|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan er disse vognene til en baby?Knerten er straks 5 mndr, og er fint lite glad i å ligge i bagvogna (som han forøvrig snart vokser utav). Jeg har prøvd å la ham sitte halvt liggende en liten stund om gangen, men han haater å se på mora si, han skal helst se alt annet, så jeg vil ha en vogn som vender fra meg. I tillegg må den være lett å trille, det må være litt "bounce" i den siden jeg skal dra den opp 7 trappetrinn hver eneste dag, og den må være lett å slå sammen/ta liten plass. Ja, og så må ryggen selvsagt kunne legges helt ned.
|
|
|
#2 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvordan er disse vognene til en baby?Jeg har funnet ut at mei-taien er genial i denne overgangsfasen. Hassel liker heller ikke å ligge i vogna når han er våken, men jeg synes det er for tidlig å bytte om til sittedelen på vogna. Så da tar jeg ham i MT når han vil opp å se (han kikker over kanten med ca ett øye
|
|
|
#3 |
|
Kykkeliky !
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
Sv: Hvordan er disse vognene til en baby?Den nederste er nok den du får "mest for pengene" tror jeg. Raptoren er samme produsent som emmaljunga men tung. Quinnyen vet jeg mange har byttet ut pga for at den er for åpen og svær. Tfk er det jo mange som er fornøyde med.. Den tar liten plass.. men vekta er jeg usikker på |
|
|
|
|
|
#4 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Hvordan er disse vognene til en baby?På TFKen er det trilla som koster 1500, vogna koster 3500. De to andre kan jeg ikke uttalle meg så mye om, men har hørt at Quinny er litt ranglete, og å skulle dra den opp og ned trapper er kanskje ikke noe særlig!?
|
|
|
#5 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvordan er disse vognene til en baby?Jeg forøvrig hørt mye bra om Babyjogger city classic, eller noe sånt, den er ganske rimelig som ny vogn, og sikkert enda rimeligere hvis du får tak i en brukt. Men jeg har bare Kokosbolles erfaringer å vise til!
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hvordan er disse vognene til en baby?
MT-en er blitt brukt endel her ja, jeg har hatt den i noen måneder. Han likte den greit de første dagene men ikke nå lenger. Han skal plent se FREMOVER. Alt er såre vel når jeg bærer ham i armene mine så han vender fremover, fra meg. Men så fort jeg snur ham, legger ham i vogna eller bærer ham i MT'en, er helvetet løs, for å si det mildt. Han SKAL se fremover, den ungen. Har prøvd hoftebæring også, uten hell. Tror han hater å være "fasthengt" eller noe.
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Sv: Hvordan er disse vognene til en baby?Quinny drit. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hvordan er disse vognene til en baby?Hææ? Juks og bedrag!
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er disse vognene til en baby?Jeg har vært veldig fornøyd med Quinny Speedi, men sønnen min var vel over året da han begynte å bruke den. Den kan brukes lenge i hvert fall. Jeg er sikker på han sitter fint i den ennå, og nå er han 3,5 år.
|
|
|
#10 |
|
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvordan er disse vognene til en baby?Ikke Quinny, den har verken liggestilling eller sittestilling. Ungene ligger halv tilbakelent i øverste posisjon, og den er generelt ikke god.
|
|
|
#11 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvordan er disse vognene til en baby?TFK |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Øyboer
Sv: Hvordan er disse vognene til en baby?Tfk er stor. Men ikke plagsom stor, og den er veldig liten sammenlagt. men den har stor sittedel og lang rygg, noe jeg ser på som en stor fordel. Men kalesjen er litt ruvende, men det er bare en følelse, ikke noe som er i veien for noe eller noe sånt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hvordan er disse vognene til en baby?Vent til du kan kjøpe en OTH.
|
|
|
|
#16 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er disse vognene til en baby?Nå leste jeg ikke gjennom annonsene men hvis TFKen er aktuell ville jeg definitivt gått for den. Hvis ikke er nok quinnyen den beste av de to gjenværende.
|
|
|
#17 |
|
Lett rørt
|
Sv: Hvordan er disse vognene til en baby?Ville aldri kjøpt Speedi, ikke full sittestilling, ei heller full liggestilling. Den er kort i setet, altså fra ryggen/rompa og ut til knebøyen. Har også hørt folk klage på innstillingsmulighetene til selene.
|
|
|
#18 |
|
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er disse vognene til en baby?Ville gått for en OTH. Det ligger en på finn nå til 2500 kr.
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hvordan er disse vognene til en baby?
Så jeg skal vente til ungen ikke trenger vogn lenger, mener dere?
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hvordan er disse vognene til en baby?2500 er altfor mye.
|
![]() |
|
|