|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Det er et hellig øyeblikk...når de første plommene (opal) er i hus og man kan begynne storspisingen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Det er et hellig øyeblikk...Plommer er kjempegodt! Jeg vet ikke hvordan Opalene smaker, men da jeg var barn hadde vi et stort tre med Viktoriaplommer i hagen. Åh, hvor gode de plommene er!
![]() |
#3 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det er et hellig øyeblikk...Årets første plommer er kjøpt her i dag også (riktignok i butikk, og ikke rett fra tre....men det duger det også).
![]() |
#4 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Det er et hellig øyeblikk...Plommer ja, nok av det i år !! Jeg ikke ikke opal dessverre, men store gammeldagse gule eggeplommer. Ikke like greie å bruke de.
![]() |
#5 |
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Det er et hellig øyeblikk...Mmm, plommer. Jeg gleder meg sånn til vi får plantet alle frukttrærne. Så er det bare å benke seg tålmodig i årene fremover...
![]() |
#6 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det er et hellig øyeblikk...Å, jeg elsker plommer og spiser mer enn jeg har godt av om høsten. Men det koster jo, når man må kjøpe dem på butikken.
![]() |
#7 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Det er et hellig øyeblikk...Plommer er kjempegodt. Vi har to plommetre i hagen som omtrent kneler i år. Stappfullt av plommer! Vi et først så mykje vi orkar alle saman, og deretter har eg tenkt å hermetisere ein del. Nydeleg saman med is. Mogeleg at det blir syltetøy og. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|