Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Det er et hellig øyeblikk...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-08, 22:47   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Det er et hellig øyeblikk...

når de første plommene (opal) er i hus og man kan begynne storspisingen. Plommer er en fantastisk ting.

Om høsten lengter jeg alltid hjem til Hardanger, til Opalene, Viktoriaene og prins-eplene.

(Men jeg ser jo nå at den avateren min ikke var helt vellykket lagt inn. Men men.

Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 22:49   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er et hellig øyeblikk...

Plommer er kjempegodt! Jeg vet ikke hvordan Opalene smaker, men da jeg var barn hadde vi et stort tre med Viktoriaplommer i hagen. Åh, hvor gode de plommene er!

Gammel 23-08-08, 00:00   #3
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Årets første plommer er kjøpt her i dag også (riktignok i butikk, og ikke rett fra tre....men det duger det også).

Gammel 23-08-08, 00:07   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Plommer ja, nok av det i år !! Jeg ikke ikke opal dessverre, men store gammeldagse gule eggeplommer. Ikke like greie å bruke de.
Jeg har så mye at jeg virkelig ikke aner hva vi skal lage av alt sammen.
Nå har jeg saftet 10 liter rips som ble til gele og saft. Tatt ut stein av 15 liter kirsebær og kokt syltetøy. stått på kjøkkenet fra 18-24. sliten i beina gitt.
De første eplene er også modne her nå, de skal jeg skive opp og tørke til snacks. Resten av eplene blir mos, og de to tærne jeg har med sure epler blir levert på pressing i oktober.
Hagen er topp om høsten !

Gammel 23-08-08, 19:14   #5
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Mmm, plommer. Jeg gleder meg sånn til vi får plantet alle frukttrærne. Så er det bare å benke seg tålmodig i årene fremover... Det er lykke å kunne plukke fra egen hage.

Når frøkna kom hjem fra barnehagen på fredag ble vi fortalt at de hadde spist enormt mye plommer (gårdsbarnehage). Og det merket vi Ble sittende på do en stund etter middag.

Gammel 23-08-08, 23:02   #6
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Å, jeg elsker plommer og spiser mer enn jeg har godt av om høsten. Men det koster jo, når man må kjøpe dem på butikken.

Hadde kommet til hvem som helst og plukket treet rent, om jeg fikk.

Gammel 23-08-08, 23:50   #7
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Plommer er kjempegodt. Vi har to plommetre i hagen som omtrent kneler i år. Stappfullt av plommer! Vi et først så mykje vi orkar alle saman, og deretter har eg tenkt å hermetisere ein del. Nydeleg saman med is. Mogeleg at det blir syltetøy og.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.