|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Garantisak eller ikke? To år gammel BMWJeg har en BMW X3 som jeg kjøpte rett før avgiftsøkningen nov/des 2006.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Garantisak eller ikke? To år gammel BMWDu har vel egentlig gjort det litt vanskelig når du allerede har betalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Garantisak eller ikke? To år gammel BMW
Jeg har ikke betalt nei. Jeg hadde heller ikke mulighet for å be om annen leiebil.Den kommer fra samme sted uansett. Forrige gang fikk jeg egen faktura på leiebilen (som de til slutt betalte)
![]() |
#6 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Garantisak eller ikke? To år gammel BMWJeg ville ha sagt at det definitivt var en garantisak.
![]() |
#7 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Garantisak eller ikke? To år gammel BMWGarantisak, uten tvil. I løpet av de første to årene er det bare rene slitedeler og selvpåførte skader man skal måtte dekke selv. De neste tre årene har man ikke garanti (hvis ikke forhandleren tilbyr det), men reklamasjonsrett, og den er også sterk. Det finnes etterhvert massevis av rettsavgjørelser på dette - noen har gått helt til Høyesterett, og forbrukeren har stort sett fått medhold.
![]() |
#8 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Takk, det er det jeg mener og.
![]() |
#9 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Garantisak eller ikke? To år gammel BMWUff du har vært uheldig med nybilen din
![]() |
#10 |
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Garantisak eller ikke? To år gammel BMWJeg vil tro at en sensor som ryker i motorrommet når bilen er kun 2 år gammel ikke er å regne som slitasje. Da ville jeg nødig ha turt å kjøre bilen. En motor og dens omkringliggende deler skal vel minst vare 5 år. Jeg tror typiske slitasjedeler som ikke dekkes av garantien er de delene som blandt annet byttes på service.
![]() |
#11 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Datteren min jobber heldigvis i forsikringsselskapet
![]() |
#12 |
Står på egne ben
![]() Sv: Garantisak eller ikke? To år gammel BMWDet er garantisak som dekkes 100% av importøren. Så forhandleren får igjen pengene på reperasjonen der. Det gjelder i alle fall på de fire bilmerkene vi selger (ikke BMW). Du skal ikke betale noe til noen som helst. Litt dumt i utgangspunktet og registerer det som en forsikringssak når bilen er så ny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Type R ;)
Hvor: Nord
Hun måtte vel det for å få leiebil?!?
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 21-08-08 kl 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Det er korrekt Honda.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Garantisak eller ikke? To år gammel BMWEn del merker har leiebil som en del av garantien selv om reperasjonen bare er en dag eller to, som vil si at man ved slike saker også skal ha leiebil via bilforhandleren. Har selv VW, der jeg har leiebil fra forhandler om det skulle være behov for det. Det samme har VW for Skoda og Audi. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|