|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2008
![]() |
![]() Kan jeg bake med skummetmelk?Hadde store planer om å bake både kanelboller og pizzaboller i dag. Vanligvis bruker jeg lettmelk i disse oppskriftene - men oppdaget at jeg i går bare hadde kjøpt skummetmelk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan jeg bake med skummetmelk?
![]() |
#4 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Kan jeg bake med skummetmelk?Da prøver jeg det |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Kan jeg bake med skummetmelk?Selvsagt. Tanten min pleide å bake med 7-up (fetteren min tålte ikke melk), og det ble kjempegodt det også.
![]() |
![]() |
#6 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Kan jeg bake med skummetmelk?Boller med 7-up? Det hørtes spesielt ut - men spennende |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan jeg bake med skummetmelk?Som en kuriositet kan jeg jo nevne forskjellige ting jeg har erstattet melk i oppskrifter med: Farris, brus, juice, øl, yoghurt, creme fraiche, rømme, kaffefløte. Med litt sunn fornuft går det så fint så. Øl passer best i grovbrød, og brus i muffins.
![]() |
#8 |
Gizmor
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
![]() Sv: Kan jeg bake med skummetmelk?Det går, men "tyngre" melk gir ofte bedre resultat. Syns jeg da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
![]() Sv: Kan jeg bake med skummetmelk?Nå fikk jeg lyst på Kanelboller. Håper de ble gode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Kan jeg bake med skummetmelk?Det fungerte som bare det med skummet melk. Ble veldig fornøyd med resultatet. For første gang ekspreminterte jeg litt med pizzabollene også. Hadde 50/50 med siktet hvetemel og sammalt hvete. Da ble det littegranne grovere iallefall - og nesten enda bedre |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|