Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

HASTER - kiwi på ostekake + gele?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-08, 20:18   #1
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

HASTER - kiwi på ostekake + gele?

Jeg baker ostekake til bryllup og av diverse årsaker måtte skinlegge min opprinnelige plan.

Jeg lurer nå på om jeg kan legge kiwi-skiver på ostekake-delen før jeg lager gelé-lokk på toppen? Det jeg er redd for er at geléen ikke blir stiv, det står på pakka at kiwi og ananas har den effekten på gele?!

Jeg mener jo at jeg har spist slike ostekaker med kiwi i geleen før, men det har jeg kanskje drømt?

HJELP!

Gammel 14-08-08, 20:19   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER - kiwi på ostekake + gele?

Det går ikke bra med kiwi og gele, nei. Men kiwi er veldig godt på ostekake, jeg pleier bare å ha frisk kiwi på toppen uten gele.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 20:19   #3
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Ikke kiwi! Da stivner ikke gelen. Du kan evt. pynte med kiwi etterpå, før du setter den på kakebordet.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:40   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier, som Maximillia, å ha frisk kiwi (og ofte grønne druer) på ostekaken uten gele. Jeg synes det blir mye finere.

Gammel 14-08-08, 23:47   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er uansett best å vente med å legge på kiwi-en, så lenge man ka; de tar lett knekken på ostekaken. :erfaren:

Gammel 15-08-08, 22:29   #6
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Takk alle sammn, jeg hørte på dere, og var kreativ på andre måter. Enda godt jeg spurte først, hadde vært troende til å legge på kiwi jeg...

Jeg la et stort pepperkake-hjerte-form i mdten av ostekaka, fylte med rips. Tømte gul gele over hele kaka. Tok av pepperkakehjertet etter en liten stund, og da holdt ripsene seg i fin hjerteform. Ble dekorativt det!

Gammel 15-08-08, 22:31   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, så smart!! :adopterer:

Gammel 15-08-08, 22:32   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en veldig god ide, hørtes veldig fint og litt annerledes ut.

Gammel 15-08-08, 22:32   #9
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Ja, jeg kom på det helt selv!

Kaka er jo til bryllup, så da tenkte jeg det passet fint.
Skal se om jeg husker ta bilde av den i morgen(i bryllupet) - glemte det i dag og leverte den fra meg.

Gammel 16-08-08, 20:15   #10
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Tok du bilde, eller? :spent:

Ja, og var/er det et fint bryllup? (forventer ikke at du er hjemme ennå, men jeg så dette nå og slenger ut spørsmålet først som sist. )

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 20:22   #11
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Oi, det skal jammen meg jeg prøve også. Håper du fikk tatt bilde.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 21:17   #12
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Oi, det hørtes skikkelig lekkert ut!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 21:22   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Det er en veldig god ide, som kan varieres med andre bær og andre farger på geleen. Blåbær i hjerteform med blåbærgele rundt, f.eks.

Gammel 16-08-08, 21:50   #14
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Ja det var et godt tips! :noterer:

Gammel 17-08-08, 20:58   #15
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Ja, jeg tok bilde og ja - det var et kjempesupert bryllup! Skal laste inn bildet om et par strakser.

Gammel 17-08-08, 21:00   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ai, flott ide, gleder meg til å se!

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 21:21   #17
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Her er kaka, fargene ble litt blasse på bildet (det var småmørkt inne i lokalet), for geléen var skikkelig knallgul slik som gul gelé jo er.

Gammel 17-08-08, 21:25   #18
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Stilig. Den idèen der skal jeg adoptere neste gang jeg skal lage ostekake.

Gammel 17-08-08, 21:31   #19
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var lekkert!

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 21:35   #20
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Det ble fint ja! Tenker jeg kommer til å bruke idéen videre selv, i julehøytiden kan det jo være stilig å bruke en annen pepperkakeform når man pynter ostekaka, bukken f.eks. Man må jo ikke ha bær i, man kan bare ha en annen farge på geléen inne i forma.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.