Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Dagens skrytebilde av kake

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-08, 21:39   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Kul

Dagens skrytebilde av kake

Så var dagen kommen for den store 3-års festen og prinsesse var bestillt av Ruska.
Jeg laget brunette i fjor, så i år måtte jeg finne på noe annet. Tok en gammel barbielignende dukke og baufil og vips hadde jeg en halv blondine.
Kjempemorro å lage slike kaker og mye mindre jobb enn med smørkrem og sprøytepose !

Gammel 07-08-08, 21:41   #2
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagens skrytebilde av kake

Gammel 07-08-08, 21:41   #3
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjempefin, tenker jeg ble godt mottat
Gratulerer med 3 åringen

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 21:42   #4
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Flott kake, Susse.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 21:42   #5
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

den kaken var jo bare helt genial og fin

Flink du! Må jo være den perfekte kake for små prinsesser!

Gammel 07-08-08, 21:43   #6
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg fatter ikke at det er mulig. Du er kjempeflink.

Gammel 07-08-08, 21:46   #7
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Du er flink til å lage kaker. Jeg er imponert.

Gammel 07-08-08, 21:48   #8
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Wow! den var kjempefin!

Gammel 07-08-08, 21:58   #9
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hm. Nå ble min tenåringsdatter sur for at hun aldri fikk Barbiekake, enda jeg visstnok har lovet det flere ganger. Hvordan lager man en sånn da?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 21:59   #10
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så fin kake du har laget.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:03   #11
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Hm. Nå ble min tenåringsdatter sur for at hun aldri fikk Barbiekake, enda jeg visstnok har lovet det flere ganger. Hvordan lager man en sånn da?

Formkakeform, den jeg har er fra Cacas med et rør inni som fordeler varmen.
Jeg laget sjokoladekake denne gangen, eller kan en ha akkurat hvilket slag en ønsker. Den må hvile litt før en løfter formen av så ikke noe sitter igjen !
Farget marspian med rosa matfarge og kjevlet ut en runding jeg la over kaken. Laget så overdelen av marsipan med kjevle og fingrene. Pyntet med ferdig kakepynt. Stakk et grillspyd av tre inn i dukken og ned i kaka så den sto støtt.
Satt kroppen på toppen av kaka og laget en tynn pølse til å skjule overgangen fra dukken til kaken.
Laget roser og blader av marsipanrestene.

Gammel 07-08-08, 22:05   #12
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Wow, så fin!
Jeg bakte en lignende kake til barnebursdagen til jentene (dog uten marsipan-overdel ). Jentene ble svært så imponert, men det skal sies at storesøster ble litt snurt da hun i etterkant fant ut at den fine barbiedukka oppi kaka var amputert fra knærne og ned. Hun hadde sett for seg at den kunne lekes med etter en liten omgang med vaskefilla.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:09   #13
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Formkakeform, den jeg har er fra Cacas med et rør inni som fordeler varmen.
Jeg laget sjokoladekake denne gangen, eller kan en ha akkurat hvilket slag en ønsker. Den må hvile litt før en løfter formen av så ikke noe sitter igjen !
Farget marspian med rosa matfarge og kjevlet ut en runding jeg la over kaken. Laget så overdelen av marsipan med kjevle og fingrene. Pyntet med ferdig kakepynt. Stakk et grillspyd av tre inn i dukken og ned i kaka så den sto støtt.
Satt kroppen på toppen av kaka og laget en tynn pølse til å skjule overgangen fra dukken til kaken.
Laget roser og blader av marsipanrestene.

Tusen takk for svar! Jeg fikk nemlig en vill idé om å lage en, basert på mottoet "aldri for sent". . Jeg har en sånn formkakeform med hull i midten, den bør da kunne brukes? Du har ikke tilfeldigvis en formkakeoppskrift som kan passe? Og hvor får man kjøpt rosa matfarge?

Gammel 07-08-08, 22:09   #14
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempeflott kake. Så flink du er. Lager du kaker på bestilling også?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:11   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fin den var!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:13   #16
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Tusen takk for svar! Jeg fikk nemlig en vill idé om å lage en, basert på mottoet "aldri for sent". . Jeg har en sånn formkakeform med hull i midten, den bør da kunne brukes? Du har ikke tilfeldigvis en formkakeoppskrift som kan passe? Og hvor får man kjøpt rosa matfarge?

Formkakeform med hull i midten duger fint, men den er nok litt lavere enn min.
Jeg er dårlig på å bake, kun god på pynting, så her går det i poser. Klar favoritt er Møllers langpannesjokoladkake i rød og hvit pose. Den er både melk og eggfri og skikkelig saftig !
Rosa farge har jeg kjøpt på Cacas, de har den også i enkelte Jernia butikker og andre butikker av samme type. Du kan nok få til rosa marsipan med litt rød konditorfarge også.

Gammel 07-08-08, 22:13   #17
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Kjempeflott kake. Så flink du er. Lager du kaker på bestilling også?

Hehe, nei kun til nabounger osv. som ønsker seg det i bursdagsgave.

Gammel 07-08-08, 22:14   #18
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den var jammen flott! Gratulerer med 3-åringen

Gammel 07-08-08, 22:16   #19
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Formkakeform med hull i midten duger fint, men den er nok litt lavere enn min.
Jeg er dårlig på å bake, kun god på pynting, så her går det i poser. Klar favoritt er Møllers langpannesjokoladkake i rød og hvit pose. Den er både melk og eggfri og skikkelig saftig !
Rosa farge har jeg kjøpt på Cacas, de har den også i enkelte Jernia butikker og andre butikker av samme type. Du kan nok få til rosa marsipan med litt rød konditorfarge også.

Takk igjen! Jeg får se om jeg får ånden over meg. Formen min er nok litt lavere, men jeg kan kanskje skjøte på med et ferdig sukkerbrød man skjærer til eller noe?

Gammel 07-08-08, 22:17   #20
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Takk igjen! Jeg får se om jeg får ånden over meg. Formen min er nok litt lavere, men jeg kan kanskje skjøte på med et ferdig sukkerbrød man skjærer til eller noe?

Absolutt !

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:33.