Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Suksess eller fiasko?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-08, 19:49   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Suksess eller fiasko?

Vi reiser snart ganske mange sammen til syden.

Vår familie - 2 voksne og 5 barn (alder 2-14 år)
Et vennepar med 2 barn (2 og 11 år)

Etter hva jeg har lest (bl.a. her inne) kan det være utfordrende nok å reise på ferie med venner, men vi høyner risikoen litt.

Skal også ha med:

Svigermor
Svigermor sin venninne med sin handikappete datter

Det blir altså mange behov å ta hensyn til. Både med tanke på handikapp og alder på barn.
Vi har prøvd å tenke litt over hva som eventuelt kan gå galt, men har funnet ut at det beste er vel bare hoppe i det med et åpent sinn og godt humør.
Tror og håper vi får en kjempe ferie!

Enten så kommer jeg hjem helt utslitt og trenger ferie etter ferien, eller så kommer jeg forhåpentligvis hjem uthvilt med masse minner og morro i kofferten.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 19:54   #2
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Suksess eller fiasko?

Det går sikkert bra. Man må da ikke sitte oppå hverandre hele tiden heller.
God tur!

Gammel 11-08-08, 19:55   #3
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Håper dere får en flott tur. Om jeg skulle dratt på en sånn tur ville jeg prøvd å organisert det sånn at hver kunne gjøre mye som de selv ville uavhengig av resten av gruppen. Så kan man heller møtes om kvelden til felles middag eller noe.

Detre er fordi jeg fort blir sur og irritabel om jeg føler meg kvalt og tvunget til å ta hensyn til andre hele tiden, andre er sikkert ikke som meg på dette punktet. Kanskje lurt å snakke med de andre før dere drar om hvilke forventninger de har til organiseringen og samværet.

Gammel 11-08-08, 19:55   #4
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Så fremt dere ikke skal bo under samme tak, kommer det nok til å gå bra. Skal dere bo under samme tak, har du min dypeste medfølelse.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 19:56   #5
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Så fremt dere ikke skal bo under samme tak, kommer det nok til å gå bra. Skal dere bo under samme tak, har du min dypeste medfølelse.

Vi skal ha 4 leiligheter. Heldigvis.

Gammel 11-08-08, 20:02   #6
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går sikkert bra. Men selv hadde jeg aldri blitt med på en sånn tur. Jeg og gubben er skikkelig sære og vil dra alene på ferie.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 22:30   #7
Nå også i farger

Standard

Det gikk over all forventning! Virkelig.
Den største utfordringen var alle restaurantene som måtte omrokkere hele lokalet for at vi skulle få spise middag sammen.

Minsten min, på 2 år, forelsket seg fullstendig i jenta som var lam.
Ingen andre fikk sitte i rullestolen hennes og så fort han så henne bare lyste han opp.
Det var utrolig flott å se på, og rørte skikkelig ved hjertet mitt.
Jenta i rullestolen var ei flott jente. Nydelig. Makan til pågangsmot skal man lete lenge etter.
Hun er utdannet lege, rakk å jobbe 2 år, før hun plutselig en morgen våknet uten å klare røre på føttene ... Uff.

Så, alt i alt har vi hatt en super tur. Har sett svigermor fra en "annen side", utelukkende positivt.
Hatt en fin ferie med venner (uten sure miner fra noen) og blitt kjent med svigermor sin herlige venninne og hennes flotte datter.
Absolutt en måte å reise på jeg kunne tenke meg igjen!

Gammel 01-09-08, 22:52   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så deilig å høre, Bella!

Gammel 01-09-08, 22:59   #9
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Å så flott da!!!
Det er kjempemoro når man blir positivt overrasket.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 12:41   #10
Skvetten
Passiv

Standard

Wow! Skal si det er sprekt gjort og så bra at det ble en slik fin tur.

Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 12:48   #11
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Så flott at dere koste dere på ferie!

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 22:47   #12
Nå også i farger

Standard

Og vi gjentar sukseen fra i fjor.

Men denne gangen med med min søster, hennes mann og to barn.
Og min barndomsvenninne med mann og to barn, OG hennes foreldre.

Det blir kjempe koselig!

Gammel 09-03-09, 22:54   #13
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Jeg har sansen! Vi har egen feriebolig (i Frankrike), og blander gjerne familie og venner av ymse generasjoner og med ymse språk i skjønn forening, som regel med stort hell. Vi er stort sett bare oss tre (mannen, poden og jeg) til hverdags, så jeg syns det er toppers å være "storfamilie" i feriene.

Sist redigert av Mistral : 18-08-12 kl 11:51.
Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 22:58   #14
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brødrene til mannen min prøver hvert år å få oss med på ferie med de. (Vi har vært på noen turer med de tidligere) Og de blir like "snurte" hvert år fordi vi heller vil dra alene.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 23:00   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så morsomt, Dora - håper turen blir like bra i år med.

Gammel 10-03-09, 00:26   #16
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så bra å høre at dere har gode erfaringer med sånne ferier! I forfjor høst var vi på ferie med min bestemor, mine foreldre og mine tre søsken. Og til høsten slår vi til med en virkelig storfamilieferie, med rundt 35 deltakere i aldersgruppen 2 måneder - 80 år!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.