Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anne Holts 1222

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-08, 13:15   #1
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Anne Holts 1222

Jeg er akkurat ferdig med å lese Jo Nesbøs "Hodejegerne", som jo var en fantastisk bra bok, og min første Nesbø bok. Jeg er frelst!

Jeg har alltid kost meg med Holt sine bøker også, har lest dem alle, men ble skuffet av den siste "Presidentens valg". Den var helt grei liksom.

Nå sitter jeg her med Anne Holts 1222 forran meg, og skal liksom begynne å lese da.
Men alt jeg har hørt om boka er negativt... er den virkelig så kjedelig?

Håper noen her kan si at den er kjekk, slik at jeg har noen hyggelige timer forran meg...

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 13:18   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anne Holts 1222

Jeg har lest den (fordi jeg glemte å avbestille den fra bokklubben) og likte den ikke. Den var kjapplest og grei, men samtidig kjedelig. Mulig det har noe å si at jeg bare hadde lest de to første Hanne Wilhelmsen-bøkene fra før, så jeg visste ikke noe om det som hadde skjedd med henne mellom da og denne boka.

Gammel 23-08-08, 13:55   #3
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror heller du må få noen til å kjøpe flere Nesbø-bøker for deg! 1222 er blant de kjedeligste bøkene jeg har lest. Eller, begynt på, da, jeg fullførte den ikke.

Gammel 23-08-08, 13:57   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, grei nok. Men har nok lest bedre bøker av Anne Holt. ( Selv om hun på ingen måter er min favorittforfatter..)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 13:59   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg tror heller du må få noen til å kjøpe flere Nesbø-bøker for deg! 1222 er blant de kjedeligste bøkene jeg har lest. Eller, begynt på, da, jeg fullførte den ikke.

Signerer helhjertet. (Bortsett fra at jeg leste den ferdig på trass.) Les flere Nesbø-bøker (serien om Harry Hole er kjempebra) eller ta fatt på Stieg Larsson-triologien.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 14:23   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Anne Holt skrev bedre før, men skal ikke uttale meg om 1222 siden jeg ikke har lest den. Av Nesbøs bøker synes jeg Hodejegerne var midt på treet. Den hadde alt for kjedelig start og da det plutselig ble action var boka nesten ferdig. Anbefaler absolutt serien om Harry Hole.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 14:30   #7
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Signerer helhjertet. (Bortsett fra at jeg leste den ferdig på trass.) Les flere Nesbø-bøker (serien om Harry Hole er kjempebra) eller ta fatt på Stieg Larsson-triologien.

Jeg har lest den første Stieg Larsson boka for to uker siden, og ja, den var knallbra!!
Gleder meg veldig til å få tak i bok nummer 2 så jeg kan fortsette!

Gammel 23-08-08, 15:00   #8
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes Larsson var middelmådig.. men jeg er nok ganske alene om å synes det tror jeg

Første boka var absolutt best, men det tok så uendelig lang tid før den kom igang.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 15:00   #9
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes Anne Holt skrev bedre før, men skal ikke uttale meg om 1222 siden jeg ikke har lest den. Av Nesbøs bøker synes jeg Hodejegerne var midt på treet. Den hadde alt for kjedelig start og da det plutselig ble action var boka nesten ferdig. Anbefaler absolutt serien om Harry Hole.

Enig at denble altfor fort ferdig! Kunn godt vært enda lenger.
Men jeg fikk nå en god forsmak på hva mannen kan utrette med pennen, eller tastene.. så jeg gleder meg til å starte på Harry Hole bøkene.

Gammel 23-08-08, 15:01   #10
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg syntes Larsson var middelmådig.. men jeg er nok ganske alene om å synes det tror jeg

Første boka var absolutt best, men det tok så uendelig lang tid før den kom igang.

Akkurat det er jeg faktisk helt enig i. Og dt sa jeg underveis... tror, hvis jeg huskr riktig, at jeg måtte over 100 sider før jeg ble fengslet... men davar jeg fengslet også.
Jeg er KJEMPESPENT på de to neste bøkene, og håper og tror at de bare blir bedre. hehe.

Gammel 23-08-08, 15:10   #11
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syntes også den første Stieg Larsson-boka var treg i starten, men etter rundt 100 sider var jeg hekta. Og jeg syntes nr 2 og 3 var kjempespennende.

Gammel 23-08-08, 15:59   #12
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes 1222 er elendig, og ikke i nærheten av hva hun har vist at hun kan. 2 og 3 av Larsson er bedre enn den første.

Gammel 23-08-08, 16:18   #13
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ble sååå skuffet over 1222! Den ble bare teit, slik som presidentens valg.

Drømmer meg tilbake til de "gamle bøkene" med Hanne W og Billy T i spissen...det var tider det!

Gammel 23-08-08, 16:30   #14
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nesbø , 1222 var dørgende kjedeligt, det jeg orket og gadd å lese. Kjøp flere Nesbø!!

Gammel 23-08-08, 16:42   #15
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Enig at denble altfor fort ferdig! Kunn godt vært enda lenger.
Men jeg fikk nå en god forsmak på hva mannen kan utrette med pennen, eller tastene.. så jeg gleder meg til å starte på Harry Hole bøkene.

Harry Hole bøkene er mye bedre enn hodejegerne synes jeg. Og du er heldig som kan lese så mange bøker på rad, og at de nå ikke koster 300+ pr bok.

Jeg elsker Harry Hole (selv om snømannen skuffet meg littegrann) og gleder meg veldig til neste bok.

Gammel 23-08-08, 16:54   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjedelig og forutsigbar.

Jeg er glad i Harry Holebøkene til Nesbø.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 17:00   #17
scilla

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Må bare hive meg på resten her. 1222 er en helt meningsløs bok - en ørkenvandring fra side 1 og ut.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 17:12   #18
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Nettopp ferdig med 1222, kjedelig, leste den ferdig bare for å gjøre det.

Gammel 23-08-08, 18:29   #19
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Jaujau...... da har jeg noen sider å "glede" meg til da...

Jeg får gi den en sjangs... siden jeg jo har fått den og såvidt startet på den. Jeg får håpe at jeg blir pittelitt positivt overrasket ihvertfall... hvis ikke så får jeg se en film i kveld. Skål!

Gammel 23-08-08, 18:38   #20
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

1222 er en kjedelig bok. Leste den ferdig bare for å gjøre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.