Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Veldig, veldig rask og sunn middag

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-08, 10:18   #1
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Veldig, veldig rask og sunn middag

I dag har vi det skikkelig travelt på ettermiddagen, da vi skal kjapt avgårde på fotballkamp et stykke av sted. Jeg må derfor lage en middag superkjapt. Og den bør være sunn, siden jeg slanker meg for tiden. Er det noen som vil forbarme seg over meg, og gi meg noen tips?

Gammel 21-08-08, 10:28   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Veldig,veldig rask og sunn middag

Wok med kyllingstrimler?
Kjøper du ferdig wokmix, og kyllingfilet, tar det ikke mange minutter å lage det. Godt er det også

Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 10:29   #3
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

I går spiste vi ferdigkrydret fiskefilet som ble varmet i mikro sammen med grillede rotgrønnsaker som ble varmet i panne fra frossen tilstand.

Tok 10-15 minutter og var kjempegodt.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 10:38   #4
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Laksewrap:
Fullkornstortillaer
Laksefilet
Salat, rødløk, tomat, og fetaost
Litt lettrømme med gresk krydderblanding
Stek laksen, gjerne i terninger da det går raskere
Skjær opp salat og fyll på.

Gammel 21-08-08, 10:42   #5
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Wok med kyllingstrimler?
Kjøper du ferdig wokmix, og kyllingfilet, tar det ikke mange minutter å lage det. Godt er det også

Og med nudler i stedet for ris går det superraskt.

Gammel 21-08-08, 10:42   #6
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

2-3 kyllingfileter i strimler stekes
Ha oppi 2-3 ss mango chutney mot slutten.

Varm fullkornstortilla i micro

Salat:
eple
sukkererter
salat

Dressing:
4-5 ss rømme
2 ss majones
1 ts honning
litt sitronsaft

Gammel 21-08-08, 10:54   #7
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Fjordland.

Gammel 21-08-08, 11:03   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Fjordland.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 11:38   #9
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Takk for tips, det blir wok med ferdigskjært kyllingkjøtt, og wokgrønnsaker tye frosne. Samt nudler, til barnas store glede kan jeg tenke meg.

Jeg lager alltid wok med grønnsaker jeg skjærer selv, så dette hadde jeg ikke tenkt på som alternativ.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.