|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() En ok bok av Anne Cath VestlyHvilken Vestly-bok kan passe å lese for en 3. klasse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En ok bok av Anne Cath VestlyStoresøster som går i 3. klasse nå har lest både Guro og Aurora-bøkene til A.C. Vestly det siste året. Hun har i hvert fall vært ivrig på lesinga. Jeg tror disse bøkene er OK til tredje klasse, men de er jo ikke så veldig actionfylte akkurat. En litt mer spennende bok er kanskje Ronja Røverdatter. Vi hørte den på lydbok i sommer, og begge de to eldste (6 og 8 år) lyttet intenst i timesvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() Re: Sv: En ok bok av Anne Cath Vestly
![]() |
#6 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() Re: Sv: En ok bok av Anne Cath Vestly
Det er da Astrid Lindgren.
![]() |
#7 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Re: Sv: En ok bok av Anne Cath Vestly
Ja, det er det. HI ville gjerne ha tips om andre forfattere også. Jeg regnet med at hun visste hvem som hadde skrevet RR, så jeg droppet den infoen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() Re: Sv: Re: Sv: En ok bok av Anne Cath Vestly
Ja, det har du helt rett i. Jeg "overleste" visst det, og trodde hun bare var ute etter tips fra Vestly.
![]() |
#9 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: En ok bok av Anne Cath VestlySiden Aminta nevnte en Lindgren-bok, så gjør jeg det også. Brødrene Løvehjerte, og Mio min Mio. Disse leste vi i andre klasse, og alle ble oppslukt. Kan også følges opp med film.
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En ok bok av Anne Cath VestlyI de "nyere" bøkene til Anne Cath fletter hun inn personene fra alle bøkene sine. Der finner du både Mormor og de åtte ungene, Aurora og Sokrates, Ole Alexander og søsteren hans, Guro og Lillebjørn, Ellen Andrea (forundringspakken) og Lagherta rasebasse, og mange fler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: En ok bok av Anne Cath VestlyIkke Vestly akkurat men jeg har akkurat lest de to første bøkene om Tsatziki for jenta mi, forfatteren heter Moni Nilsson Brannstrøm |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Borte
|
![]() Sv: En ok bok av Anne Cath VestlyMormor og de åtte ungene på sykkeltur i Danmark.
![]() |
#13 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: En ok bok av Anne Cath VestlyTusen takk for tilbakemeldinger!
Tror kanskje jeg går for denne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: En ok bok av Anne Cath VestlyJeg likte Guro-bøkene da jeg var liten. Har ikke hentet dem fram for verken ungene mine eller elevene. -Synes Vestly er litt kjedelig å høytlese, og har ikke klart å lese med innlevelse og energi når jeg tilfeldigvis har dumpet inn i Lillebror og Knerten mm. i vikarklasser.
Jeg prøvde meg på Brødrene Løvehjerte i 3. klasse en gang, men et par av elevene ble veldig redde, og grudde seg til høytlesingen. Har senere lagt den på et litt høyere trinn. I vår leste jeg Rasmus på loffen for 3. klassen min. Det var helt perfekt. Rampete Robin-bøkene var også en hit i klassen min. I parallellklassen leste de Ronja Røverdatter, og det fungerte også fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
![]() Sv: En ok bok av Anne Cath Vestly"Den vesle vampyren"?? |
![]() |
![]() |
![]() |