|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Bilen bak kjører skremmende nærmeI dag hadde jeg en skremmende opplevelse på vei til jobb.
![]() |
![]() |
#2 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bilen bak kjører skremmende nærmeJa sånn er GRUSOMT! Har opplevd det samme selv, og det med en buss! Kjørte godt over fartsgrensen, og følte meg skikkelig presset til å kjøre enda fortere.. Og med bebi i baksetet! Da jeg endelig skulle kjøre av E-18 tutet han skikkelig!! Jeg hadde ikke noe galt med bilen heller..(sjekket jo det etterpå). Det var skikkelig ekkelt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bilen bak kjører skremmende nærmeSånt er kjempeskummelt, og spesielt på det føret som er nå. Man ser jo ikke at det er glatt! Jeg kjører ikke bil og aner ikke hva man skal gjøre i sånne situasjoner. Vet at endel "skremmehogger" i bremsene, men det kan jo gå forferdelig galt og er ikke akkurat smart.
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() Sv: Bilen bak kjører skremmende nærmeJeg holder alltid god avstand til bilen foran, og føler meg uttrygg når bilen bak meg ikke gjør det. Når det skjer så skifter jeg fil straks det er mulig.
![]() |
#5 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Bilen bak kjører skremmende nærmeHvis jeg tør, så varsler jeg med bremselysene. Trykk forsiktig inn noen ganger uten å bremse. Sjåføren bak bør oppfatte signalet.
![]() |
#6 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Bilen bak kjører skremmende nærmeJeg gjør som kisha, trykker lett på bremsepedalen noen ganger for å markere at "heyyyy, nå er du altfor nærme". En gang bremset jeg skikkelig til også, for fyren bak lå tett opptil meg, med god mulighet til å kjøre forbi (det var to felt) og jeg lå litt over fartsgrensen. Stakkaren fikk lettere sjokk, for han fulgte ikke så godt med som han burde. Men holdt han mer avstand etter det? Å neida, ikke det spor.
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bilen bak kjører skremmende nærme
Jeg også.men fy flate som slikt provoserer meg
![]() |
#9 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Bilen bak kjører skremmende nærmeJeg blir like provosert over bilister som like rå kjøre med tåkebaklys når det er klar sikt.
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Bilen bak kjører skremmende nærmeIdioter, skulle vært fratatt lappen! Jeg bremser og kjører saaakte når de ligger i rumpa på meg. Når de kjører forbi, hytter jeg med neven eller roper ukvemsord. Ja, jeg er ganske hissig i trafikken, og det er ikke noe jeg er stolt over, men jeg får bare helt angst og raserianfall av enkelte!
![]() |
#11 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bilen bak kjører skremmende nærmeKjempeirriterende og det kan gå veldig galt. Det burde skje noe med de. Sånn at de fikk seg en aha opplebvelse. Når jeg kjører uten barn i bilen hugger jeg i bremsene. De får skylda om de kjører på meg, men med unger i bilen tør jeg ikke. Men neimen om jeg lar meg presse til å kjøre fortere om det så er milevis klart foran meg. kjører heller saktere for å irritere enda mer. Så utrolig mange i trafikken som helt klart burde tatt buss eller tog isteden.
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bilen bak kjører skremmende nærmeJeg viste fingeren til dem da de passerte meg, men jeg antar at dette var inneforstått. Jeg er nemlig en skikkelig italiener i trafikken.
![]() |
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
![]() |
#14 |
Tar en fot av gangen
![]() Sv: Bilen bak kjører skremmende nærmeEn bekjent av meg fortalte meg da han holdt på å kjøre opp til klasse II, at lastebiler og trailere helst ikke skal stoppe. De har problemer med å komme i gang igjen. Etter det har jeg holdt meg langt unne disse montrene, så godt jeg kan. Det er kanskje derfor at det hender ulykker i lyskryss, de senker farten, men vil prøve å unngå å stoppe. Jeg håper det bare er et unntakstilfelle.
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Bilen bak kjører skremmende nærmeJa, jeg lar ofte lastebiler og store vogntog kjøre først, spesielt om det er glatt ute. Er det glatt tar jeg mer hensyn på alle områder i trafikken.
![]() |
#16 |
Tar en fot av gangen
Jeg vil heller ikke sloss med de som er større og sterkere enn meg.
![]() |
#17 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Bilen bak kjører skremmende nærmeJeg har forresten fått erfare hvor farlig det er når en bil ligger for nærme bilen foran. I fjor sommer stod jeg og skulle ut på riksveien, og måtte da krysse veien for å få det til. Jeg så det jeg trodde var en luke begge veier, og gasset på for å nytte meg av den luken. Det jeg ikke så, var at i stedet for en luke lå det en bil tett opptil bilen bak, han lå så nærme at han ikke var mulig å se før det var for sent. Selvsagt var ulykken 100% min feil, jeg hadde vikeplikt, men det var utrolig skummelt å oppdage at det jeg trodde var en luke, faktisk var en bil. Det smalt godt, men til alt hell gikk det bra med både meg og føreren av den andre bilen.
![]() |
#18 |
Pauset
|
![]() Sv: Bilen bak kjører skremmende nærmeJeg holdt på å få bank i sommer av en nederlandsk trailersjåfør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
![]() |
#20 |
|
Jeg har også lappen på vogntog, og da lærer vi faktisk at lastebiler trenger lengre strekning å bremse på! Dermed SKAL vi ta større hensyn til de foran oss, og legge oss hvertall 5 sekunder bak!!
![]() |
|
|