|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() En god bok om alfabetetVår lille snuppe er utrolig opptatt av bokstaver om dagen, og tidvis leser hun ikke bøker for handlingen sin del, men for å lete etter bokstaver hun kjenner. Jeg tenkte derfor det kunne være en god ide å finne en god bok om alfabetet. Er ikke helt sikker på hva det er jeg ønsker meg, men tar imot anbefalinger.
![]() |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: En god bok om alfabetetJeg anbefaler ikke en bok, men en Gullstjernebok. Det er type tegnebok. De har en som heter Lær å skrive. Det følger med fiiin stor plakat med alle bokstavene og enkle øvelser som skal lede frem til å lære å skrive bokstaver. Poden elsker den. Vi har øvd på alle øvelsene med mindre/større, hva som hører til hvem og slikt, og øvd på å tegne border og mønster, men så langt er det kun hans egen bokstav som fenger.
![]() |
#3 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En god bok om alfabetetVi har en alfabetbok som alle barna våre har elsket fra første stund:
![]() |
#5 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: En god bok om alfabetetJorda rundt på 29 bokstaver ser veldig morsom ut. Jeg har ikke kjøpt den selv ennå, for en liten stemme i bakhodet sier at litjtausa bør få lov til å lære seg å snakke før hun skal lære å lese
![]() |
#7 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En god bok om alfabetet
Mitt beste tips også. Bokstavene satt på et blunk, det var favorittleken i flere måneder.
Den har vi, den er fin. Selv min fireåring som har kunnet bokstavene lenge har masse glede av å se bokstavene i bildene.
![]() |
#10 |
Sviiisj!!
|
Ha ha, denne har vi også! Fra min egen barndom, faktisk!
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En god bok om alfabetetDen første bokstavboka her i huset var Majas alfabet av Lena Anderson. Seksåringen likte den godt da hun var yngrer, og hovedsakelig likte å knytte venner og familie til bokstavene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Sv: En god bok om alfabetetVi har Jorda rundt på 29 bokstaver. Veldig fin bok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: En god bok om alfabetetEnig med Ru om at gullstjernebøkene generelt er veldig bra. Vi har hovedsakelig kjøpt mattebøkene og de er veldig populære. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Trøtt
|
![]() Sv: En god bok om alfabetetJeg likte ikke Jorda rundt på 29 bokstaver, men det er jo smak og behag. Likte hverken teksten eller illustrasjonene. Kari Grossman boka liker jeg mye bedre.
![]() |
#16 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En god bok om alfabetetHvor finner man gullstjernebøkene?
![]() |
#18 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: En god bok om alfabetetIca Maxi har også de gullstjernebøkene.
![]() |
#20 |
Introvert textrovert
|
Jepp, fant de. De handler om barna Alf og Bett.
![]() |
|
|