moderatorer - legg gjerne til dustepollalternativ.
Og overskriften kan endres til "hvilket smør/margarin bruker du på brødskiva"?

Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 08:52   #13
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøper Tine meierismør, mannen kjøper Brelett.

Gammel 06-08-08, 08:54   #14
Miriel
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2008
Miriel har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi bruker Vita hjertegod - synes den smaker best også

Miriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 09:01   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Dustepoll glemte jeg ja. Moderatorer - legg gjerne til dustepollalternativ.
Og overskriften kan endres til "hvilket smør/margarin bruker du på brødskiva"?

Vi smørfanatikere er litt pirkete på dette.

Gammel 06-08-08, 09:03   #16
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi smørfanatikere er litt pirkete på dette.

Men jeg må innrømme at jeg bruker en del Bremykt. Det er praktisk. Ikke har jeg satt meg inn i hva det er i den heller, ut over smør. Du kan kanskje opplyse meg, slik at jeg blir vettskremt og slutter å kjøpe det?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 06-08-08, 09:10   #17
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Setersmør.

Gammel 06-08-08, 09:11   #18
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Vita Hjertegod - den hvite.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 09:13   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Men jeg må innrømme at jeg bruker en del Bremykt. Det er praktisk. Ikke har jeg satt meg inn i hva det er i den heller, ut over smør. Du kan kanskje opplyse meg, slik at jeg blir vettskremt og slutter å kjøpe det?

Nja, det er jo 70 % smør så det er jo bedre enn margarin, men jeg er usikker på olje-kvaliteten, tror den er varmebehandlet og ikke akkurat sunn. Vi bruker disse bordpakningene med meieri- eller setersmør men den står alltid i brødboksen eller på kjøkkenbenken slik at det alltid er smøremykt. Vi bruker ca. 1-2 pakker i uka, så det rekker ikke å bli gammelt heller, men smør harskner jo tregere enn margarin uansett.

Gammel 06-08-08, 09:18   #20
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nja, det er jo 70 % smør så det er jo bedre enn margarin, men jeg er usikker på olje-kvaliteten, tror den er varmebehandlet og ikke akkurat sunn. Vi bruker disse bordpakningene med meieri- eller setersmør men den står alltid i brødboksen eller på kjøkkenbenken slik at det alltid er smøremykt. Vi bruker ca. 1-2 pakker i uka, så det rekker ikke å bli gammelt heller, men smør harskner jo tregere enn margarin uansett.

Jeg bruker ikke særlig mye smør, og er veldig var for harsk-smaken.

Nå sjekket jeg; det er rapsolje. Ikke så verst, vel?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.